Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .:ZS:.

    senior tag

    válasz janos666 #118 üzenetére

    Attól, hogy BME-s prof mondta, még lehet nettó baromság. Hidd el, elég sokáig hallgattam őket ahhoz, hogy halljak jó pár baromságot. Ez bizonyosan közéjük tartozik.

    Nézzük meg hogyan néz ki egy toyota hybrid hajtáslánca. Van egy nem alulméretezett atkinson ciklusú szívó benzinmotor ami termikusan hatékonyabb mint a normál ottó ciklusú motor, cserébe nyomaték szegényebb. Ehhez kapcsolódik egy bolygómű (van az automatákban is) és két kisebb villanymotor, az mg1 és az mg2. Ebből az egyik kvázi önindító és generátor (van a sima autókban is mindkettő) a másik meg a hajtásért felelős villanymotor. Ezekhez kell inverter és akksi. Az akksi minimál méretű, kvázi buffer. Nincs kuplung, nincs sebváltó ami kopjon, nincs nyomatékvaltó (citrom) ahol egy csomó olajat forgatunk mire megmozdul az autó, nincs szelepvezérlő ami besül. Lassításkor a villanymotor fékez, elinduláskor a villanymotor mozdítja meg az autót, így segítve a motort hogy a legtöbb időt a leghatékonyabb tartományban töltse. Ebből azért látszik, hogy a hajtáslánca a lehető legegyszerűbb, lényegesen egyszerűbb mint bármilyen ma kapható automata váltós rendszer(9 sebességs DSG és társai…) és a motor konstrukció is lényegesen egyszerűbb mint egy agyon downsizeolt kézi váltós turbós motyó ami papíron jó fogyasztást hoz a valóságban meg kieszi a pénztárcád. Nem véletlen szaladgálnak priusok taxinak bőven 500.000 km fölött. Nem azért mert a toyota olyan csúcs minőséget gyártana, hanem azért mert jó és egyszerű a konstrukció, kevesebb dolog romolhat el benne. Szóval a rengeteg “extra alkatrészt” az pont fordítva van. Pláne ha egy mai modern dízel motort veszünk ami ehhez képest végtelenül bonyolultabb kell, hogy legyen, hogy a szennyezést kicsit is kordában tartsák.

    Egy Toyota corolla sedan esetében a hybrid és egy benzines MT között nincs 100kg különbség, a benzines AT meg gyakorlatilag olyan nehéz mint a hybrid. Btw a hybrid is csak 1390kg ami egy ekkora autónál teljesen normális.

    Hogy a szennyezésről is beszéljünk, semmivel sincs több kopó/fogyó alkatrész, épp ellenkezőleg. És akkor arról nem is beszéltünk hogy a regeneratív fékezéssel nem csak a kinetikus energia egy részét visszanyered, amivel aztán elindulsz a következő lámpánál, de egy nagy halom fémport is megspórolsz mivel nem a tárcsafékeket használod folyamatosan.

    Ez egy nagyon innovatív környezet kímélő technológia… volt a múltévezredben, értsd szó szerint mivel az első prius ezzel a rendszerrel 96-97 tájékán jött ki ha jól rémlik. Akkor kellett volna ráállni erre, mert most már elavult. A probléma, hogy akkor még senkit se érdekelt a környezetvédelem és az egyedüli ok amiért vették, az hogy kevesebbet kelljen költeni benzinre.

    Szerk: A probléma amit a prof felvázolt, az sokkal inkább igaz a plug-in hybridekre. Mivel azok akár 60-100km-t is el kell menjenek tisztán elektromosan, ott valóban viszel magaddal egy teljesértékű elektromos autót plusz egy teljesértékű benzines autót. Ott már valóban más a matek és talán a legrosszabb minden opció közül.

    [ Szerkesztve ]

  • buherton

    őstag

    válasz janos666 #118 üzenetére

    troll: on
    Úgy tűnik a BME-n hülyék vannak. Egy volt kollegám is hasonló bullshit szöveget nyomott és ő a BME-n végzett.
    troll: off

    Extra tömeg?! WTF? Nekem Prius+-om van, ami több mint 100 kg-val könnyebb, mint pl. a Skoda Kodiaq: [link]. Nem lepődnék meg, ha kevesebb alkatrész lenne a hibridben, mint a normál autóban. A Priusban nincs önindító, turbó, kettőstömegű, kuplung, sebváltó, stb. A fogyasztás? Prius+ 5,5, addig a Kodiaq min. 10 liter.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák