Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • webshopos

    újonc

    Minden, amit tudni akarsz a webshopokról, avagy.. gyere át a túloldalra, mielőtt reklamálnál.

    Először is, tisztázzuk a Magyarországi helyzetet, szemben az Európai, tengerentúli helyzettel.
    Külföldön teljesen természetes viselkedés, hogyha megrendelsz egy terméket, akkor ugyanazt nem követed el ötször-hatszor más webshopokban is.
    Ennek egyszerű magyarázata van; Vagy mert ELŐRE kell fizess, vagy van annyi etikai és gazdasági érzéke a Vevőnek, hogy egy vásárlással nem okoz kárt másik négy webshopnak.

    Hogyan is működik a webshopok legtöbbje.
    Leadod a megrendelést, majd általában "külső raktárból" teljesítik a megrendelésed, mivel a webshopok többsége már nem meri bevállalni a raktárkészlet tartását. A másik ok, hogy így tudnak a számodra ELŐNYÖS árat szolgáltatni, hisz amint egy termék belép a határon belülre, belekerül egy láncolatba és a kiskereskedelemben már a rátevődött haszonkulccsal együtt kell kifizesd.
    Magyarul; Általában a GYÁRTÓ és a webshop között EGYETLEN külföldi beszállító van, "valahol Európában". Ez nem egy 2 napos folyamat, amit elvárhatnak a Vevők.

    Mi történik a megrendelés után:
    A webshop leadja a rendelést a külföldi beszállítónak, majd amikor képződik egy szállításra alkalmas egység, akkor beszállítatja, ezzel is spórolva a költségeken, csak azért, hogy neked jó árat tudjon biztosítani. Természetes, hogy egy egérrel nem indul el egy kamion, teherautó.. Ehhez legalább egy hét átfutás szükséges.
    Magyarul: A jó árat biztosító webshopok a TÜRELMES embereknek ajánlott. Akinek sürgős a termék, az vegye meg valamivel drágábban a sarki boltban. Ezt minden esetben közli a webshopos, mert nem szeretne becsapni, vagy hiába váratni, játszani a türelmeddel.

    Amikor probléma merül fel:
    Az általad megrendelt termék készlethiányos. Ekkor értesítenek, így még mindig meggondolhatod magad, elállhatsz a megrendeléstől. Ezt egyébként 8 NAPON BELÜL is megteheted a vásárlástól számítva.

    Megrendeled több helyen a terméket, majd "elfelejted" értesíteni az előzőleg megrendelt helyeken a webshopokat, hogy NE SZÁLLÍTSANAK, mert voltál olyan "rafinált" és megvetted egy másik webshopban. Egy 100 ezres VGA-kártya vásárlásával így legyártasz 4-500 ezernyi kárt, mert szerencsétlen többi webshopnak ott fog állni a polcán, míg talál egy ilyen "korrekt" vevőt a "nem kurrens" termékedre.
    Rengeteg webshopot tettek már tönkre az ilyen vevők, ezért hat vissza a folyamat, hogy; NEM TARTUNK RAKTÁRKÉSZLETET!

    Mindent összefoglalva;
    A webshopok mögött is emberek dolgoznak, nem gépek. Ők is lehetnek fáradtak, kimerültek, hibázhatnak. Tartsátok ezt szem előtt, mielőtt bármi bírálatot meghoznátok, hisz értetek vagyunk, nem ellenetek. Ha egy 100 ezres kártya tévesen volt kint 50 ezerért, fogadjátok el, hogy nem teljesíthető, főleg, hogy erre törvény is van, de minimum az

    ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

    "A webáruházban kínált termékek műszaki és más paramétereinek, adatainak, árainak stb. helyessége érdekében a legnagyobb gondossággal jártunk el, de ezekért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Partner elállhat vásárlási szándékától."

    amit sosem olvastok el, pedig hasznos lenne és sok konfliktust lehet vele megelőzni!

    Higgyétek el, ezen az oldalon is rengeteg sztori képződik, volna mit mesélni az elmúlt 2-3 év során, csak egy a sok közül;

    300 ezer Ft-os plazmaTV rendelés vidékre. Termék időben érkezik, főleg, hogy a Vevő közölte, születésnapra kell. Értesítem a Vevőt, hogy megérkezett a termék, szeretnénk postázni. Gúnyos nevetéssel a következőt közli;
    - Képzelje uram, ma reggel lementem a garázsba és egy pont ugyanolyan TV állt a garázsban kibontatlanul, mint amit önöktől rendeltem! A feleségem meglepett vele!

    Figyelembe véve a Magyarországi vásárlási etikát, kitermelődött nálunk is egy BLACKLIST, ahogy a bankoknál a BAR lista. Az ilyen inkorrekt Vevők bekerülnek egy adatbázisba, hogy megelőzzük az ilyen helyzeteket.
    Ne kerülj olyan helyzetbe, hogy azért nem tudsz belépni egy webshopba, mert a neved és elérhetőségeid feketelistára kerültek!
    Tehát, a tisztelet - türelem - és tolerancia mindkét irányban szükséges, akkor elégedett a Vevő is, és a webshopos is!

    Köszönettel!

    a webshopos

  • webshopos

    újonc

    válasz syberia #925 üzenetére

    "Nekem az árgépre írt értékelések gyanúsak, mi a garancia rá hogy nem a globelectro-s ürge véste be azokat."

    Mielőtt kérdezel, esetleg vádaskodsz; tájékozódj!

    Részlet az Árgép értékelési oldaláról;
    "Kérjük, vegye figyelembe boltértékelés leadásakor:
    • Kérjük, ügyeljen az email cím helyes megadására! Értékelése leadása után erre a címre küldjük el azt a linket, mellyel aktiválni tudja értékelését. Az email címet bizalmasan kezeljük, és harmadik fél részére nem adjuk át.
    • Kérjük, nyilatkozzon tárgyilagosan a bolttal kapcsolatos tapasztalatairól, és kerüljön bármiféle vádaskodást, feltételezést, általánosítást, sértegetést vagy trágár kifejezéseket! Ne bátorítson más felhasználókat bolttal szembeni akciók megtételére!
    • Kérjük, adja meg a bolttól kapott ügyfél- vagy rendelési számát! Erre az adatra a valótlan értékelések kiszűrése érdekében van szükség, és negatív értékeléseket csak valós ügyfél- vagy rendelési szám megadásával tudunk elfogadni, melyet szükség esetén a tényállás tisztázása érdekében az érintett bolt üzemeltetőjének továbbítunk. Így a bolt reagálni tud az Ön panaszára"

    Kiemeltem a fontosabbakat, illetve megismételném;
    "A webshopok mögött is emberek dolgoznak, nem gépek. Ők is lehetnek fáradtak, kimerültek, hibázhatnak. Tartsátok ezt szem előtt, mielőtt bármi bírálatot meghoznátok, hisz értetek vagyunk, nem ellenetek."

    Még egy fontos dolog; a nagy számok törvénye.
    Minél több egy webshop forgalma, annál több esély van belefutni egy konfliktusba. Gondoljatok arra is - mielőtt megpróbáltok bárkit is saját sérelmetek által általánosítani -, hogy több ezer elégedett Vevő mellett, esetleg rosszkor voltatok, rossz helyen. "Ez benne van a pakliban" - mint említettem, a webshopokban is emberek dolgoznak, arra törekszünk, hogy a megnövekedett forgalom ellenére, a problémák száma ne növekedjen.
    Kérhetnénk a Vevőinket, hogy tegyenek egy ellenvéleményt az ilyen Fórumokon, mikor elégedetten, mosolyogva távoznak, de nem tesszük. Igyekszünk mindenkit elégedetté tenni, ez éppen elegendő, és mi sem a néhány kezelhetetlen "blacklistás" Vevő alapján ítélünk meg mindenkit.
    És ahogy mi sem teszünk nyilvánossá adatokkal inkorrekt Vásárlókat - mert törvénybe ütközne és sértené az etikai hozzáállásunkat - úgy ez elvárható volna viszont is.
    Mivel a Magarországi kereskedelmi törvények alapján a Vevő szinte korlátlanul mindent megtehet, a legminimálisabb, hogy (mint az Árgépen is olvasható) a másik oldal is meghallgattatik.
    Ilyen esetekben, levonjuk a szükséges következtetéseket, javítjuk a hibákat, megköszönjük az építő jellegű kritikát.

    Köszönettel!

    a webshopos

  • webshopos

    újonc

    válasz realmadrid92 #904 üzenetére

    "Globalelectro nevezetű boltról valami infó?
    ja, most olvastam felette, úgy értem garancia ügyben stb."

    Tegnapi történet. Tő mondatokban.

    Vevő megrendelt egy külső DVD írót 2011.05.13.
    A termék időben érkezett, Vevő fizetett, elégedetten távozott.
    Néhány nap után vevő jelzi, hogy az író nem olvassa a régebben megírt lemezeit.
    Rendben, hozza vissza, leellenőrizzük, hogy a termék hibás-e.
    Vevő visszahozza, de mivel sürgős, azonnal rendelek neki egy vadonat újat, mi meg majd megfutjuk a garanciális kört.
    Vadonatúj író megrendel, megérkezik, Vevőt értesítem.
    Vevő megérkezik egy notebookkal.
    Készségesen segítek neki, felszabadítok egy asztalt, Vevő nekilát a termék próbájának.
    Fél óra múlva jelzi, ez a termék sem jó.
    Szerencsére épp egy másik gépünkön frissen települt egy Win7.
    Termék felrak, gyári driver installál, bontatlan TDK DL 8.5GB lemez kinyit.
    2Mb-os jpeg kép felír a DVD-re, majd ugyanez egy normál CD-re is.
    Vevő szabadkozik, hogy nem kellett volna..
    Uram, 1000-ből egy, ha van ilyen bolt, ahol ezt megteszik Önért.
    Vevő visszarakja a notebookjára az írót, miután meggyőződött róla, hogy a termék

    HIBÁTLAN!

    Még félórát szöszmötöl - közben dolgozunk, telefonok csengenek - majd közli;

    - "Szeretnék élni az Elállás jogával.."

    Megőrzöm a higgadtságomat, majd elkérem a Vevő bankszámlaszámát, amire a termék árát visszautaljuk. Nem hagyom ki, hogy megjegyezzem, hogy ezáltal 2db BONTOTT termék lesz a polcunkon, amibe rengeteg időnk, energiánk, pénzünk van, s mivel nem egy kurrens termék, nem garantált, hogy eltudjuk adni, főleg, hogy bontott, vagy ismerősnek, vagy családon belül talán.. Ezért mi sem igyekszünk a termék árának visszautalásával, hisz törvény szerint erre 30 napos határidő van.
    Vevő szabadkozik, beleegyezik.
    Nyelek egy nagyot, majd biztosítom, hogy azonnal átutaljuk a termék árát, majd elköszönök a Vevőtől.
    Az már csak hab a tortán, hogy 2011.05.13. óta lejárt a 8 napos elállás joga, de inkább veszítsünk, és legyen ő az Elégedett Vásárló.
    Nos, ennyit a garanciáról.

    * * *

    Ezennel elköszönök erről a Fórumról, mindent leírtam, ami a Magyarországi webshopokra és célközönségére jellemző. A kiragadott példáim remekül szemléltetik, hogy bár vannak problémás esetek, de ezekből messzemenő következtetéseket nem lehet, és nem is szabad levonni. Aki tisztességesen kereskedik, annak is becsúszik 1000 Vevő mellett 1-2 elégedetlen, vagy saját, vagy a vevő hibájából.

    Végezetül egy jó tanács; Ha problémátok akad a webshopokkal, próbáljatok meg személyesen megoldást keresni vagy az adott személynél, vagy a felettesénél. A legtöbb esetben minden konfliktus megoldásra talál, hisz mint mondottam; értetek vagyunk, nem ellenetek.

    Köszönettel!

    a webshopos

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák