-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
válasz Wiz Khalifa #19037 üzenetére
Mindegyik kormány használható mindegyik játékkal, nincs olyan, hogy támogatja, nem támogatja.
A két kormány közül nehéz lenne választani, nagyon egy szinten vannak (belépő): Kormány Kalauz
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz frango13 #19375 üzenetére
A G27-ben úgy emlékszem állíthatók a pedálok jobb-balra, csak egy imbuszkulcs kell a taposólemezek átszereléshez.
Ha viszont valóban drámai változást szeretnél, akkor a PTR mod-ot javaslom neked (magyar), ez megnöveli a pedálok méretet és ellenállását is teljesen autószerűre és legalább akkora ugrás jelent, mint DFGT-ről G25-re váltani. Van belőle load-cell-es és load-cell nélküli verzió is és mivel ez egy Upgrade Kit, így bármikor vissza is alakítható a gyári állapotra, ha szükséges.
Az legújabb Fanatec ClubSport pedál verziót még nem próbáltam, de az előzőket ez szerintem kenterbe veri.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz frango13 #19379 üzenetére
Hát nem azért, de a Fanatec pedált se nagyon fogod tudni kipróbálni vásárlás előtt sehol, ott meg még nagyobb összeget kockáztatsz...
(Illetve a PTR pedál meg pont azért készült anno, mert az akkori ClubSport se volt elég jó... a mostanit nem tudom milyen)Illetve vitatkoznék veled, az emberi méretű pedálok és módosított ellenállások sokkal többet számítanak érzésre, mint maga a load cell... de egyébként szerintem a legjobban úgy jársz, ha írsz a készítőnek és megkéred hadd próbáljad ki, meg szerintem a ClubSport pedált is meg fogod majd tudni ott nézni az összehasonlítás kedvéért, mert az is van náluk..
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz shteer #19388 üzenetére
Ez nem igaz, egy G27 + LFS vagy nK Pro gombóval (ahol váltó és kuplung kezelés is benne van) elég jól el lehet sajátítani az autóvezetés alapjait, a pedálok, a váltó és a kormány helyes kezelését, plusz rutinszerűen be lehet gyakorolni az extrém helyzetek kezelését is s széria közeli autókban. Egy dologra nem tud felkészíteni, az a KRESZ és a forgalom.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Dyingsoul #19409 üzenetére
Az a helyzet, hogy amíg nem merültél el a komolyabb szimulátorok világában, addig biztosan nagyon fog tetszeni bármi, amire csak rácsatolod a kormányod.
Ha viszont már belemélyedtél a szimulátorok világába és a kezdeti buktatókon is túl vagy (hardveres és szoftveres beállítások, vezetéstechnikai alapok, stb) utána már csak egy bárgyú mosolyt tudnak csalni az arcodra a könnyedebb címek, mert fele olyan részletes és összetett az élmény.. én legalábbis már nem tudom élvezni kormánnyal az arcade címeket. Gamepad-dal viszont jó móka, úgy nem zavar, nincs hiányérzetem..
Bevezető olvasmányok a szimulátorozásba:
- Kormány beállítások
- Nulláról kezdeni...Ingyenes szimulátor (free to play):
- RaceRoom Racing Experience[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz zsotty4 #19425 üzenetére
Jóval pontosabb, precízebb irányíthatóságot kapsz, olyan mintha kiszélesedne az út előtted és könnyebben fogod tudni az általad kiszemelt íven tartani a gépet, plusz jobb érzés is lesz a vezetés. A nagyobb kormány átmérő is érezhetően dob a dolgon, az FFB hatások is markánsabbak, hatásosabbak lesznek, a kis szeki váltó karral meg tudsz akár kézizni is, ha úgy állítod be.
Bővebb infó: Logitech KormányokA 900 fok meg egy olyan dolog, ami nélkül vígan elvagy, ha még sosem próbáltad, de ha már egyszer megvolt, nem akarsz többé élni nélküle. Alapvetően ha csak könnyed szórakozásra vágysz és nem az óra ellen harcolni keményen az utolsó a tizedekért, vagy 1-1,5 órás vérre menő online futamokon részt venni, akkor nem létszükséglet a 900 fok, de ha komolyan akarsz szimulátorozni (esetleg az általad említettnél kicsit komolyabb szoftverekkel is), akkor bizony kelleni fog.
Viszont hogy árban megéri-e plusz a ráfordítást, azt senki sem fogja neked megmondani, mert nyilván nem annyival jobb, mint amennyivel drágább... ezt már mindenkinek magának kell tudnia eldönteni, kinek mi mennyit ér meg...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz barcalaci84 #19495 üzenetére
A végleges verzióban már két külön kijelző van a két szemedre, ezzel jelentősen javult a felbontás. Az nem kérdés, hogy a 3 moncsi vs Oculus Rift párharcot torony magasan az Rift nyeri, elmondani nem tudom, hogy mennyivel brutálisabb az utóbbi.
Viszont az elég gáz, hogy a támogatottsága a béka segge alatt van, gyakorlatilag az egész menüt és a vezérlést és navigálást újra kéne hozzá írni minden játékban ahhoz, hogy valóban használható legyen, mert jelenleg egy kínszenvedés az egész...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz #48967168 #19536 üzenetére
Ez ahogy írod teljesen egyén függő és emellett szokás/szoktatás kérdése is és sajnos teljesen lutri, hogy ki milyen alkat.
Az én tapasztalatom az, hogy első alkalommal pár perc bőven elég, aztán szép fokozatosan lehet növelni a benne töltött időt, ismerek olyat, aki 3 órát is simán szimulátorozik vele egyhuzamban minden probléma nélkül.
Az meg hogy mennyire ember függő, az abból is látszik, hogy volt aki elsőre is 1 órán át gond nélkül bírta, volt aki meg épp hogy felvette és már kellett is a zacskó...
Illetve emellett a másik lutrikategória, hogy ahány ember, annyi féle fejforma, szem távolság, éleslátás, szemtengelyferdülés,és még egy rakás egyéni paraméter, ami befolyásolja azt, hogy a konkrét VR szemüveg mennyire fog passzolni a mi búránkra és mennyi tökéletesen tud majd majd átjönni a VR hatás..
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Dyingsoul #19574 üzenetére
Alapvetően semmit nem kell csinálni vele. Ha nagyon poros a lakás, akkor a pedálba idővel (hónapok-évek) összegyűlhetnek a porcicák, azt érdemes lehet évente pár alkalommal kifújni, de konkrétan tisztítani nem nagyon szabad, nehogy a zsírozást lemosod róla. A volánt esetleg bőrápolóval, vagy kézkrémmel kenegetheted, de ha nem csinálsz vele semmit, akkor is bírni fogja.
Az egyelten karbantartani való, az a potik kifújása sűrített levegővel, de ez is csak akkor szükséges, ha a pedál jel elkezd ugrálni.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Focus_WRC02 #19677 üzenetére
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Hogy méltó módon emlékezünk meg Kiss Norbi hétvégi szerepélésről, ezért ma este mi is belehasítunk az őrületbe a Hungaroring-en a több mint 1000 lóerős monstrumokkal!
Este 8 körül kezdődik a kötetlen őrület, de a szerverek már most is üzemelnek. Több futamot is rendezünk az este során, mindenkit várunk szeretettel a rajtrácson!
Szerver infók és letöltések itt: Truck Trophy - Hungaroring - 09.08
(a részvételhez az Assetto Corsa szükséges)[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
-
neilszab
őstag
Őszi next-gen szimulátor bajnokságok!
Uraim, ha már ott feszül a kormány az asztalotokon, akkor kár lenne kihagyni a szimulátorozás legintenzívebb és legnagyobb élményét nyújtó műfaját, a minőségi online megmérettetéseket! Profi szervezés, nagy mezőny, szigorú szabályok, korrekt ellenfelek, kőkemény versenyzés, garantált adrenalin, fülig érő mosoly és rongyosra izzadt alsónemű... ezt adják a komoly online futamok!
Ehhez nem kell sem gyorsnak lenned, se tapasztaltnak, se született tehetségnek, se napokat készülni a futamokra... hiszen a nagy mezőnyben mindenki talál hozzá illő méltó ellenfelet, akivel harcba szállhat a pozíciókért és átélheti a nagybetűs AUTÓVERSENYZÉST!
Ha képes vagy stabilan autózni a pályán és figyelni a másikra, akkor itt a helyed:
Ezen kívül még 2 bajnokságot fogunk indítani a következő hetekben változatos kategóriákkal, infók hamarosan itt: GTR-Masters hírek
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz wolf033 #19698 üzenetére
Igen, kormány témához szorosan kapcsolódik, erre való a kormány.
Csak nagyon ritkán a legérdekesebb dolgokról szoktam írni (pl.: szimulátor leárazások, a legkomolyabb induló online megmérettetések, stb...) és OFF-ba is teszem, így szerintem belefér.Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz cyberkind #19728 üzenetére
A jogsihoz nem jó gyakorlási alap, mert arra, hogy hogyan kell közlekedni a forgalomban, meg hogy megcsinálj egy párhuzamos parkolást arra nem tanít meg, ellenben megfelelő szoftverrel és megfelelő körülmények között a helyes pedál/kormány és váltó használatot azért szépen lehet vele csiszolni.
Amire viszont nagyon jó (szintén megfelelő szoftverrel és beállításokkal), hogy megtanuld kezelni a határ- és vészhelyzeteket és reflexszerűen begyakorold az ezekre való helyes reakciót, amit értelem szerűen a közúton soha nem fogsz tudsz gyakorolni. (max egyszer és az vagy sikerül, vagy nem )
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz neilszab #19733 üzenetére
Kicsit bővebben: az itt szerzett rutin...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Nem tudja vki, hogy ebben az új fajta Logitech csoda driver hol lehet beállítani a FFB hatásokat?? (force, spring, damber, centering, stb...)
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz barcalaci84 #19773 üzenetére
Köszi, ez az infó honnan van? Van erről vmi hivatalos forrás?
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz LazloGogolak #19797 üzenetére
Nem muszáj hozzá feltenni a Logitech Gaming Software-t, a nélkül is működik.
Legalábbis a G290 biztos, a G920 nem tudom.Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Tsebacsi #19825 üzenetére
A G27-hez a váltó csak egy adalék, amit vagy használsz vagy nem, viszont maga a kormány és pedál is már egy másik kategóriát képvisel.
Tehát a G27 az nem egy DFGT plusz pedállal meg váltóval.... de persze, hogy megéri-e a dupla árat a DFGT-hez képest, az már egyéni preferencia kérdése, annyival azért nem jobb.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Az a helyzet, hogy 20-25K alatt nem kapsz újon értelmes minőségű Force Feedback-es kormányt.
Használtan a Logitech Driving Force Pro (DFP) és Driving Force GT (DFGT) a legjobb választás, de pár ezer forintért lehet kapni Logitech Momo és Formula Force Ex típusokat is, viszont utóbbi kettő a korukból kifolyólag már elégé lutri kategóriába tartoznak.
Bővebben az egyes típusokról: Kormány Kalauz
Használt kormány vásárlása: mit nézzünk?Ha pedig mindenképpen új kell, akkor a keretbe csak a Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition, vagy a Thrustmaster Ferrari 458 Italia fér bele, ezek a szódával elmegy kategória FFB nélkül.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Találós kérdés: szerintetek mi a különbség az alábbi típusok között?
- T80 Racing Wheel
- Ferrari 458 Spider Racing Wheel
- Ferrari 458 Italia
- Ferrari Racing Wheel Red Legend EditionAkár hogy is nézegetem, szerintem semmi. Eltérő a rim és más-más konzolhoz jó, ennyi...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz eszement24 #19865 üzenetére
Ezek közül mind ilyen: Kormány Kalauz - szimulátorok
Ezek közül amivel komoly online élet is van, azok nyilván csak az újabb címek.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz pCarsHungary #19855 üzenetére
Engem érdekelt, elolvastam ezt is meg a többi írásod is.
Magam is próbáltam/használtam az általad is hajtott modelleket, így nagyon érdekes volt olvasni, hogy más hogy látja ezeket a dolgokat. A ClubSport cikket olvasva viszont végi az járt a fejemben, hogy te jó isten, ez az ember mennyire fanatikus (jó értelemben ) és mennyi pénzt áldoz a hobbijára (ez meg ezzel jár) és közben meg még mindig konzolon próbál szimulátorozni... de aztán látom a cikk végén megláttad te is fényt.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
G27-hez a régi 5.10-es driver kell, nem az új csicsás.
Letöltés - 64 bit
Letöltés - 32 bit(a Windows driver frissítését meg szerintem kapcsold le)
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
-
neilszab
őstag
válasz Chrys_ #19989 üzenetére
Egyértelműen. A DFP és DFGT modellek normál körülmények között szinte elpusztíthatatlanok, a G25/G27 kormányoknak pedig van 1-2 ismert potenciális hibalehetősége, amik pedig javíthatók, vagy megelőzhetők, de semmi esetre sem zsákbamacska. (mondjuk az is igaz, hogy ott is volt 1-2 gyengébb széria)
Fanatec-nél meg volt egy időszak, amikor sosem tudtad, hogy mi jön éppen elő, köztük elég sok elektronikai és driver probléma is, ami a Logitech-re egyáltalán nem jellemző. Egy barátomnak most nemrég a V2-es Base-hez tartozó BMW rim ment tönkre egyik napról a másikra.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Én szerintem a Thrustmaster T300/TX is felveszi érzésben a versenty a Fanatec CSW-vel, mindegyik kicsit más, nem tudnám megmondani melyik a jobb, de a Logitech-nél jelentősen előrébb járnak. Itt nem csak az erőről van szó, hanem hogy sokkal jobban átadják az autó mozgásait, jobb érzed mi történik alatt, magával értetődőbb és jobb feeling a vezetés.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz -Solt- #20028 üzenetére
Ha már amúgy is van G25-öd, akkor a PTR pedállal jársz szerintem a legjobban. Ebben nem csak load cell van, hanem az összes pedál ellenállása és útja is jelentősen megnövekszik, teljesen autószerű lesz az érzés. Van load cell nélküli olcsóbb verzió is, szerintem még az is nagyon megéri, illetve különböző elánállású gumikkal teljesen a saját igényeidhez szabhatod a fékedet.
A PTR pedál mod szerintem a Fanatac Clubsport V1-et és V2-őt egyértelműen veri, a V3-at még nem próbáltam, így arról nem tudok nyilatkozni. Illetve árban a CSR pedálhoz áll közelebb, ehhez még nem volt szerencsém, de nem hiszem, hogy ez többet tudna.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz barcalaci84 #20034 üzenetére
Az hogy mennyi idő összeszerelni, az szerintem talán nem olyan lényeges szempont, mert egyszer kell vele foglalkozni, aztán onnantól használod. A fém / nem fém dolog is lényegtelen, mert aminek fémből kell lennei az abból is van, a többi meg tök mindegy.
PTR pedál pont azért született meg, mert a készítő elégedetlen volt a Fanatec ClubSport V1-gyel és szerintem a V2 sem tudta teljesen behozni a lemaradást, de ez nyilván egyéni ízlés/megítélés kérdése is.
CSR pedált még sosem láttam és a képekből, leírásokból sem derül ki semmi, de kétlem, hogy jobb lenne a ClubSport V2-nél, így szerintem nem lehet ellenfél...
A Thrustmaster pedáljairól hasonlóan lesulytó a véleményem, a T500-hoz adott pedál, a T3PA-PRO egyszerűen labdába se rúg a PTR és a Fanatec Clubsport V2 mellet, a kis T3PA-hoz meg még nem volt szerencsém, de csak rosszabb lehet.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
-
neilszab
őstag
válasz RECSKA #20069 üzenetére
És mi köze ennek ahhoz, hogy szétszeded a pedált?
Egyrészt ha a csavarfejeket nem nyűvöd szét, akkor senki se fogja észrevenni, hogy szétszeded, másrészt ha a kormányod a rossz, akkor nem fogják megtagadni a garanciát a pedál miatt, ha az eredeti állapotba vissza van állítva, ami a legtöbb mod-nál lehetséges.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Azért a Fanatec CSW V2-n is érződik az erőben, ha Formula, vagy a sokkal nehezebb BMW rim van rajta.
Illetve az én tapasztalataim szerint a Thrustmaster TX és a T500 is érezhetően erősebb és dinamikusabb a G25/27/29-nél, valamint lehet hogy ugyan gyorsabb nem leszel tőle, de sokkal természetesebb, autószerűbb a visszajelzés, illetve könnyebb, magától értetődőbb a drift.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz -Solt- #20203 üzenetére
A G25 kormánya alig több pár dekával mint fél kiló... ha ilyen súlyban szeretnél venni sportkormányt, azok olyan 70-90 ezer Ft körül indulnak. Az olcsóbb jobbfajta kormányok is 1,5 kiló körül vannak, a gagyik 2 fölött. Semmi erő nem marad a G25-ben egy ilyen volán rátétele után, amihez nem csak a súly, hanem az nagyobb átmérőből fakadó megnövekedett erőkar is hozzájárul.
Ne érts félre, működni fog és talán még bírni is fogja, de az FFB mindenképpen "tunyább" lesz.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz -Solt- #20207 üzenetére
"A legnagyobb "bajom" a G25-tel fék pedál útjának a hossza, illetve a kis kormány... de nem költök a pedálra, ha a kormányt nem tudom fejleszteni."
Pedig a nagyobb kormány átmérő sokkal kisebb előrelépést jelentene, mint egy PTR mod a pedálodba.
Ha meg szerzel hozzá egy Leo kábelt, akkor onnan meg van egy olyan független USB pedálod, amivel legfeljebb a Fanatec Clubsport v3 tudja felvenni versenyt és a jövően bármilyen kormányhoz használhatotd..
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- TCL LCD és LED TV-k
- Ukrajnai háború
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen