- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1633 üzenetére
Mi a baj azzal, hogy milliárdos?
Azért a magyar előrendelők (akik hivatalosan nem is léteznek) szerintem dobtak volna egy hatalmas hátast, ha eljön a cég alapítója és személyesen hozza a Riftet.
Én nem különösebben kedvelem Palmert, de szerintem ez nagyon korrekt, emberi dolog volt tőle és azt is bizonyítja, hogy tényleg szívvel-lélekkel csinálták azt amit csináltak. -
clyvejhamma
aktív tag
A Rift lencséje az eddigi beszámolók alapján jobb, mint a pre Vive. Kisebb screendoor, élesebb kép és talán nagyobb hotspot.
Olyan nincs, hogy mindenütt éles. A lencse két sík kijelző előtt van, a közepénél lesz éles, a szélei felé pedig egyre homályosabb.[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
Reddit-en már lehet olvasgatni a CV1 beszámolókat.
Nagyjából azonosak a vélemények:
Pozitív::
Jobb felbontás picit, mint DK2-nél, minimális a screendoor, jó komfort, "plug and play", nagyobb sweetspot a lencsén, picit nagyobb FOV, mint DK2 esetén, nagyon jó tracking, szuper füles.Negatív:
DK2-höz képest fakóbb színek, állítólag ez az 1.3-as update-el a DK2-őn is hasonlóan változott.
Ami a legnagyobb szopás, hogy a nagyon kontrasztos képeken egyfajta halo effekt látható, ami eléggé zavaró tud lenni.Az azért érdekes, hogy ez többségében olyan embertől származik aki nem fizetett érte, hanem kickstarteres backer volt (hozzájuk jut el először a cucc), kiváncsi leszek azok véleményére akik kicsengették a 700+ eurót érte.
-
clyvejhamma
aktív tag
-
clyvejhamma
aktív tag
-
clyvejhamma
aktív tag
Elite Dangerous gameplay CV1-el.
Eddig nem éreztem késztetést, hogy ki kellene próbálni a játékot, de ez a videó elég meggyőző. -
clyvejhamma
aktív tag
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1716 üzenetére
Nem azzal van a gond, hogy nem tudnak napokat, heteket várni.
Azzal, hogy semmilyen kommunikáció nincs az oculus részéről, hogy mi a helyzet, várhatóan kb. mikor kerül sorra xy ember. A fórumon és a redditen is emiatt háborognak elég rég óta. Most ez megint felerősödött mert elvileg szállítás van és még mindig semmi infó.Amikor szeptemberben legördült az első Rift a "gyártósorról", akkor azt mondták, hogy elkezdték felhalmozni a készleteket. Ehhez képest nemrégen volt olyan infó belsős embertől, hogy gyakorlatilag nem volt készlet a preordert megelőzően. Ez is érdekes.
Valamibe vagy belenyúltak még, vagy nem tudom. Nem hiszem hogy nem mertek előre legyártani, 50- 100.000 db-ot. (vagy amennyit a 3-4 hónap alatt lehetett volna)[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
Pontosan.
Az embereknek sokszor csak annyi kellene, hogy érezzék "törődik" velük a cég.
Ha most Palmer kiállna és azt mondaná: elb@sztuk, nem volt készlet, 23x több előrendelés futott be, mint gondoltuk, így nem tudjuk megmondani kihez mikor ér oda a cucc, akkor a háborgók 98%-a lenyugodna és azt mondaná: ok, van ilyen.
De nincs semmilyen kommunikáció, minden a legnagyobb rendben van...Engem nem zavar, mert úgyis csak valamikor júniusban jön az enyém, de elhiszem, hogy sokaknak ez kiveri a biztosítékot.
A Vive ebből most jól profitál, szerintem néhány ezer + ügyfelet biztosan szerzett a HTC.
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
Nem éles mindenhol sajnos, de sokkal nagyobb tartományban éles, mint a DK2 volt.
A Vive is fresnel lencséket használ, de picit más a struktúrájuk, ezért az optikai hibák máshogy néznek ki benne. Ott inkább koncentrikus kör alakúnak írják le az anomáliákat.Valóban nem adja vissza a kamerás felvétel, de azért a felbontást egész jól szemlélteti.
-
clyvejhamma
aktív tag
-
clyvejhamma
aktív tag
Kiváló cikk a FOV és egyéb optikai jellemzőkről. (Vive Pre, DK2, CV1)
A közepén lehet látni az optikai artifactokat, amiket a fresnel lencsék okoznak. -
clyvejhamma
aktív tag
Eddig különösebben nem izgatott, de a képeket elnézve ez a Chronos jó játéknak ígérkezik.
Jó a képaláírás az egyik kép alatt: VR-ban a szobrok 12 méteresek, a templom pedig föléd tornyosul. -
clyvejhamma
aktív tag
Úgy tűnik van némi problem a beszállítóikkal.
"...váratlan alkatrész hiánnyal kellett szembesüljünk, ami kihatással van a korai szállítmányokra ..."
Ez igazolni látszik azt a korábbi infót, hogy bizony nem nagyon volt raktárkészlet a preorder indításakor.[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
Hoppá, úgy néz ki minden április 1-ig előrendelt Riftet ingyen szállítanak!
-
clyvejhamma
aktív tag
Újabb szemléltetése a "god-ray" vagy glare optikai hibának a Riftben.
A Henry-re elég sokan panaszkodnak, hogy az elején a feliratnál nagyon erősen látszódik ez a hiba, a képet elnézve joggal..:/ -
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1778 üzenetére
Igen, a fresnel ( nagyobb hotspot miatt ) lencsék miatt van és a vive- nál is van, csak ott nem ilyen glow szerű, hanem körkörös.
-
clyvejhamma
aktív tag
Ez a spanyol bolt már tud valamit, vagy nem.
Június 17-re ígérik a Riftet.[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz zsolti_20 #1811 üzenetére
Mondom, hivatalosan nem megy a program laptopon.
cybereality (oculus staff) :
Yes, this has been done to death but I understand why it's a hot topic.
Basically it's this: laptop are not supported, and 95% of the time, will not work at all. There are a couple special laptops that some people seem to have working, but they are extremely rare. There are also new laptops coming out probably within a month that use full desktop GTX 980 chips (NOT 980M NOT Optimus) and those should work.
The fact that you used an older computer with an older runtime and older video drivers, that doesn't mean anything. So much has changed since DK1 and the start of DK2. The Oculus Runtime and driver package has been practically rewritten from scratch multiple times. The Nvidia and AMD drivers have evolved to support VR, and now integrate tightly with the Oculus software. Things are very different now, and have very different requirements.
If you wish to use the DK2 with modern software, you'll have two options:
1) Purchase a desktop machine that meets the recommended specs. You can either build one from these specs: https://www.oculus.com/en-us/blog/powering-the-rift/ or purchase an off-the-shelf system: https://www.oculus.com/en-us/oculus-ready-pcs/ . Either option will cost around $1,000.
2) Purchase a powerful laptop with Nvidia GTX 980 GPU (again, NOT 980M and NOT Optimus). These are more expensive, probably in the $2k to $3K range, but are supposed to support VR. http://www.geforce.com/whats-new/articl ... -notebooks
I know that's not the answer you wanted, but it's the situation.
-
clyvejhamma
aktív tag
Az oculusnál augusztusra váltott az előrendelésnél a várható szállítás. Nem lesz ez boltban 2017 előtt.
De a HTC sem szárnyal.Valóban jó lenne kipróbálni a cuccot vásárlás előtt.
A reddit-es beszámolók szerint kb. 30%-al jobb vizuális téren a DK2-nél. Persze a glow effektet nem számolva, mert az mindenkinél kiverte a biztosítékot. Fakóbbak a színek (DK2 jobb), és még mindig "low res" a kijelző. ( többen panaszkodnak, hogy bár a home-os játékok valóban nagyon jól futnak az ajánlott konfigon, elég jelentősen butított a grafikájuk )
Ezek mellett viszont kényelmes és a trackingje is jelentősen pontosabb, jobb, mint az elődé.
Az ATW állítólag csodát tesz a tracking-el (is), még 50-60 FPS-nél sincs pillanatnyi kifagyás, akadás a Riftben, hanem szépen simán követi a fejmozgást. Nincs hányás.[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1830 üzenetére
Szép rend van ott hátul...
A flare-ről a teljesség igénye nélkül:
"In the CV1, everything streaks if it's not right exactly in the middle of your view. Since the streaks are directional and relative to where they are in your vision, they're CONSTANTLY swirling about and hard to ignore"
"Godrays or Halo Artifacting, whatever you want to call it is very, very much there. Especially when an Oculus studios game loads, and it's the white logo contrasting on a black background. This is totally worst case scenario, and unfortunately for some it's the first thing they are going to see. In games it's less visible, but high-contrast images off-center really standout."
"Godrays / Lens Glare – It’s very real, and very distracting (for me at least). It’s very difficult to comprehend how it will look especially from pictures and videos. The best way I can describe it, is the rays coming from the bright objects come outwards and towards you, like 3D effect right into your eyes."
"This is where the biggest negative lies for me. The glare is present. Always. Present. You can learn to ignore it pretty fast, but it's only a temporary ignorance. It always comes back. I'm trying to be honest here, but now that I've said that, DO NOT WORRY. This is a minor annoyance on a device that is so much more. VR is incredible. This HMD is incredible. CV2 will simply be more incredible. "
"God Rays Kind of annoying when they show up, but they only show up with specific contrasts"
"The FOV is great, it's like wearing a ski-mask. No complaints there. The glare is definetly very very prominent but I can't compare to the DK2 so it disappears quite quickly after getting used to it"
Nem akarok többet bemásolgatni pedig lenne még egy csomó... Ez mind különböző vélemény.
A színekről min. 4-5 helyen olvastam, hogy a DK2-höz képest észrevehetően fakóbb minden. Állítólag az 1.3-as driverrel a DK2-k is "kifakultak". Mivel eladtam a DK2-t nem tudom tényleg így van-e...
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Csavez™ #1839 üzenetére
Ez erősen játékfüggő. Ha ki tudja pumpálni a 70-90 FPS-t a Riftes játékokban, akkor elég lehet.
SLI nem működik jelenleg VR-ban. Egyébként is programfüggő, hogy raknak-e bele SLI támogatást. VR alkalmazásokban nem nagyon van mert a teljesítménnyel együtt a késleltetést is növeli.Én a helyedben 1 kártyát cserélnék 980-ra és akkor biztos menni fog.
-
clyvejhamma
aktív tag
Elite Dangerousból néhány kép.
És egy jó összehasonlítás, nagyon jó szemléltető ábrákkal! (FOV, glare, stb..)
-
clyvejhamma
aktív tag
Összehasonlító teszt a tested-től.
Érdekes a tracking témakör. Vive-nál többször is elszállt a tracking ( "360 fokos" mozgás közben ) míg a Riftnél nem tapasztalták. -
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1846 üzenetére
Ezt én is olvastam, hogy 25% körüli CPU pörgetés megy a Vive alatt (IDLE állapotban) a két VR alkalmazásnak köszönhetően....
A videó végén egyébként ők is a Riftet favorizálják. Sokkal kényelmesebb, szerintük a lencsék is a Riftben jobbak, nagyobb hotspot, élesebb kép, minimálisan kisebb SDE és nagyon hasonló FOV.
A Vive egyetlen igazi előnye a két trackelt kontroller.Kb. az van, amit eddig is tudni lehetett.
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
Landoltak a Rift szállítási-tájékoztató levelek. 1-2 hónappal csúszott mindenkinek a szállítása (van akinek 5 hónappal, az eredeti estimated-hez képest!). Ennél rosszabbul nem is alakulhatott volna a Rift launch, a legnagyobbat azok szívták, akik az első percekben rendelték. Szerintem most rengeteg vásárlót fognak veszíteni. Az átlagos USA megrendelőnek nem számít az a 200 USD amivel több a Vive, viszont az elérhető május környékén.
Én is mérges lennék és én is Vive-ot vennék.[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz zsolti_20 #1855 üzenetére
Hát ha így lesz, akkor tényleg lesz hiszti!
Elképzelem az amerikai megrendelőt aki ott gubbasztott a gép előtt a preorder kezdetekor, rácsapott azonnal amikor lehetett és még mindig várja a csomagját. Erre a szomszédban, ott van a diszkontban a Rift, lehet vásárolni. ) -
clyvejhamma
aktív tag
Az AMD is főzőcskézik a boszorkánykonyhán.
120Hz-es, 4K/szem felbontású HMD-jük van kísérletezgetni és állítólag még ez is messze van a tökéletes VR-tól. A céljuk 144 Hz és 16K/szem paraméterekkel bíró cucc elkészítése (nem kereskedelmi forgalomba).
-
clyvejhamma
aktív tag
Hoppá!
Egy belsős infó a helyzetről: az xbox kontroller és a wireless adaptere volt a hiányzó komponens, amiatt nem tudtak szállítani. Érdekes olvasmány.Megemlítik, hogy az első napi preorderek száma 300K közeli volt, 100K xbox egységet ígért nekik a Microsoft február végére. Amikor közeledett a leszállítási dátum, jött a sokkoló infó, hogy nem készült el a gyártósoron a beígért mennyiség. Igazából EGY! darab + kontrollert sem gyártottak az Oculusnak....
"When shipment date was getting close, shocking truth was revealed: due to "omission" by Microsoft stocking department, "our" batch of controllers was actually never allocated and reserved - there was simply nothing to ship! This was absolutely shocking case of mismanagement.
Then the hell broke loose. Countless conference calls later it was clear that there is no chance for MS to deliver any substantial volume of units at least until the end of the March. This was definitively the most stressful period in my career ever, it was already March, we had no controllers to put in the boxes and the atmosphere was very tense. At this point literally every single possible solution was evaluated. Microsoft was able to provide a few thousands units on a very short notice, but this was not nearly enough. Additionally, all sort of wholesale (and even retail) vendors were approached, with some success - so that is why small batches of the Rifts (mostly for Kickstarter backers) were actually sent out.
"Az ingyen szállítási költség egy részét a Microsoft fedezi!
"customers will be refunded shipping fees - this gets partially covered by Microsoft, as they agreed to provide substantial discount on (already discounted) controllers due to their mismanagement"
Nem semmi!!!
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1866 üzenetére
Szerinted megerősítenék? Azért vannak csendben mert a mikrofost nem lehet sározni, céges kommunikációban ezt az Oculus csak tagadhatja.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1868 üzenetére
Akkor most elhiggyem amit írtál, vagy ne?
Mindenki annak hisz akinek akar...ez csak némi infó az uborkaszezon közepén. -
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #1871 üzenetére
Minden esetre ha ez tényleg így volt és most megérkezett 80K kontroller és jön a többi is, akkor innentől kezdve fénysebességgel kellene, hogy érkezzenek a csomagok, mert minden készen áll, csak belerak és mehet a cucc. Akár Palmerék is beállhatnak segíteni.
Ha a gyártás során volt komponens hiány, akkor azért az jóval lassabban kezelhető, mert még össze is kell szerelni a dolgokat.Mind1 is, lényeg, hogy megoldódni látszik ez a dolog és kb. 2017 év elején a kezünkbe vehetjük a Riftet.
-
clyvejhamma
aktív tag
Megoldódni látszik a korábban említett fakó feketék problémája Riften. Állítólag "beragadhat" a driver színkezelése TV levels módban. A VGA driver újratelepítés megoldja a dolgot.
-
clyvejhamma
aktív tag
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Raymond #1905 üzenetére
Köszi az összefoglalót. Kár, hogy ilyen szenvedős lett az első próbálkozásod. Olyan DK2 feeling. :/ Bár a telepítéssel ott sem volt ennyi gond.
Mondjuk a gép tényleg nem egy Oculus ready vas, reméljük az új masinával hasítani fog. Arra figyelj, hogy ha laptopot veszel, akkor csak "rendes" 980-as karival rendelkező gépeken megy. A 980m nem jó neki, állítólag el sem indul.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- Filmgyűjtés
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- További aktív témák...
- LENOVO LOQ 15APH8 I RTX 4060 I R7 7840HS I 16GB DDR5 5600MHZ(csere gamer pc-re)
- ÚJ! Tronsmart Halo 100 60W bluetooth hangszóró
- Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6 Gamer Laptop + LENOVO Legion S600 Station + Lenovo Legion H600
- A4-5300 és A4-6300 procik (FM2) eladók
- Eladó ThermalTake Thougpower 850W moduláris tápegység olcsón (nem gyári ventivel)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen