-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
válasz dominik77 #7807 üzenetére
Nem igazán értem a problémát.. Az a baj, hogy nem írja ki a nevén a kormányt a játék, és nem kínál fel hozzá egy előre létrehozott profilt? De ha egyenként be tudod állítani a tengelyeket, gombokat, akko' nem értem mi a baj?
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
"Száguldok ezerrel a pályán, tökre beleélem magam a versenybe, de váltásnál mint az egér kattintgatás hangja, kizökkent, hirtelen azt hiszem hogy szörfölök a neten."
Asszem ezzel a problémával a valódi autóban ülőknek is meg kell küzdenie...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
A Thurtsmaster RGT pedálja azért jobb a Logi Ex-nél, magát a kormányt nem tudom, de gyanítom, hogy azért profibb, illetve javaslom nézd meg a Fanatec 911 Carrera kormányt, abban van minden és nem is drága.
Bővebben: Kormány kalauz
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Nyílt bajnokság indul - az iRacing mellett - a legprofibbnak tartott szimulátorral, a netKar Pro-val.
Az első futam a demó tartalommal fog zajlani, ezért akit érdekel az igazán komoly szimuláció, az kattintson ide!
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz ricshard444 #7884 üzenetére
Vagy Thrustmaster F430, vagy Fanatec Porsce 911 Carrera... keress rájuk a topikban és olvasd el a Kormány Kalauzt
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz zso1986 #7900 üzenetére
Kuplungra az NFS-ben az életben nem lesz szükséged, más játékokba se nagyon egyébként ...H-váltó nélkül, meg amúgy is értelmetlen.
Az F430 azért minden tekintetben egy komolyabb kormány, ami nem jelenti azt, hogy az RGT a maga szintjén rossz lenne. Persze hogy a különbség köztük megéri-e a felárat, az már erősen szubjektív.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz zso1986 #7905 üzenetére
Attól mert egyforma a házuk, még nem jelenti azt, hogy belül is egyformák. Az RGT-nél két kategóriával kisebb kormányuknak is pont ilyen háza van... Ez nem egy érv a Thrustmaster mellett, csak ilyen hülyeség alapján ne döntsél már!
Illetve szeretném még a figyelmedbe ajánlani a Fanatec 911 Carrera kormányt is. Keress rá a topikban!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
-
neilszab
őstag
válasz N€T0X|N #7949 üzenetére
Érdemes szétszedni és kicsit megmozgatni, kifújkálni a potikat, illetve megbizonyosodni róla, hogy nem mozdultak-e el helyükről.
HA már szétszedted, akkor a modot is csináld meg, érezhetően jobb lesz tőle: G25 váltó MOD
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
-
neilszab
őstag
válasz rokefeller #8060 üzenetére
Nem is kell ehhez semmi féle leírás, olyan szögben és távolságban állíts be magadnak mindent, ami számodra kényelmes és hatékony!
Ülj be egy autóba és nézd meg milyen szögben és távolságban állnak tőled a kezelőszervek és ezt próbáld meg otthon is összebarkácsolni:
- Az első és legfontosabb, hogy minden stabil legyen, ne csúszkáljon el se a pedál, se széked, és ne lifegjen a kormány se!
- A teherautós póz felejtős, a lábad inkább előre fele van, mint lefele, a térd kis mértékben hajlított. Ehhez jellemzően a pedált meg kell emelni egy jó 15-20 centivel, ha normál magasságú asztalnál (~75 cm) játszol. Én kezdetben könyveket, dobozokat és bútorlapokat használtam erre a célra, a pedált meg a falnak támasztottam.
- a kormány távolságra is ügylej, a autóversenyzők nem nyújtott kézzel vezetnek, hanem elég közel ülnek a kormányhoz. Ezt is könnyű otthon kivitelezni, a pedált a falhoz támaszod, író asztal meg magad felé húzod!
- Ha gurulós széked van, akkor pedig egy masszív szőnyeggel ki lehet támasztani hátulról a kereket (meglepően hatékony!), vagy van aki cipőt húz rájuk...Tapasztalat: amit én észrevettem magamon, hogy 1-1 centi eltérések is zavarni tudnak a távolságokban, ezért én olyan "cockpitet" alakítottam ki itthon magamnak, ahol mindent aprólékosan be tudok állítani az éppen aktuális igényeim szerint. Pedál magasság, ülés magasság, kormány távolság, monitor közelség/magasság/szög. Ehhez nem kell semmi komoly épített cuccra gondolni, akár sima íróasztal, gurulós irodai szék + pár Révai nagylexikon és egyéb apróságok felhasználásával meg lehet oldani!
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
"semmiképpen nem lehet az asztal lapjára szerelve a kormány, csak alá... ...mert nagyon belelógott a monitorba a kormány"
Őőő, az miért is baj?
Elvileg pont az lenne a lényeg, hogy az igazi kormány kitakarja a monitorból a virtuálisat, akkor van minden a helyén!
Ezért érdemes elve olyan monitort venni, ami magasságban is állítható, azaz minél lejjebb süllyeszthető.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz goyo206 #8091 üzenetére
CARS, Assetto Corsa, GTR3, LFS S3...
Egyébként mind a CARS alpha, mind az rF2 béta elérhető jelen állapotában bárkinek néhány dolcsi leszurkolásáért fejébe!
Eddigi tapaszasztaltok: (nem személyes)
rF2: az új gumimodell ígéretes, az dinamikus időjárás is jónak tűnik, de a grafika és a gépigény és a minden más egyelőre nyögvenyelős
CARS: elképesztően szép, a fizikán még van mit fejleszteni, de alakulgat, sok pálya és autó van már kész, de még nincs multi rész, csak MI[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8140 üzenetére
Szia, első körben olvasd el a Kormány Kalauz-t.
Ami legjobb ár/érték arány a középkategóriában az a Logitech Driving Force GT, a Fanatec P911 Carrera és a Thrustmaster F430.
Ezek közül a Logi már egy minden szempontból bizonyított nagyon jó és megbízható modell, az F430 minőségibb érzést kelt ugyan, de csak 270°-os és tartóssági problémákról is hallani róla, a Fanatec pedig papíron és teszteken nagyon ígéretes, de a valós tapasztalat még kevés. De pont van belőle egy szinte új eladó itt a topikban...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8142 üzenetére
Hát, a PC-én lévő szimek pedig meg még durvábbak, de az igazság az, hogy ha soha nem is volt még kormányod, akkor nem fogod tudni úgy értékelni a DFGT --> G27 --> T500 RS közti különbségeket és a DFGT-vel is bőven el leszel úgy 1-2 évig, hogy fel sem merül benned, hogy ennél lehetne/kéne jobb...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8145 üzenetére
A DFGT pedálja teljesen korrekt, ez is olyan, hogy 1-2 év kell, mire annyira belerázódsz, hogy ez korlátozzon. Amúgy sem a G27, sem a T500 RS pedálja technológiailag nem akkor szám... annyi az előrelépés, hogy menőbbnek néz ki, meg keményebb benne a rugó. De keményebb rugót a DFGT-be is tudsz tenni, vagy ott a jó öreg squah labda trükk.
De ha sok elköltendő pénzed van, akkor vegyél Fanatec CS Elite kormányt és PTR pedált...
...mondjuk akkor még nincs H váltód!
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8149 üzenetére
De van hozzá jó minőségű pedál, de azt külön kell megvenni, illetve az elődjével (ClubSport) sok apró idegesítő minőségi probléma volt, így nem tudom az új milyen lehet. A PTR pedál pedig egy minden hibától mentes nagyon jól átgondolt konstrukció, de csak viccből írtam egyébként le, hogy mi az aktuálisan legjobb még felfogható pénzből kihozható konstrukció.
A Fanatec support meg egyébkét sokat javult és zokszó nélkül cserélnek mindent. Igaz, hogy Németországba kell küldeni, de a Logit meg Hollandiába, ugyan is nekik sincs itthon szervizük..
Nekem egyébként így papíron nagyon tetszik a Fanatec Carrera kormány, nagyon szívesen kipróbálnám. Aki segítene nekem ebben, annak fel tudok kínálni cserébe egy G25 + PTR pedál + iRacing (vagy amit akar) kipróbálási lehetőséget!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #8161 üzenetére
új PTR szettet G25/G27 pedállal együtt nem tudsz rendelni. Használt G25/G27 pedált ki lehet fogni, de azért nem 3 hetente, sőt néha még komplett használt PTR pedál szettet is, de nagyon ritka.
Viszont a CSP-ről lebeszélnélek. Nekem sose volt, de tudom, hogy sok apró gond van vele, folyamatosan karbantartani kell rajta vmit, kopnak rajta az alkatrészek, nem üti meg a PTR szintjét. A Thrustmaster RGT pedálsora még köszön viszonyban sincs két említett pedállal.
DE, ha csak nem vagy vér fanatikus és nem versenyzel komoly online ligákban, akkor valójában nincs is szükséged load celles pedálra, bőven jó az RGT, vagy DFGT pedálsora.
*******
A szimulátor progik mind kezelik analóg tengelyként a kuplungot, szépen csúsztatni is lehet őket, rajtnál van nagy szerepük! Ugyan ez igaz a kézire is, bár ahogy hallom RBR-esektől, nem szükséges annyira, hogy analóg legyen, egy gomb is megteszi (vagy a szeki váltóbot mondjuk a DFGT-én / G25-ön).Az értelmes kormányok ma már mind minimum optikai érzékelővel működnek, potit nem nagyon találsz a "kormányműben".
Örülök, hogy az írásom ennyit segített, bevallom első sorban azért kezdtem el írni, hogy ne kelljen folyton ugyan azon kérdésekre ugyan azokat válaszolnom, aztán megszaladt velem a ló...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8164 üzenetére
"nagyon tetszik a szíjjas megoldás mind működési zajszintje mint erővisszacsatolás terén nekem jobban bejönne. nem szeretem ha összevissza húzza kezem a logi-s fogaskerék. nekem nem kell fogaskerék, az túl gépies, nem realisztikus."
Bocs, de ez így csak egy előzetes fikció a részedről, és egyáltalán nem tükrözi ebben a formában a valóságot.
Amit egyébként felsoroltál 3 Fanatec modellt, az mindhárom belülről tök ugyan az: [link]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8185 üzenetére
Az imént írtam róla, hogy egyrészt van nagyon komoly összehasonlító teszt 500RS-röl, másrészt hogy a CSP pedál azért problémás. Az alcantara nem olyan nagy szám, hogy döntö tényezö legyen, másrész a fogaskerekes rendszerrel szembeni elöitéleteid sem állják meg a helyüket.
Azon kívül, hogy a szíjas hajtás valóban halkabb, minden más amit írtál csak puszta feltételezés, amivel konkrét tapasztalatok nélkül gyözködöd magad, hogy igazold magadnak a választásod. Nem piszkálni akarlak, viszont ehhez nem aszisztálok és javaslom, hogy kicsit jobban olvass utána a témának, nehogy a végén rosszul járj..
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #8188 üzenetére
Ez nagyon egyén függö, nekem is volt már a kezemben GT3, semmi extrát nem nyútott NEKEM az alcantara, söt a G25 bör bevonatát sem éreztem elörelépésnek a DFP-hez képest használhatóság és izzatságelvezetés szempontjából...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Ágógreen #8192 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy tök mindegy, de gyakorlati haszna jóval kisebb mint a vásárlóhülyítö marketing ereje.
Én mindent funkcionailtás szempontból nézek, egy 2 órás versenyen is végig biztosítson jó fogást, izzadtságot is jól viselje és ne törje fel a kezem. Ezt egy polymer alapú bevonattal is hatékonyan el lehet érni, így vásárláskor nálam a végeredmény a fö szempont. Ilyen szempontból a hajdani DFP-ém is hibátlan volt. Èn fogtam már GT3 volánt is és nem volt az a húúú érzés a többihez képest. Ne a rim bevonata alapján válassz kormányt... ez is lehet szempont, de csak nagyon másodlagos
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Én nem értem, hogy hogyan tudod a max-on "túlnyomni"? Elvileg a DGFT pedáljában nincs semmi extra keményítés a pedálút végén, egyszerűen koppan a műanyagon és vége a bulinak.
Én a helyedben szétkapnám és megnézném, hogy mi történt benne, mert lehet vmi bekerült/szétcsúszott, illetve potikat is megtisztítanám.
Illetve jó lenne rövidre zárni a kérdést, hogy potivan van-e a gond, vagy a fizikailag a pedállal..
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ezért mondom, hogy szedd szét, mert ez nem normális! Lehet el fog törni benn vmi, vagy bekerült vmi szösz, ami elállja a pedálút végét.
Egy pedált nem lehet simán, meg full-ra lepadlózni, vagy lepadlózod, vagy nem!
*****************
Szoftveres megoldás lehet a DXTweak-kel deadzone-t beállítani a pedálút végére.Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ha nem tolod véresen komolyan, akkor hiányérzet nélkül jóérzéssel bőven elég... de minél komolyabb vizekre evezel, annál több kompromisszummal jár.
Neked kell tudnod, mennyire akarod komolyan tolni... vagy inkább csak szórakozgatni!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz kovi831 #8366 üzenetére
Szia,
A Fanatec 911 Carrera lehet az ideális választás neked, ezzel a kormánnyal egy gond van, nagyon kevés tapasztalatunk van róla és a Fanatec-kel sajnos régebbről rossz tapasztalatok vannak. Érdemes külföldi fórumokon alaposan utánajárni, hogy 1 év használat után hogy bírja. Amúgy papíron nagyon jó kormány.
Ha biztosra akarsz menni, akkor Logitech G25/G27, akár használtan is nagyon jó vétel, nagyon nehezen mennek tönkre és a Logi support is kiváló.
Ha szintén tutira akarsz menni, de kevesebb pénzből, akkor Logitech DFGT, nincs kuplung + H váltó, de egyébként majdnem G25 szintű, biztos, kiforrott darab.
A Thrustmaster RGT és F430 is jó kormányok, viszont azokat nem ajánlom, ha komolyan akarsz szimulátorozni, azok inkább a könnyedebb játékokhoz valók.
Az FFB lyuk pedig helyes beállítások mellett nem zavaró/észrevehető, emiatt nem kell aggódni.
Külön H-váltót nagyon nem lehet kapni, ha igen akkor nagyon drágán, vagy barkácsolsz magadnak. Ezek jellemzően külön USB-és megoldások, tehát nem a kormányhoz kell párosítani őket.
****************************
Wéber és Michelisz anno a a GP Legends nevű szimulátorral játszott és aratott nagy sikereket. Ez volt az első komoly online szim még az előző évezredből, ma már nagyon kicsi (és fanatikus )tábora van. Utána a GTR-Masters-en jöttek még néha GTR2 és Race07 futamokra, amikor volt idejük. Ami szintén nagyon jó az az LFS és a netKar Pro, ezeknek mára szintén leapadt a közönsége, illetve az iRacing ami nagyon jó, de igen komoly ára is van.
Ami most nagyon megy, jó is és relative olcsó is, az az rFactor, valamint a Simbin szimulátorai.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz dangerzone #8396 üzenetére
Hát olyan szoftvert nem fogsz találni, ami az ég világon minden téren élethű.... és az ütközések utáni szanaszét szakadó alkatrészek az utolsó, amit egy igazán komoly szimulátorban meg fognak valósítani... elég egyértelmű, hogy ott elsősorban nem erre fognak komoly hangsúlyt fektetni a fejlesztők, egyébként a kocsik színtiszta mozgásában nem látok komoly problémát a baleset során...
Szóval nem tudom mivel játszol te, ha neked minden téren fontos az élethűség, mert - halkan jegyzem meg, az F1 2011-el ezt már ott buktad, hogy elindítottad a játékot.
Egyébként nem támadni akarlak, csak hogy kicsit érzékeltessem: "szakmai körökben" kicsit úgy fest a megnyilvánulásod, mintha a pirosban állva egy Ladából kihajolva fikáznád a mellett álló Ferrari-t belekötve vmi apróságba, a járókelők meg értetlenkedve bámulnak, hogy ez meg mit evett??
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #8399 üzenetére
Én most elsősorban az Assetto Corsa-ban látom a legnagyobb potenciált, az rF2 és CARS esetében jelen helyzet szerint sajnos komoly kétségeim vannak...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Igen, pont ez a gond, hogy a gumifizika, meg az FFB elvileg szépen fejlődött, viszont a grafika és a gépigény botrányos. A CARS esetében pedig pont fordítva vannak hiányosságok és az igazság az, hogy jelenleg egyik csapatban sem látom a potenciált, hogy úrrá tudnak/akarnak lenni a helyzeten, hiába még csak alfa/béta verziókról beszélünk..
De, reméljük a legjobbakat!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #8468 üzenetére
Hi... hát én a magam részéről még mindig csak nagyon nagy fenntartásokkal merek Fanatec-et ajánlani, ahogy én tudod még az új termékek esetében sem fenékig tejfel az élet velük. De ha neked seawolf570 van egy tökéletesen működő GT3-asod, akkor persze nem vitatkozom, de szerintem sokan nagyon örülnének itt, ha leírnád, hogy sikerült tünetmentesre kezelned a szerkezetet!
A Fanatec pedálokkal hasonló a helyzet, illetve én az új CSR Elite pedáljuk pozícionálását sem értem, most van egy kis kavar a honlapjukon, de nekem úgy rémlik, hogy még mindig a ClubSport a drágább. (mod:úgy látom a ClubSport-ot már nem is árulják, hamarosan érkezik a v2-es verzió)
Egyébként én azt mondom, hogy ez most a még ép ésszel felgogható árú álomszett:
Thrustmaster T500 RS + PTRacing pedal + TH8 RS váltó
(Idővel lehet elkészül a PTR pedal mod a T500 pedáljához is, de erre ne vegyetek még mérget)
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
A Shift I-II az rFactor motorjára épül, annak paraméterezték át a fizikáját, hogy könnyebben emészthetőbb legyen. Vannak mod-ok a Shift-re, amivel egész komoly szimmé lehet visszavarázsolni, a grafika meg természetesen adott, hogy kifogástalan :
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz rokefeller #8554 üzenetére
Ha elolvasod a topikot, amit linkeltem, abban le van írva, hogy lehet az irányítást lineárissá varázsolni, mert alapból tényleg nagyon el van tájolva szegény.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen