Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    "Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés."

    Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.

    "Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont."

    Akkor máris megoldódna 1-2 havonta a töltés, mert mi Kiflitől rendelünk vagy gyalog közeli boltban vásárolunk, csak ha nagyobb dolgokért megyünk, akkor megyünk autóval bevásárlóközpontba. Kifli előtt meg munkából hazafelé tömegközlekedéssel. És ezt is csinálják sokan, legalábbis a tömegközlekedésileg frekventált helyeken lévő szupermarketekben sokan vásárolnak. Feleségem egy ideje autóval jár munkába, ha tankol, akkor az 3 perc, ellenben bármely bevásárlóközpontot útba ejtenie leparkolnia a mélygarázsban elég nagy macera lenne ehhez képest.

    "Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. "

    Tehát megint ugyanott vagyunk, hogy átszervezni az életet, ha egyébként wc-re nem szoktunk autóval járni.

    [ Szerkesztve ]

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    Mivel az EV az irány, így hosszú távon igazad lesz, mögé teszik, ami kell.

    De most azért az 500-600 km-s valós hatótávról beszélni általánosságban nem lehet. Persze van olyan autó, ami tudja, de nem ez az általános. Illetve mekkora akkupakk kell hozzá? 100 kW? 2,5-3 tonnás autókkal mentjük meg a környezetet. Amiben 1 ember ül. :N

    Amíg nem lesz méregdrága az autózás, aki teheti azt fogja választani. Ezért kellene szerintem a városokba kicsi, környezetbarát autó.
    A SUV-kal meg lehet élményautózni vidéken, meg a pályán.

    Illetve persze, van töltő, de mennyi? Nézd meg a nagyobb plázákat, hogy mennyi autó áll ott és hány töltő jut rájuk. (De megnézheted a lidl, penny parkolókat is. Van 100-150 hely és van 2-4 töltő állomás. Esetleg 8. Wow!

    Etele plázában már tavaly ősszel is csak 10-ből 1x találtunk szabad töltőállomást a plugin hibridhez...

    Kertes házban lakom, nálam van napelem, meg 4 fázis. Én tudok elméletben ~10 kWh-val tölteni. Elméletben. A valóság nem ez. De ha így is lenne, a 100 kW-s aksit 10 óra alatt tudnám feltölteni otthon.

    Ne értsd félre, attól függetlenül, hogy szerintem rossz irány az EV ebben a formájában ez lesz, mert a többség ezt akar venni, legalábbis Európában. Meg talán jobb lesz klímaszempontból, de a Földet ugyanúgy tovább romboljuk. Csak máshogy.

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • 8th

    addikt

    válasz Tapsi #218 üzenetére

    Ezt úgy mondod mint ha minden villanyautóban 500-600 kilométeres akkupakk lenne. Közel sincs így. De még amiben a gyártó szerint akkora is van az sem megy el annyit a való életben. A hagyományos motorral szerelt autókhoz képest az elektromos autóknál még nagyobb az eltérés WLTP és a valós fogyasztás között.

    Az Autobild minden náluk lévő tesztautóval lefutja ugyanazt a 155 km-es tesztkört. Néhány beszédes fogyasztási és hatótáv adat:

    Skoda Enyaq iV 80:

    Nettó akku kapacitás: 77 kWh
    Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 17,2 kWh
    Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 502 km
    Valós átlagfogyasztás: 28,5 kWh (+69%)
    Valós hatótáv: 270 km

    Volvo XC 40 Recharge:

    Nettó akku kapacitás: 67 kWh
    Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,9 kWh
    Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 417 km
    Valós átlagfogyasztás: 28,2 kWh (+49%)
    Valós hatótáv: 238 km

    Mercedes EQA 250:

    Nettó akku kapacitás: 66,5 kWh
    Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,3 kWh
    Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 415 km
    Valós átlagfogyasztás: 27,7 kWh (+51%)
    Valós hatótáv: 240 km

    240-270 kilométeres valós hatótávval azért ezeket elég sűrűn kell töltögetni.

Új hozzászólás Aktív témák