- Lejtőre került a streaming
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Aliexpress tapasztalatok
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
Elvileg az eszközcsoporthoz rendelt betű (jelen esetben E) és a Shift együttes, egymás utáni többszöri lenyomásával egyszerűen körbelépkedsz az eszközökön. Ha van a csoportban 4 eszköz, akkor addig nyomod a Shift+E-t, míg elő nem jön, amelyiket szeretnéd.
Ha meg hosszan rányomsz az egérrel, akkor kibomlik az egész, és egérrel választhatod ki a kívánt eszközt. A kibontott eszköztárat meg ki is húzhatod bárhová, nyitva marad. Munka végeztével, ha bezárod, egyszerűen visszacsukja magát a helyére.
Szerk: bocs, az a Ps.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
-
BonFire
veterán
Megmondom neked őszintén, hogy vagy tíz éve halsználok Illustratort, de még nem volt olyan helyzet, hogy a Free Transform Toolra lettem volna rászorulva. Anno nem is volt kezes eszköz egyáltalán, majd megőrültem, mire kitaláltam, hogy lehet a sarkokat szabadon mozgatni. Előbb rákattintasz, lenyomva tartod MAJD ezek után kell lenyomni a Ctrl-t. Ez a logikátlansága annyira az őrületbe kergetett, hogy inkább nem is használtam. Mindent meg tudtam oldani nélküle is.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #2835 üzenetére
Nem Ctrl+T-t írtam. Hanem azt, hogy a Free Transformban úgy tudod a sarkokat szabadon mozgatni, ha előbb rákattintasz az egérrel, nyomva tartod, majd lenyomod és nyomva tartod a Ctrl-t (ejtsd: kontrolt – magyar tárgyraggal). Ebben a sorrendben. Különben csak pakolássza ide-oda.
Ami a palettáról hiányozhat, az a perspektivikus torzítás, de nekem eddig az se hiányzott igazán.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Nota bene: az Adobe programokban a CTRL, az ALT és a SHIFT általában ugyanazokat a műveleteket végzi minden esetben, ezért jó, ha minden munkát ezzel végzel. Pl Alt+vonszolás = az objektum lemásolása. Ez InDesing-ban is és Illustartorban is működik. Sőt, ha nem tévedek, Ps-ben is és még Premiere Pro-ban is. Ahogy a Szóköz+vonszolás a pásztázás a munkaterületen. Alt+görgő meg a zoom. Ps-ben nem alapértelmezett az Alt, de be lehet hozzá kapcsolni, és akkor minden programban egyformán fog működni a dolog. Középpontos nagyítás Shift+Alt+csücsök vonszolással és egyebek.
Egy idő múlva olyan ösztönössé válik, mint a beszéd vagy az írás. Nem kell gondolkodni, hová nyúlsz, mit nyomsz meg.
Régi motorosoknak ezért nehéz sokszor beazonosítani, hogy egy-egy menüpontot hol is találunk pontosan, mert sokszor használjuk a gyorsbillentyűket. Illustratorban pl. elég gyakran lakatolok le egy-egy objektumot (Ctrl+2), vagy feloldom az összes lelockolt objektumot (Ctrl+Alt+2). Vágómaszk, ami rettentő gyakori (Ctrl+7), a vágómaszk feloldása (Ctrl+Alt+7) stb. Ha most hirtelen menüből kéne kikeresgélni, mi hol is található, lennék bajban.
Ezeken kívül ajánlott még a gyakori műveletekhez saját gyorsbillentyűt beállítani, ami a magyar billentyűzettel kompatibilis. Nálam Ctrl+E az Expand, Ctrl+O az Offset Path.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Főleg összetett munkánál, ahol ezerszer kell Expandolni, akkor kifejezetten hátrány állandóan a menüben járkálni. Ez vonatkozik egyébként bármilyen szoftverre, amellyel gyakori műveletet végzünk. Vannak persze kattintós emberek, én részemről mindig jobbnak találom a gyorsbillentyűket.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Jelölj ki egy vonalkód fekete elemet, majd Select ► Same fill color-ral az összes hasonló elemet kiválasztja a program. Állítsd be a feketét 0-0-0-100%-ra, majd Edit ► Edit Colors ► Overprint Black
Ezzel az összes overprint lesz, ha így szeretnéd. Én a vonalkódot és a QR kódot viszont nem szoktam sose overprintre állítani, hiszen ez amúgy mindig fehér felületen kell megjelenjen, így nincs értelme alányomni CMY-t. Sőt, nem is ajánlott egynél több színnel nyomni, mert elmosódik, és garantáltan nem fogja beolvasni a szkenner.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Most kaptam agyfaszt, de komolyan. Tegnap csináltam egy plakátot, és még a szöveget is nekem kellett kitalálni hozzá, mert arra is lusták voltak. Na, mindegy.
Sakkoztam kábé 4 órát a tipóval, a grafikával, a színekkel, az összhatással, szépen elrendezett, hatásos, dinamikus, kontrasztos, arcba mászó legyen. Végül mikor kész lett, tényleg elégedett voltam vele. Nem sokszor sikerül ilyen jót csinálni. PDF elmegy, mindenki örül, jaj de szép.
Ma vissza, hogy az egyik szöveg elemét csináljam nagyobbra, a másikat kisebbre, bla-bla-bla. Bármin is változtatok, már nem lesz olyan jó. És elvárja, hogy neki egy emailben kifejtsem, miért borul az egész terv, ha kirúgjuk az egyik lábát. Amit én éveken át tanultam. Aszondja: kicsi a betű. Mondom, az A4-esen 11,15 pt, az A2-en 22 pt. Az nem kicsi. (Ráadásul színes alapon fehér betű, ami optikailag még nagyobbnak is látszik, mint valójában.) Mert messziről nem lehet minden betűt elolvasni. Mondom: plakát. Aki messziről meglátja a főcímet, és érdekli, az majd odamegy jó közel, és el fogja olvasni az apró betűs részt is. Akit meg nem érdekel, annak tökmindegy, mekkorával írom rá.
Kérdem, akkor tervezzek egy újat nulláról? Nem, ő nem azt mondta, csak itt-ott szeretné, ha 1-2 dolgot megváltoztatnék. Mondom, tehát akkor tervezzek újat nulláról? Még mindig nem értette.
Egyszer én is szeretnék odaállni egy séf mellé az étteremben, amikor éppen azt a kaját készíti, amit rendeltem, és beleszólni, hogy ezt meg azt ne úgy csinálja. Vagy egy kicsit beleszarni a korhelylevesbe. Csak egy kicsit.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #2863 üzenetére
Nem tudom előre megmondani, milyen lesz, mert fogalmam sincs. Elhiszem, hogy vannak fejben illusztrálós kollégák, de nekem konkrétan pakolászni kell az elemeket a gyakorlatban is, hogy lássam, mit hová, hogyan is kéne. Amikor viszont kialakul a végső koncepció, az biztosan olyan, hogy nemigen fér bele változtatás. Akkor inkább csinálok újat, de nálam egymással összefüggésben vannak az elemek, és semmi nincs random odadobva. Se random méretezve.
De ha megkérdeznék előre, hogy hogy fog kinézni, azt mondanám, hogy körülbelül gőzöm sincs.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #2866 üzenetére
Fix megrendelőknek dolgozom, de időről-időre új munkatársat vesznek fel, akivel már nem olvastatják el az én kis privát útmutatómat, amit anno azért fogalmaztam meg és küldtem el mindenkinek kör-emailben, hogy egy nyelven beszéljünk.
Ma kértek tőlem két fájlt szerkesztésre, hát elküldtem nekik a PSD-t és az AI-t. Tudtam, hogy nem fogják tudni szerkeszteni, de ők így kérték. "Szerkeszthető fájlt". Aztán egy óra múlva telefonálnak, hogy nem tudok-e olyan konvertert, ami a fájlokat átkonvertálja PDF-be, azt meg MS Word-be, mert ők szerkeszteni akarják. Mondom: Acrobattal lehet a PDF-et szerkeszteni, de ha lenne is nekik, nem sokat érnének el vele, mert csak azért is legörbézem mindig a fontokat, hogy akkor se tudjanak belenyúlni, ha van Acrobatjuk.
Végül kiegyeztünk abban, ha elküldik nekem a szöveget, amit módosítani kell, majd én módosítom. Úgysem tudnának mit kezdeni főleg a linkelt grafikai elemekkel, amelyeket komplett Package-ben küldtem nekik. A Word sikítófrászt kap a kifutós grafikától, meg úgy a vektortól en bloc.
Én nem tudom, honnan jön ez az ősi beidegződés, hogy mindent Word-del kell megoldani. Irodai alkalmazás irodai feladatokra, korlátozott grafikai lehetőségekkel. Az iskolákban már réges rég Adobe CC-t meg Corelt kéne oktatni, mert ez az industrial standard, és meg merem kockáztatni, hogy ma már az irodai dolgozónak is konyítani kell alapszinten ezekhez, és ki kell lépni a bűvös Word-Excel-PP háromszögből. Az MS azért nem is fejleszti a grafikai vonalat, mert tudja, hogy ott úgysem rúgna labdába. De ha már iroda, meg szövegszerkesztés, akkor InDesign mennyivel okosabb szövegszerkesztő, mint a Word. Az összes irodai dokumentumot el lehet készíteni InDesign-ban, sőt, még sokkal többet is. És kiváltja a PowerPointot is, mert interaktív PDF-ben is meg lehet csinálni a prezentációt. Oké, PPT-t nem fog menteni, de kit érdekel a fájlkiterjesztés?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Persze nem árt tudni, hogy hogyan is működik ez, de ha már te válogatod ki az embert, akinek kiszervezed a munkát, akkor annak nálad egy kicsivel jobban kell tudnia ezeket. Nálunk is még az idén el jön az ideje, mikor bővülünk, és én fogok munkatársakat interjúztatni, és például a weboldallal meg programozással kapcsolatos dolgokat olyannak fogom lepattintani, aki ezt keni-vágja, mert nekem csak fölösleges kínlódás.
És persze akit felveszek, azért nekem kell tartani a hátam nyilvánvalóan. Ha nem tudja megcsinálni a feladatot, akkor visszaszáll az én fejemre.
Az viszont nem árt, ha te is képben vagy valamennyire a szoftver lehetőségeivel. Már csak azért is, hogy ne mondhassák, hogy "Hát azt nem lehet."
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz rum-cajsz #2876 üzenetére
A vonalakat át lehet szelni akár egy egyenessel, görbével, vagy poligonokat szétvágni a csomópontokon ollóval, késsel meg bárhol. Vektoros vonalat vektoros radírral lehet radírozni, és szépen követni fogja a szaggatott vonal.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Norbi46 #2875 üzenetére
Nem szoktunk ennyire belemászni a részletekbe. Meg is őrülnék, és egy logó újraalkotás hetekig tartana. Alapvetően minden olyan szöggel, ami nem osztható maradék nélkül kettővel, szopás és torzulás lesz. Mert a vektoros nagyítás is véges, de ha nem találkoznak a segédvonalak, akkor sincs nagy baj, a snap-pel vagy ide, vagy oda tapad a kurzor, más választása nincs.
Én legtöbbször az ilyen bonyolult mértani alakzatokat Pathfinderrel szabdalom, vagy Shape Builderrel.
Egyszer csinálni kellett egy arculati tervet afféle kubista, Picasso stílusban. Tudod, amikor minden lapos és keresztbe van szelve ívekkel és egyenesekkel, és mindegyiknek más a színe.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Norbi46 #2879 üzenetére
Egyáltalán nem biztos, hogy aki az eredeti rajzolta, az mértani szabályok szerint, vagy csak úgy szemre dolgozott. Azonkívül a pixelrács is torzít, ha a végeredményt pixeles formában menti el. Ezért is mondtam, hogy engedd el ezt a jelenséget, mert nem biztos, hogy megéri a ráfordított időt.
Én ilyen esetben meg szoktam kérdezni az ügyféltől, hogy legyen-e teljes felújítás, mert mondjuk az eredeti szabálytalanabb volt. Ha azt mondja, hogy igen, akkor a saját meglátásom szerint igazítok rajta annyit, hogy szabályos legyen. Ha azt mondja, hogy ne legyen, akkor is lesz, mert ilyen átformálásnál óhatatlanul is nekünk kell a részleteket utólagosan kitalálni, csak legfeljebb nem fogja észrevenni.
Sokszor van hogy csálé a kerning, és nagyon szeretném megigazítani a betűket, de nem engedik. Akkor gyorsan és olcsón dolgozunk, ami nem feltétlenül lesz szép. Ha meg az kell, hogy szép is legyen, meg profi is, akkor vagy nem olcsó, vagy nem gyors.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Norbi46 #2881 üzenetére
Úgy csinálod, ahogy neked kényelmes, én mindenesetre nem szeretem, amikor a vonalak egymáson kívül bármi máshoz is ugrálnak. Szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor használtam rácsot az elmúlt tíz évben.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz matyi012345 #2883 üzenetére
Ha úgy hozod létre a doksit, hogy pixelben adod meg a dimenziókat, akkor automatikusan a pixelrácshoz próbál snappelni. Ne a pixel legyen az alapértelmezett mértékegység, hanem mondjuk pont.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz matyi012345 #2886 üzenetére
„Itt az ideje újratelepíteni? Nem értem ezeket a bugokat. Nekem ez már fekete mágia gyanús.”
Soha az életben nem tapasztaltam még ilyet. Milyen forrásból származik az az Illustrator? Ha jól látom, nem egy mai darab, hanem még CS széria. Mióta csinálja ezeket? Meg kell próbálkozni visszamenni az időben akkora, amikor még helyesen működött.
Malware, trójai?
Ha a telepítőben van a trójai, akkor az újratelepítés se fogja megoldani.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz matyi012345 #2888 üzenetére
kuyarasy: Nem hit kérdése. Ellenőrzés nélkül csak vaktában tapogatózunk.
matyi: Ütemezz be egy rendszertöltéskori vizsgálatot. A már betöltődött rendszeren egy normális trójai tudja álcázni magát, illetve kiiktatja az antivírusodat, azaz kvázi láthatatlan lesz. A Malwarebytes próbaverziójával alaposan át kell kutatni azt a gépet. Amit fog, azt hadd fogja csak meg.
Végső esetben pedig alaphelyzetbe állítod a Windowst és újratelepíted.
Nincs baj önmagában a CS5-tel, azzal is meg lehet mindent csinálni, ami kell. Illetve lehetett annak idején. Kérdés, hogy egy új rendszer nem tesz-e neki valamit keresztbe?
CS6-ot akkor érdemes venni használtan, ha mást nem használsz, csak 1-1 programot, mert a CC már előfizetéses. Azt ugye akkor érdemes bevállalni, ha van rászánni való pénz, mert állandó rezsi.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #2891 üzenetére
"Ugyanakkor, én nem gondolom, hogy ezt vírus okozza."
Erre gondoltam. A működési hibát ellenőrizzük, aztán ha kizártuk, lehet keresni máshol a megoldást. Én nem jelenteném ki hit alapján, hogy biztos nem vírus.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Hogy a pék lovába lehet használni a CC Libraryba bepakolt színeket a kreatív szoftverekben? Például Illustrator dokumentumban, ha lájv péntelni szeretnék velük? Mert a Live Paint Bucket csak a Swatch-okban lévő színeken lépked körül, viszont a Library 1-1 csoportját nem tudom sehogy se belepakolni a Swatchokba. Se importálás, se drag and drop, se semmi?
Minek ez a Library, hacsak arra nem, hogy állandóan felugráljon, amikor nem kéne, de amikor szeretném használni a tartalmát, akkor nem tudom.
Ilyen miszlikbe aprított grafikát kéne gyorsan és hatékonyan színezni Live Painttel, de nem tudom működésre bírni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Tudja valaki, hogyan tudok Illustratorban automatikusan több méretben menteni PDF-et? A plakát A5, A4, A2 és A1 méretben kellene, van belőle 5 variáció, és nincs kedvem kézzel új artboardra méretezgetni őket egyesével. De az export for screens nem ajánl fel PDF esetén méretezési lehetőséget. A nyomdának meg PDF kell.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz #74459392 #2901 üzenetére
Nem az a kérdés, nyilván fel tudják skálázni a vektoros anyagot, kérdés, hogy akarják-e. Volt már olyan számtalan esetben, hogy nyüsszögtek miatta, hogy miért nekik kell átméretezni a cuccot. Szóval szeretném kitalálni, hogyan lehet PDF-et hipp-hopp más méretekben is menteni. (Ha lehetséges.) Mert hogy én huszonöt Artboardot kézzel nem cincálok, az hót ziher. (Korábban rosszul írtam, ötféle méretben kell az ötféle variáció.)
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
Általában, ha van rá idő, és sok a szöveg, akkor úgy szoktam csinálni, hogy az A5-ös flyert alaposan kigyomlálom tartalmilag, és más méretű betűk is kerülnek rá. Aztán ha kell egy A2-es is, oda már lehet bővebben írni.
De általában délután 16:45 perckor szokott befutni a rendelés, hogy kéne egy plakát holnap reggelre, ötféle helyszínre eltérő szöveggel, dátumokkal, elérhetőségekkel, QR kódokkal, és legyen A1, A2, A3, A4, A5. Megjegyzem, az A3-at és az A4-et nem értem, minek. Azt irodai nyomtatón is ki tudja nyomtatni. No mindegy. Ilyenkor kénytelen vagyok este, munkaidőn kívül megcsinálni, amit aztán vagy lecsúsztatok, vagy kifizetik túlórába.
A Google hirdető ügynök például húsvét előtt csütörtök délután 17 óra 17 perckor küldte az emailt, hogy pontosan hány és milyen hirdetésre van szüksége a kampányhoz. Jó, mondom akkor, babám, ebből keddnél hamarabb nem lesz semmi.
Aztán kedden kinyitom az emailt, és látom, hogy csak pont a lényeg, a dátum maradt le. Visszakérdezek a dátummal kapcsolatban, és mire elolvasta, és megírta, szerda, azaz ma lett belőle hirdetés. Minden válaszra 1 napot kell várni, a munkát viszont mindig tegnapra kérik, és mindig nagyon sürgős.
Na, ezért nem figurázok külön a méretekkel meg az elrendezéssel.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A legjobban a multitaskingot utálom, főleg kreatív munkánál, mert ha kizökkentenek, és mást kell csinálni, utána tíz perc csak azzal telik el, hogy megpróbálom újra felvenni a fonalat, hol is jártam. Ha sok feladat van, és mind kell azonnal, és egyfolytában váltogatnom kell közöttük, attól nemhogy hamarabb nem lesz kész, hanem sokkal később.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Az expandolás olyan átalakítási folyamat, amely során az objektum bizonyos tulajdonságokat véglegesít. Például ha egy betű alakjába bele akarsz nyúlni, át kell konvertálni alakzattá. Innentől kezdve szerkeszhetőek a pontjai, de nem szöveg többé.
Bizonyos effektek élő effektként működnek. Ezek az expanddal véglegesítve beleolvadnak az objektumba. Egy példa az expandolásra, hogy rajzolsz egy vonalat, amit felruházol egy ecsetvonással, és amíg az csak ecsetvonás marad, szabadon szerkeszhető, vagy kompletten le is cserélhető. Azonban ha expandolod az ecsetvonást (vagy körvonalat), abból alakzat (shape/object) lesz, és például vonalvastagságot többé nem állíthatsz be rajta.
Compound Path: ez egy olyan összetett alakzat, amely bizonyos helyeken lyukas, mégis egy alakzatként kezelendő. Például egy O betű (nagy körből kivágott kis kör) az ilyen. Vagy a betű, vagy bármi, ami lyukas. Compound path: összetett görbe. Ezek összetevőit egyesével a közvetlen kijelölővel szerkesztheted, törölheted, de a végeredmény nem látható előre, hogy mi lesz belőle. Ezt az összetett alakzatot fel is lehet oldani. Ilyenkor alkotóelemeire bomlik, amelyek szabadon szerkeszthetők.
Compound Path make: hozzon létre új összetett alakzatot. Bizonyos speciális feladatok csak így végezhetőek el.
Compound Path release: oldja fel az összetett alakzatot alkotóelemeire.
Izolált munkaterület tipikusan olyankor jön létre, amikor egy ilyen összetett alakzatba belenyúlsz. Maradjunk az O formánál. Van egy nagy kitöltött kör, amiből kivonódik a kisebbik kör területe. Ha belenyúltsz izolációs módban, akkor az összecsoportosított alkotóelemeket egyesével szerkesztheted. Kilépve az izolációs módból újra egy alakzatként kezelheted az objektumot. Az izolációs mód nem csak a compound path-ra, de a csoportosított, több alakzatból álló csoportra is vonatkozik.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz mézi123 #3028 üzenetére
Nem tudom, hogy egyáltalán adnak-e ki ilyesmit. A szakkönyv-kiadás szinte el is avul addigra, mire összeállna, és átesne a lektoráláson, meg a többi hajcihőn. És persze a sok éves "experience" időszakot nem lehet megspórolni. Hivatalos segédanyag van magyarul is: https://helpx.adobe.com/hu/illustrator/user-guide.html
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz mézi123 #3031 üzenetére
Dluinetnek is igaza van, és nekem is igazam van. A programok legalapvetőbb kezelését elsajátítani konkrét feladatokon, tutorialokon keresztül lehet. Persze vannak komplett tananyagok (én is vettem ilyet), amelyek tematikusan, egymásra épülve vezetnek végig a program megismerésében, csak ebből hiányzik a lélek.
A tutorialokban az a jó, hogy sikerélményt ad már az első pillanattól fogva. Minél többet csinálsz meg, annál jobban fogod ismerni a program és az eszközök működését. Komplexen fogsz tudni gondolkodni, és egy adott cél eléréséhez előre képes leszel fejben lemodellezni, milyen lépésekre van szükség, hogy ezt vagy azt meg tudd valósítani.
És nem elég önmagában csak a programot tanulni, hanem mellette grafikai tervezést is kell, meg tipográfiát, képfeldolgozást és hasonlókat, amelyek szükséges ismeretek, hogy jól és arra tudd használni a programot, amire való.
Az alapvető eszközök már húsz éve adottak. Ezért sem adnak ki gyakran tankönyvet többek között. Persze idővel kerültek bele kényemi fícsörök, így már nem kell kézzel kerekíteni a sarkokat, hanem csak húzgálni egérrel a sarokpontokat, de azért az alapok már elég régen elég jól le vannak fektetve, tehát egy régi könyvből is tanulhatsz sokat.
A másik, amit linkeltem a hivatalos Help sokkal többet nyújt egy általános könyvnél, mert folyton frissül, és vannak benne animált illusztrációk, amelyek sokkal több infót nyújtanak, mint egy statikus könyv. Ráadásul hivatkozásokra is könnyebb ugrálni egy HTML fájlban, mint egy nyomtatott könyvben.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz mézi123 #3045 üzenetére
Az a döbbenetes, hogy egy olyan programot akarsz írott szövegből megtanulni, amely a vizuális ábrázolásról szól, így erre egy statikus, kinyomtatott szöveg a legalkalmatlanabb.
Mi, akik itt vagyunk régen, mi még szöveges-fényképes tutorialokból voltunk kénytelenek tanulni, aztán később jött a YouTube, és míg meg nem tanultunk angolul, addig is százszor többet mutatott egy idegen nyelvű videó a felhasználói felületről, eszközök használatáról, úgy enbloc, mint ezer leírás vagy neadjisten könyv.
Mostanában hébe-hóba Adobe Premiere tutorialokat vagyok kénytelen nézni, amennyiben felmerül egy probléma. A YouTube-ról konkrétan kettő perc alatt megkapom a választ, főleg ha türelmetlen vagyok, és még bele is tekerek a videóba. És azonnal alkalmazni tudom.
Egy könyvnek mindig vannak terjedelmi korlátai, a videókra ez nem vonatkozik. Hogy másik példát mondjak, egy tíz másodperces After Effects animációhoz minimum egyórás tutorial van. Amit ha végigcsinálsz az jó néhány órás munka lesz. És ez a leggyorsabb és leghatékonyabb módszer. Ugyanezt könyből a lehetetlenséggel határos lenne elsajátítani.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #3053 üzenetére
A szoftver használata készség. Nem a hogyanon van a hangsúly, hanem a mennyiségen. Olyan ez, mint a zongoralecke. Nem attól leszel jó zongorista, hogy sok könyvet elolvasol, hanem attól, hogy a tanult figurákat mennyit gyakorlod. És ez a figura be lehet mutatva 1 ötperces videóban, láthatod az ujjrendet, láthatod benne a kottát is.
Aztán fogod, és gyakorlod 1-2 órán át. (Naponta.)
A Pen Tool használatát is le lehet írni 4-5 mondatban, aztán jó sokat kell gyakorolni, hogy ösztönösen menjen gondolkodás nélkül, mint az autóvezetés.
A jól felépített tananyag mindig tartalmaz egy rakás olyan dolgot, amit soha nem fogsz használni, de mivel a következő lecke is arra épül, nem hagyhatod ki. Ez nem egy egzakt tudomány, hogy ne lehetne belőle ezt-azt kihagyni, és gyorsan elsajátítani azokat a nélkülözhetetlen dolgokat, amelyekkel már elkezdheted az experiment szakaszt, és magad jössz rá a trükkökre. Jó példa erre a sablonok használata, egy rakás tananyagban benne van, de ha valaki nem alkalmazott grafikát készít, hanem mondjuk karikaturista vagy egyéb rajzművész, akkor lesz benne egy rakás fölösleges fejezet, ami számára irreleváns.
Hót egyszerű az Illustrator, nem is értem miért csinálnak tananyagokat hozzá.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Fogja a fotót, és Illustratorban felpakolja az első rétegre (Place parancs). Utána ezt a réteget bállítja sablonnak. Ezáltal a tartalma nem fog elmozdulni, továbbá az átlátszósága 50%-ra csökken, és így szépen körbe tudja kontúrozni, majd ízlés szerint kifesteni, színezni.
Az ilyen hiperrealisztikus festmények elkészítéséhez Illustratorban rengeteg idő szükséges. A ködös, homályos, lángokkal teli, ragyogásos effekteket nem is tudja egy az egyben megcsinálni. Az összes színátmenetet gradient hálóval kell pepecselni, és a vektor art teljesen más szemléletmódot követ, mint a digitális festészet.
LINKA Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Semmi baj sincs ezzel, de egyszerűbb neki is, ha előre tudja, milyen felületre illetve felhasználásra szánják a grafikát, mert akkor eleve úgy kezd hozzá, hogy jó legyen.
Régen papír, ceruza és szkenner volt a kiindulás. Ezt Illustratorban sablonnak használva dolgozták ki. Ma, ha van Wacom tábla, a vázlatot akár Ps-ben is meg tudja csinálni ecsettel, aztán ezt a fájlt közvetlenül át tudja húzni Illustratorba, vagy megnyitni. A végeredmény szempontjából tökmindegy, hogyan vázlatol.
Vannak, akik ma is a papír-ceruza kombóra esküsznek: egyszerűen nekik kényelmesebb azzal válzatolni. És hogy már van viszonylag jó kamera a mobilban, le lehet fényképezni, és meg is van a sablon.
Ha utóbbi fotós módszert használja, javaslok néhány segédvonalat, keretet keresztülhúzni a rajzon a perspektivikus torzítás kiigazítására. Ez Ps-ben pikk-pakk megvan, utána mehet a kép sablonnak Illustratorba kontúrozni és festeni.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #3097 üzenetére
Hát igen. Ez olyan, mint a hangtechnikában az analóg/digitális differencia. Nem mindegy, hogy egy analóg keverőpultból gyakorlatilag fénysebességgel, real-time kapod vissza a saját hangodat, vagy előbb még átengeded egy analóg-digitál konverteren, a gép rászámolja az effektet, aztán továbbküldi a digitál-analóg koverteren át a kimenetre, mert jelentős a latency.
Amit persze le lehet faragni elég kicsire már, ha a gép kapacitása elég nagy, viszont a virtuózok nagyon kényesek már a 4 ms késésre is. Ismerek olyan gitárost, zongoristát, akit nagyon bír zavarni ez a 4 ms is.
A rajznál ugyanez az effektus fedezhető fel a táblán, főleg a kijelzősön. Ahogy húzod a tollat, mintha egy spagettiszálat húzgálnál, úgy követ le a kurzor.
A másik különbség a bitmélység: rajznál az árnyalatok száma, hangnál a dinamikafokozatok. 24 bit már általában elég szokott lenni, de analógban elvileg végtelen az árnyalatok ábrázolásának száma, digitálisban pedig véges, és vannak, akik erre nagyon érzékenyek.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Mindenképp optimalizálni kéne azt a rajzot kezelhető formába. Ha a fehér részek nem kitöltések, hanem üres területek, és csak az Artboard fehér színe teszi őket fehérré, akkor nincs olyan nagy gond. Ellenőrizni lehet, hogy kitöltött fehér, vagy üres területek, nyomni kell egy Ctrl+Shift+D-t. Az artboard így átlátszóvá válik, és látszik, mi van kitöltve színnel, és mi üres.
A fekete körvonalak egészen biztosan nem viselkednek körvonalként (stroke), hanem inkább alakzatként (shape), így nincs is értelme külön kezelni őket.
Javaslat: jelölje ki a körvonalakat valamilyen közös opció szerint. Például szín szerint. Select->Same->Fill color. Egyetlen fekete elemet elég kijelölni, utána a parancs a hozzá hasonlókat kijelöli. Ezután megnyitni a Pathfinder palettát, és egyesíteni (Unine) ezeket a különálló alakzatokat. Így egyetlen rétegen, egyetlen kattintással tudja őket kezelni. Az üres területeket pedig kitölteni a Live Paint opcióval, vagy kifesteni a Blob Brush eszközzel.
Aztán menteni a letisztított rajzot AI formátumba.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz kuyarashi #3119 üzenetére
Hát most én nem tudom, mi van, de mióta frissítettem, a Photoshopban eltűnt az ecset előnézete, az a piros fót, ami alt+jobb klikkel jött elő, és csak egy üres karika van. Akár kikapcsolom a hardveres gyorsítást, akár nem.
Anyjukat!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ide teszem a kérdésem, mert az Inkscape topik halott. Egyszerűen kíváncsi vagyok, mennyire használható ez a program, és ha vannak itt corelesek, talán ők meg tudják fejteni a rejtélyt. (Az Inkspace nekem inkább a Corelre hasonlít, mint az Illustratorra.)
Szóval ha valaki tudja, léccike árulja el, hogy lehet az Inkscape-ben feldarabolni egymásra pakolt objektumokat, mert Illustratorban csak egy kattintás, viszont itt semmilyen görbekezelő módban sem tudom megvalósítani.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Erősítő, hangfalak
- BMW topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Projektor topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen