- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MoKiLoK
csendes tag
Sziasztok, egy 2002-es S60 D5 autóban nem megy a motorhűtő ventillátor, valakinek van ebben tapasztalata? A venti jó, külső akksiról táplálva vissza irányba forog (rendes irányba nem, de a motor az jó rajta, szépen, csendben forgatja a ventit), a csatlakozójába belemérve ott van a ~12V. A rajta található relé lehet a hiba, az akadályozza meg, hogy feszültség alatt normál irányba forogjon?
Előre is köszi a segítő választ! -
haxxika
senior tag
válasz MoKiLoK #13901 üzenetére
Nekem is már 1x cserélve volt S60-ban a komplett ventilátor (2002 D5), mert folyamatosan ment. Valószínű ott is a relé ment szét, de volt egyben alkatrész így az egész át lett cserélve.
MK2 S80-on szintén előjött ez a probléma, kínai/volvo relével ideig óráig jó volt, de ott is a komplett csere hozta el a megváltást.
Ha van olcsón bontottan egész ventilátor relével, szerintem tedd be azt, nem bonyolult a csere. Első körben azért kontakt sprayvel megküldeném a csatikat, hátha csak érintkezés probléma van.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
MoKiLoK
csendes tag
válasz haxxika #13902 üzenetére
Köszi, igen, valószínűleg veszek bontottan egyet. Tegnap kivettem, tényleg csak két csavar fogja az egész ventit. Sajnos ezen a relé is még fröccsöntött a vezetékek körül és nem csatlakozós.
Jó, hogy említetted a kínai relét, épp most nézegettem ali-n, de akkor nem rendelek fölöslegesen. -
7600 GS
addikt
Sziasztok!
V70 '00 2,3 T5 Menetközben ha balra tekerem a kormányt általában fél állásnál jobban, akkor kattogó hangot hallok a kocsi bal elejéből, és a kipörgésgátló ikonja villog.Néha jobbra tekert kormánynál is jelentkezik ez a probléma,de jóval ritkábban. Tolatva nem jelentkezik a probléma. Az autó volt diagra kötve, nem jelzett DSTC-vel kapcsolatos hibaüzenetet.
Mi lehet a megoldás szerintetek?
-
-
nesa
veterán
-
FeRRaR1
őstag
Scotland, Isle of Mull
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #13911 üzenetére
Mindig Is vonzott a szivarozás whisky mellett. Csak soha nem történt meg mert utálom a füstöt és nem szeretem a whiskyt hiába próbáltam 5 félét + amik ajándékba voltak.
Ellenben Gin vagy Gin tonicos lettem. Így egy Hendricks Gint tudok legurítani az egészségedre
[ Szerkesztve ]
-
menyhartlevi
aktív tag
Sziasztok!
Volvo C30-at szeretnék vásárolni, lehetőleg benzinest, 1.6-ost. Ma meg tudtam nézni egyet személyesen is, sajnos nem tudtam igazán szakértőt vinni magammal. Németországból behozott, kereskedő árulja. Elég szép állapotban van, de nézegettem az alját, néhány alkatrész elég rozsdásnak tűnt nekem, de nem tudom ez mekkora probléma. Egész drága alapból az autó, nem az olcsóbbak közül van, reméltném, hogy egy darabig nem kéne olyan sokat költeni rá.
Mennyire gáz ez szerintetek így?
Köszi!
-
menyhartlevi
aktív tag
válasz menyhartlevi #13914 üzenetére
Most látom, hogy nem nagyon sikerült a képek feltöltése:
-
FeRRaR1
őstag
válasz menyhartlevi #13915 üzenetére
Németországban erősen sóznak... Nem látok így első ránézésre semmi vészeset. Inkább az alváz védelem állapota, kerékíveken van e hólyagosodás, ajtók alja. Ezeket nézném át ami a képeken van az letakarítható / kezelhető könnyedén akár házilag. Én is emeltem már fel 2x a Volvómat 8 év alatt és takarítottam, fújtam pár dolgot. Nagyrészt felületinek tűnik, ami megint csak jó jel, a kipu meg előbb utóbb cserés lehet de kb minden kocsin. Én is cseréltem. Igaz csak a V8 zene hangolása miatt
Csak ez alapján nem mondanék igent vagy nemet. Hideg meleg próbaút, hibakód olvasás, előélet amennyire lehet, motortér és beltér állapota...
[ Szerkesztve ]
-
menyhartlevi
aktív tag
válasz FeRRaR1 #13916 üzenetére
Rendben, köszönöm a választ! Még gondolkodok rajta.
Azt esetleg meg tudja valaki mondani, hogy ha van a C30-ban elvileg gyári Bluetooth és kihangosító is (kormányon is gomb a felvételhez, letevéshez), akkor ugye úgy működik már ebben, ahogy kéne, azaz tudok telóról indítani zenét, meg akkor az autó hangszóróján telefonálni? Lehet hülye kérdés, de egy 2009-es autón nem vagyok benne biztos hogy hogy mentek a dolgok.
-
haxxika
senior tag
válasz menyhartlevi #13917 üzenetére
Nem, csak telefon megy, zene még nem.
Ezzel a modullal lehet okosítani.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
BigBlackDog
veterán
válasz menyhartlevi #13919 üzenetére
A megfeleő verzió kiválasztása esetén, a leírás alapján én úgy látom, hogy igen; “Steering wheel control add-on with required wiring harness.”
[ Szerkesztve ]
-
menyhartlevi
aktív tag
válasz BigBlackDog #13920 üzenetére
Jogos, köszönöm. Bár úgy látom már 2 hónapja sold out, remélem lesz újra belőle.
-
haxxika
senior tag
válasz menyhartlevi #13921 üzenetére
Abban nem vagyok biztos, hogy minden verzióval működik-e. Ha van aux a kocsiban akkoris, vagy csak anélküli modellekben. Ha meg aux van, akkor egy bt-aux átjátszó kell és onnantól van zene.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
nesa
veterán
válasz menyhartlevi #13915 üzenetére
Ezt engedd el, egy magyarországi példány alul max poros és olyan mint az új, ez hamar romhalmaz lesz.
-
őstag
válasz menyhartlevi #13917 üzenetére
Nekem volt egy 2009-es C30-am. Igen, sajnos ahogy a többiek írják, csak a hívás megy át BT-n, a zene nem. Én anno FM transzmitterrel hallgattam saját zenét, de ez elég barkács megoldás.
Alváz képekre: Ezek szerintem is csak felületi rozsdák, le kell szépen tisztítani, kezelni és rendben lesz. A kipufogó nálam is hasonló volt, azt majd cserélni kell lassan.
"Less but better" - Dieter Rams
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Tavaly véletlenül 8 liter Castrol Edge Professional 0W-30 A5 motorolajat rendeltem a szükséges 6 liter helyett. Értelemszerűen 2 db literes bontatlan flakon megmaradt. Idén be tudom rakni ezt az autóba vagy van ezeknek valami lejárati idejük? Hangsúlyozom, bontatlan a megmaradt 2 db literes flakon.
-
válasz tibor.sz #13925 üzenetére
Én mindig 1-2 literrel többet rendeltem amennyi kellett a cseréhez, és 1 litert tartom a kocsiban tartaléknak, mert ki tudja mikor hol fog kérni inni. És ha következő cseréig megmaradt, akkor azt felhasználom. Idén most volt először, hogy kért inni autópláyán, de csak azért, mert fél literrel kevesebbet öntöttem be a cserénél, és kellett bontani a tartalékot a legközelebbi pihenőnél
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
tibor.sz
tag
Köszönöm, most akkor spóroltam pár ezer forintot.
-
tibor.sz
tag
Másik kérdés:
2011-es V60. A média (zenelejátszás) menüben az alábbi menüpontok jelennek meg:
A könyöklőben pedig az USB mellett van egy AUX csatlakozóm:
Erre az AUX csatlakozóra mit tudok rákötni, hogy zenét tudjak róla hallgatni?
Naívan azt hittem, hogy a telefonomon lévő mini jack (fülhallgató) csatlakozót összekötöm ezzel és akkor az autóban hallgathatok bármit, amit a telefonomom is (pl. Spotify). De sajna nem működik. Nem igazán értek ezekhez a dolgokhoz. -
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #13929 üzenetére
Pedig elvileg úgy kéne hogy működjön. Nekem az S80-ban ugye rádióról átváltok AUX-ra, és akkor játssza telefonról a zenét. Kábellel is, BT átjátszóval is.
Amit vettem már nem elérhető, de fele ennyi volt és kb ugyan így néz ki.
-
tibor.sz
tag
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #13931 üzenetére
Nekem működik rendesen. Csak annyi hogy 2 BT-re lép fel a telefon. Kocsi a hívásnak, BT transmitter a zenének. De minden automatikus, csak a transmitteren kell egy gombot megnyomni mert 10 perc után lekapcsol ha nincs használatban. Innentől telefon automatán felcsatlakozik mind a kettőre. Bejövő hívásnál magától leáll a zene és átvált arra, majd vissza a zenére ha letettük. Semmilyen torzítás vagy hangerő gond nincs a folyamatban.
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #13929 üzenetére
Ott a BT média opció a kijelzőn, az a barátod.
a telefon nem ismeri fel rendesen a kocsi lejátszóját, az a baj.
Telefon oldalon kell a problémát kezelni, a teló BT menüjében a kocsi nem kihangosító kell legyen, hanem zenelejátszó. Nekem Audi+iPhone csinálta ugyanezt, teló újraindítás és újracsatlakozás megoldotta.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
tibor.sz
tag
Kipróbáltam és tényleg működik. Nem tudtam, hogy bluetooth kapcsolaton különbözőképp lehet kapcsolódni az autóhoz, így lehet hívásra és lehet hanglejátszásra. Azt még most sem tudom, hogyan lehet váltani a kettő között, én addig kapcsolgattam ki-be a kocsiban ülve a telefonon a bluetooth-t, amíg egyszercsak úgy kapcsolódott, hogy csak hanglejátszásra. A telefon (Samsung S10) bluetooth menüjében keresgettem a beállításoknál, de nem találtam ilyen opciót.
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #13934 üzenetére
Telefonon ha rányomsz a BT kapcsolat beállításokra (nem tudom pontosan hogy van Magyarul és S10-en) ami aktív. Akkor ott én tudom állítani (Note 9) hogy adott BT kapcsolaton mi menjen át. Hívás, zene, adat, információk asszem ez a 4 van. Volt hogy nem ment a zene valami csere autón, csak rá kellett böknöm hogy azt is tolja át.
De legalább akkor a kocsid tudja gyárilag.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Segítséget/tanácsokat várnék, hogy ki mit gondol a helyzetről.
Nos, a lényeg annyi, hogy szeretnék a közeljövőben (tél-tavasz) autót venni, felhasználása évi 16-18k km lenne, ennek nagy része autópályán és főúton, kb. 50-50 arányban. (Szülőkhöz hétvégén hazajárós, kirándulós, nyaralós autó lenne). Nem szívesen tenném ki a városi harcnak, arra megtartanám a mostani 2003-as 1.0 Swiftet, arra pont elég, de azokat az igényeket, amikre a Volvo lenne, értelemszerűen semmilyen módon meg sem közelíti, sem biztonságilag, sem kényelmileg, hozzá képest sajnos egy G Astra is S Mercinek hat.Amit elsősorban kérdeznék, hogy kb. 3-3.5M lenne, amit kiadnék magára az autóra, amiket nézegettem, az a 2010-2014 körüli S60-V40 vonal. Ezek az autók, ilyen évjárattal és nagyjából 200-250k km-rel maguk mögött mennyire tekinthetők megbízható autóknak? Biztonságilag úgy látom mindent tud, amit "elvárnék". Illetve milyen motort ajánlanátok a fenti használatra és mi az, amit messze el kell kerülni?
Eddig egy UFO Civic-en gondolkodtam, de belegondolva, azok már majdnem 20 éves konstrukciók, valahol 1.8M körül indulnak a normálisabb 2007-es példányok, a faceliftesek már 2-2.5 között, a 9gen nekem tetszene, de az meg már olyan árban van, mint ezek a Volvo-k, ezért gondolkodom, hogy mi lenne a legjobb választás.
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
válasz hentes555 #13936 üzenetére
Ide csatlakozz, és itt kérdezd meg! Volvo Fan Club Hungary
D5-ös XC90em van, így S60-V40-re nem tudok nyilatkozni.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
HELLAFLUSH
őstag
Sziasztok!
Elgondolkodtam egy első generációs S60 D5 (163LE) autó vásárlásán mert nyáron munkahelyet váltottam ahová autóval kell bejárnom és a benzines BMW-mel bejárnom anyagilag rablás a 11literes fogyasztásával, meg már sokat is kellene rá költenem szóval elengedném a kezét.Mit érdemes nagyon átnézni egy ilyen S60 D5(163LE) manuális váltós autónál? (típus hibák, stb)
Hahut nézve a legtöbb már túl van a 400e km-en.
Persze tudom, hogy nem km-t veszünk hanem állapotot viszont ahogy elnézem nem sok hirdető tudja igazolni a korábbi esetleges nagyobb javításokat.
1.5millió Ft-ért nagyjából milyen állapotra lehet számítani?
Illetve a facelift előtti példányokban ugye nincs DPF?
Ez azért lenne fontos számomra mert hétköznap viszonylag sokat városozok.
Előre is köszönöm a hasznost információkat/tanácsokat. -
tvrobi
csendes újonc
válasz HELLAFLUSH #13938 üzenetére
Szia
S80 d5 2002 volt nekem, most v70 d5 2007.
Igaz, automata, én nem is vennék mást.
Nos, ez a keret, amit írtál, éppen elég lehet, de legyen mellé lerakva másik egymillió, bármi tönkremehet, és ha nem autószerelő vagy bolti kedvezménnyel, igen húzósak a tételek.
Ami általánosságban elromolhat, ha még nem volt cserélve, az motortartó bakok, generátor szabadonfutó, AC pumpa, korrodálhat ( és kilyukadhat) a két hűtő, futóműben bármi, toronycsapágyak, olajszivárgás 20 éves kocsin bárhol jöhet.
Fékszervíz se olcsó.
Viszont a motor simán elszalad 1milliót, kolegám 1millió felett jár, megbontás nélkül.
Városban ez is simán 9-10 liter, kint 5-6 lábtól függően.
De a motorhang és nyomaték kárpótolni fog, törekedj a 163 lóerősre, az a bevált elvileg.
Részecskeszűrő nem lesz benne. -
haxxika
senior tag
válasz HELLAFLUSH #13938 üzenetére
20 éve van a családban a típus (D5 manuál), motor és turbó még gyári, most 442e van benne.
Első szerviznél akármit mondanak olaj, szűrők, vezérlés. Utóbbit nem érdemes félvállról venni, mert ha szakad a szíj akkor kereshetsz új hengerfejet.
Rozsdásodás nem jellemző, enyémen a bal hátsó dobbetét környékén van pici, de inkább felületi.
Fogyasztás országúton 6 lityó, városban sose mértem de érezhetően több.
Porlasztó már volt nálam felújítva 2x, nagynyomású is, kuplung kettőstömegű szintén cserés volt, önindító 1x, valamint az ac pumpa nálam is haldoklott.
Féltengely 400 ezret megélt, azóta cseréltem.
Ha találsz egy viszonylag normális példányt és a kötelező szervizt elvégezteted akkor sokáig még örök darab lehet, a kényelmet pedig nem fogod tudni máshoz hasonlítani.
Gyári rádiót lehet kiegészíteni Bluemusic cuccal, amivel már van bluetoothos lejátszás és telefonálás is patent minőségben.
Kormányszög jeladó szokott még haldokolni, de ezt mindig csak az újabb faceliftes példányoknál láttam, korábbiaknál még sose.
Kilométeróra is előbb utóbb elfeketedik (az autó attól még megy). Ezt szokták még javítani, én pl. pixelfixnél csináltattam, mert a vdash irreális árat mondott rá (meg minden másra is).
Ha ki akarsz olvastatni valamit a rendszerből, akkor csak a VIDA DICE és kompatibilis eszközökkel érdemes has normális infókat akarsz kapni.
DPF nincs benne, EGR nálam még mindig tiszta, úgy, hogy sose kellett hozzányúlni.
Ha hétvégente megküldöd neki, akkor nem lesz baja a kocsinak.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz tvrobi #13939 üzenetére
Köszönöm neked és haxxika-nak a hasznos információkat!
Egyébként a benzinesek 2.4 (140/170LE) változatok is megbízhatóak? Kicsit azért még is parázok a dieseltől mert csak hétvégente volna országúton/pályán használva, hétköznap munkába járós lenne ami csak 5-6km-re van...annyira meg jobban belegondolva lehet, hogy kínzás lenne a motornak.
Tömegközlekedéssel meg sajnos nem érnék be időbe, kerékpározni meg életveszély a reggeli csúcsforgalomban.
Persze tudom az 5hengeres benzines is megenné a 11-et de azért még se 4hengeres nyomaték szegény mint a BMW-m. -
tvrobi
csendes újonc
válasz HELLAFLUSH #13943 üzenetére
Aha, ezt nem írtad hogy 5 km a munkahely, arra valóban nem dízel kéne.
Benzinesről fogalmam sincs, többiek majd írják, a többi általános amit leírtam az szerintem áll minden öreg Volvora. Ha sokáig megtartanád, érdemes kölreni az állagmegóvásra. Bőven lesznek ezek 30-40 évesek és még mindig mennek, mennek...
Amivel talán sosem lesz gond az a rozsda, az itthoniak nemigen tudnak rozsdálni, Svédországban látok azért elnyűtt példányokat, gondolkozom is, hogyan kapják évente a műszakit. -
haxxika
senior tag
válasz HELLAFLUSH #13943 üzenetére
2002 és előtti 2.4(i) benyáknak a nyűgje a folytószelep ami a magnetti marellitől jött. Mindenkit egyszer elér a sors és szív vele.
2003-tól már asszem nincs ezzel a résszel probléma. Haveromnak volt ilyen benyás motor, neki ezen kívül volt egy motor kopogás gondja, de egyébként szintén jó és megbízható motorok ezek is.
Kettőstömegű itt is lesz mint a dízelnél, cserébe nincs turbo. Nagyobb fordulaton megy azért rendesen és dalol is.
A 140 lovas tudtommal szoftveresen jelent különbséget, valamint hosszabb váltóáttétellel rendelkezik, de utóbbit ne vedd készpénznek, több helyen ezt olvastam, de nem 100.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz haxxika #13945 üzenetére
Igen, az a fránya folytószelep, aminek az elektronikája szeret csütörtököt mondani... javítani lehet, de nem olcsó szakmunka, gyári szinte nincsen már hozzájuk (ha van is aranyárban bontott), utángyártott ebay-es meg többnyire annyit is ér. A turbósok picit harapósabbak, ellenben szomjasak is, városi 12-13literes fogyin nem kell megsértődni. Amivel még kiegészítenélek:
- Rozsdásodni ott szoktak ahol sérülve voltak/hitvány módon javítva.
- A bőrülések tudnak még bennük csúnyák lenni, de azon lehet segíteni méretpontos huzattal.Sok ilyen korút néztem meg mostanság, főleg automatákat, de nagyon-nagyon nézze meg kitől veszi mert tele van a piac osztrák-német import bontószökevénnyel, az utolsónak a csomagtér aljaa szőnyeg alatt csupa rozsda volt, de alulról frissen volt alvázvédőzve...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #13946 üzenetére
" Rozsdásodni ott szoktak ahol sérülve voltak/hitvány módon javítva."
Pont most hétvégén lebontottam egy 12 éves XC90 hátsó 2 kerékdob sárvédőjét, hogy megnézzem mennyire rozsdás. Korához képest tényleg jól tartja magát, de ott is megjelentek már rozsdák, ráadásul mind2 oldalon ugyan ott, kerékíven is van 2-3 db 1-2-3 cm-s rozsda nyom, meg a hegesztésnél is van már 1-2x3cm-s rozsda nyom. Ez minden 2 oldalra érvényes, és kb. ugyanaz ott!
Az ajtók alatti küszöbön is látszik, hogy van már ott rozsda, de azokat most egyelőre nem bontom szét. Idővel lehet neki állok.
(És ez egy magyarországi példány volt kezdettől fogva)[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FireFox1996 #13947 üzenetére
Minden autón ott szokott megindulni, meg a hátsó hídon, de ne kérdezd miért. Azért ezek az északi autók nem szoktak, sokan ezért is vették, mert egy rossz motor/váltó cserélhető, de a karosszériás drágább tud lenni...
Személy szerint én ezért is mosom a hátsó kerekjarati íveket nagy gonddal minden autón, de kinek a pap, kinek a paplan...
A rozsdában a japánok élen járnak sajnos, bár Németország felzarkózóban van..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #13948 üzenetére
Ott ragadt a sár vastagon, és ha vizet beszív, akkor lassan tud megszáradni, tovább tart ott a nedvesség, így évről évre rozsda fog megjelenni ott először.
Kocsi mosásnál meg nem tudsz oda a kerékív mögé fújni, így a sár továbbra is ott marad, ráadásul nedves is lesz tőle, tovább segít a rozsdásodásban[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
kmiki123
friss újonc
Sziasztok!
2010-es V70-ben lenne az alábbi problémám.
Tudna valaki segíteni abban, hogy az utastér hőmérséklet miért változik amikor egy adott hőmérsékletre van beállítva a fűtés?. Pontosabban, ha beállítom pl 24 fokra, bizonyos idő elteltével hideget fúj a ventilátor. Klímával ugyanez a helyzet. Talán a belső hőmérsékletérzékelővel lenne gond? Ha igen azt hol találom meg?
Esetleg találok hozzá robbantott ábrát? Köszönöm![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest