Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz #56573440 #47 üzenetére

    Ilyen stílus utánzásban jó. Leutánozni a tipikus elemeket/mintákat valamiben. Amúgy másik AI-k, de kép generálásban is félelmetesen jó már némelyik (persze bele kell itt-ott javítani, mert lesz néhány "az meg ott mi a franc" rész (főleg lábfej, kézfej, szemek), de rengeteg időt megtakaríthatnak ezek majd). Szóval ilyen nem-egzakt, művészi dolgok mennek. A munka 90%-át elvégzik, és te csak átnézed, és "retusálod" az elmebetegségeket benne. De pl. tettem fel neki műszaki kérdéseket, amikre tudom, hogy olvasta választ a tanulásra felhasznált netes anyagban, sokszor egészen direkt formában. Mégis tán többször is adott téves választ, mint helyeset. (Ha rákérdeztél, hogy tényleg így van-e ez, akkor bocsánatot kért, és tippelt más. Akkor már jobbára eltalálta. De ha jót mondott, és ugyan így rákérdeztél, akkor is elnézést kért, és a jót kijavította rosszra. Mint valami felelő diák vagy interjú alany... el van veszve tudás terén, de próbál a reakciómból olvasni. :N)

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz #56573440 #73 üzenetére

    Én ezt a jogi dolgot nem látom annyira kemény falnak. Pontosabban, ez igen erősen függ attól, hogy technikailag mennyire jó megoldást tudunk csinálni. Mert ha elég megbízható a megoldás, akkor ki meri jelenti a gyártó, hogy fizeti a kárt ha mégis baleset van, és nem tudja prezentálni, hogy a külső körülmények miatt azt nem volt reális elkerülni (pl. szembejövő rád rántja a kormányt). Ez azt gondolom átvágja a gordiuszi csomót. Az igazán kemény akadály a technikai oldalon van. Azt ugye nem lehet kidumálni, kell, hogy jobban "értse" az AI, hogy mit lát... mint ahogy te se nézed útnak sínt, és nem azért, mert már megoldottál 10000 "sín vagy út" tesztet, hanem mert nem vagy hülye. Enélkül nem lesz megbízható eléggé, és nem meri vállalni a gyártó a felelőséget.

    [ Szerkesztve ]

  • kilua

    senior tag

    válasz #56573440 #76 üzenetére

    Mondjuk ... már ma is tud valami önvezetést a Tesla, csak hivatalosan fogni kell a kormányt ha jól tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz #56573440 #76 üzenetére

    Mindkettő automatizálás meg jármű, de két eset tök más. A parkoló rendszernél reális (ha még béna is), hogy a vészféket te nyomjad. Ott viszont ahol az automatizálás lényege, hogy mást csinálj vezetés helyett, ez nyilván nem játszik.

    Hogy kit ültetnek le, ha elüt a kocsi 3 óvodás csoportot, és a végén becsapódik egy kismacska korházba... :) Ha valami égbe kiáltó hanyagságra derül fény műszaki oldalon, akkor ez ugyan az, mint mikor teszem azt rádől valakire a ház, és kiderül hogy a tervező/kivitelező kirívóan hanyag/tudatlan volt, akkor bizony simán leültetik érte. Más esetben fizetnek jó nagy kártérítés (és potenciálisan rakás PR veszteség).

    A legózott rendszereknél... Ha nem tudja egyértelműen megmondani előre a kocsi gyártója, hogy ki fogja állni a buktát, akkor önvezetés lekapcs. Biztos meg lehet oldani. Meg persze végső esetre ott vannak a gyártók, akik in house oldják meg az önvezetést eleve.

Új hozzászólás Aktív témák