- Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Mesterséges intelligencia topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Mikrotik routerek
- Milyen program, ami...?
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
Új hozzászólás Aktív témák
-
Met
nagyúr
Véletlenül nincs olyan külső v-ray render tutorial cd/dvd amin rajta van a videó és a hozzá szükséges fileok is?
Mint az Evermotion-os Car4ever, mert nézem a youtube-on, szép meg jó de nincs meg az a hdri amivel dolgozik és úgy nem lesz olyan mint kellene."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Met
nagyúr
válasz pikszel #7102 üzenetére
Autókat renderelek. [link]
Nem akarnám hogy nagyon egysíkúak legyenek a képek, nappal, garázs, parkoló vagy utca.
HDRI a reflex-hez és backplate-ek hogy rá tudjam tenni az autót.
Vannak ilyen szettjeim de nem igazán tudom őket használni, vagy nagyon elüt az autó a képtől (színek terén) vagy valami miatt nem lesz jó, most pl. az üveg nem volt átlátszó.
Túrtam a netet, próbáltam mindenféle beállítást de nem sikerült, úgyhogy most megint pörög a stúdió"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Rayyy
senior tag
Nem igazán tudok segíteni a problémán, mert ingyeneset nem tudok ajánlani, viszont fizetősből elég sok van.
Én már egy ideje ezt használom egyedi termékekhez, amik köré nem kell valós környezet: hdrlightstudioMinden a legnagyobb render!
-
-
Met
nagyúr
Valahogy most nem akar összejönni a stúdió beállítás
Most megint a külső helyszínnel kísérletezek, írtam korábban hogy nem volt átlátszó az üveg, ez megoldódni látszik a To correct this, the transparent material must affect the alpha channel. Go to the transparent material and under refraction, affect channels choose all channels. beállítással.
Viszont amit nem jó, az ez.
Ezzel mit lehet kezdeni?"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Rayyy
senior tag
-
Met
nagyúr
Az a bajom hogy ahol a két oldali üveg fedi egymást minden ok, viszont ahol csak az autó belső tere látszik, nincs mögötte üveg ott meg baromira tükröződik a hdr, gyakorlatilag csak az látszik.
Próbáltam több üveg materialt, néztem tutorialt és az alapján is csináltam materialt de azzal sem volt jó.
Átmenetileg most sötétített üveg van bent."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Rayyy
senior tag
Az durva, hogy az utolsó 4 hozzászólásom úgy kezdődik, hogy nem tudom
Minden a legnagyobb render!
-
Met
nagyúr
Hmm, az a vicces hogy most megint próbáltam produkálni a hibát hogy csináljak screent a beállításokról.
Annyit tettem hogy beállítottam a tegnap is próbált material-t, reflection affect channels-hez color only, refraction-hoz all channels és most jó. Meg a hdr-nél a processing overall mult 0,5.
Ezeket tegnap (meg előtte) mind végig próbálgattam."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Márton
nagyúr
üdv,
tudtok ajánlani programot, mellyel egy .3ds objektumot meg tudok jeleníteni és egérrel forgatni 3D-s projektoron? Minden technika adott: 3D vision, 1.4 hdmi rendszer, stb, de nem találok egy nézőkét, amibe betöltöm a kiexportált objektumot és lehet prezentálni.
Van ilyen?
kösziEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kriszpontaz
veterán
http://www.open3mod.com/
Esetleg? -
Márton
nagyúr
válasz kriszpontaz #7117 üzenetére
leszedtem
tud ez stereo 3D-t?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Rayyy
senior tag
Modellezett már valaki itt Unity-hez?
Csináltam egy tetőt, amibe belehajtogattam kicsi rovátkákat (edge-extrude), hogy ne csak egy sík falú háromszög legyen az épületem felett, és ahol a rovátkák vannak, ott átengedi a fényt... nem értem. A mesh nem hibás, többször ellenőriztem és több változatot kipróbáltam. Valamit a Unity rosszul értelmez szerintem.Minden a legnagyobb render!
-
Clickbait
aktív tag
Sziasztok!
Off topic, de szakmai. Ha bárkinek van szabadideje, és szeret/ tud modellezni illetve UVW unwrappolni, és tudna nekem segiteni (akár pénzért), az keressen fel PÜ-ben.
Projekt: Logout link
Remélem ez a kis hirdetés belefér a szabályokba, elnézve az itteni munkákat, a legjobb helyet kerestem fel.
Minden többi megbeszélés kérdése, nem napi 8 órás munka, maximum hétvégi hobbi.
You got clickbaited.
-
Márton
nagyúr
Alap kérdés: sima rendering támogatott GPU gyorsítással?
Ha igen, akkor egy i7-2600 mellé melyik az ajánlott kártya a 40-60 ezres sávban?
Többet nem költenék vga-ra..
kösziEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Rayyy
senior tag
OFF:
A 3ds Max nem renderelő, hanem modellező/animátor szoftver.
Ez bonyolult téma, de alapvetően nincs olyan, hogy a CPU renderre még valós időben a GPU is rásegít, szóval nem fog a kettő együtt ketyegni.
3D-hez mindenképpen nVidia kártyát vennék, sok CUDA maggal és sok memóriával.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Próbált már valaki Max-be DWG-t vagy IFC-t importálni? Sikerült használható modelleket nyerni? Mert kapnék modelleket mérnököktől, de kb. újra kell modellezni, ha használni akarom őket, annyira szét vannak esve.
Minden a legnagyobb render!
-
Márton
nagyúr
azt tudom, ebből van főisk. oklevelem, de az már rég volt, akkor még azt sem tudtuk mi az a gpu rásegítés
Nvidia iray az nem lenne jó nekem?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
snots
tag
Csatlakozni tudok az előttem szólóhoz, csakis, kizárólag nVidia, ott pedig csak a CUDA magok száma, illetve a memória mérete számít, ez utóbbiból mindenképpen legalább 4 giga legyen. Sajnos a 40-60 ezres árkategóriában nincsenek combosabb versenyzők, arra jó lesz, hogy ismerkedjél a dologgal, de komoly teljesítményre ne számíts. Az összetettebb képek leszámolása mindenképpen órákba fog telni (nem bélyeg méretű képnél természetesen), én egy 970-essel próbálkozom, de a 4 GB memória elég komoly határt szab.
Render engine-ek közül jobban jársz az Octane-nal például, vagy (egyelőre) ingyenes vonalon az Fstorm nevű csodával, amiről ódákat zengenek. Ez utóbbi egyelőre beta fázisban van, ezért is ingyenes még, tehát hibák előfordulhatnak. Jómagam nem különösebben vagyok oda a GPU renderért, de ezzel az fstorm-mal még én is megyek egy kört, valami "kisebb" jelenettel, amit még elbír az a 4 GB memória. Sajnos ahhoz, hogy valóban élvezhető legyen a GPU render, sebesség és memória ügyileg, már akkora összeget kéne (értsd 1 millió+) videókártyákra beruházni, ami 1. nekem nem áll rendelkezésemre, 2. már egy nagyon combos, akár több processzoros alaplapot + processzort is ki lehetne belőle hozni.
Röviden, véleményem szerint, ha GPU renderre adod a fejed, tegyél még mellé némi pénzmagot és legalább egy 6 gigás kártyát (ha jól látom, akkor az 1060-asok, 6 gigával úgy 90 pénz körül keringenek) tárazz be, egyébként csak ismerkedés lesz a dologgal, semmi más. Bár a helyedben én mindenképpen a 8 gigás 1070-est preferálnám, tudom, szót se róla, mondani a legkönnyebb.
https://home.otoy.com/render/octane-render/
http://www.fstormrender.ru/ -
Márton
nagyúr
Ok, mindezekből nekem az jött le, hogy felejtős a gpu render.
Nem tragédia, csak rákérdeztem, mert azt hittem máshogy áll a dolog.Ha 15 éve egy P2-300-on ki tudtam várni a DV felbontású rendert, akkor az i7-en csak kibírom majd a fullhd minőségű eredményt is
És ha úgy kérdezem, hogy a preview ablakban való folyamatos munkához milyen vga-t ajánlotok?
Bár gyanítom ugyanaz a válasz: nvidia sok cuda maggal és memóval..
Az a jelenség még mindig megvan, hogy a quadro kártyák a támogatottak és a gaming geforce-ok nem, holott csak driver kérdése lenne?
köszi!Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
snots
tag
Rendernél teljesen mindegy, hogy Quadro kártyád van, vagy gaming kártya. Csak a CUDA magok száma és a memória mérete számít.
A nagyon drága Quadro, Tesla, Titan kártyákra azzal veszik rá az embert, hogy 8 GB+ memória van rajtuk, illetve több CUDA mag, mint bármelyik gamer kártyában. Szóval, ha több memória kell, nincs más választás.
Én, a 40-60 ezres árkategóriában nem erőltetném a GPU rendert, ahhoz, hogy preview-t nézzél egy olyan render engine-nel, aminek van CPU, illetve GPU változata is egyben (pl. vray), elég egy olcsóbb kártya is, de legfőképpen ott is inkább pl. a fényeket fogod állítgatni az RT részben, esetleg 1-1 shadert, a végleges képet pedig leszámoltatod CPU-val. Melegen ajánlom megnézésre egyébként (CPU vonalon) a Corona render engine-t, ami egy normálisabb i7-essel már teljesen jól elvan, az RT része is kellőképpen jól fut (az is a CPU-t használja, GPU-t nem támogat). Az így megspórolt pénzt pedig inkább fektesd abba, hogy bővítsd fel a memóriát 32 gigára, ha még eddig nem tetted meg, mert manapság 16 gigával már nem valami nagy élmény dolgozgatni. A 32 giga olyan "éppen elég". Persze feltéve, hogy nem autómodelleket akarsz renderelgetni, hanem valami összetetteb jelenetet. Én 32 gigával dolgozom, de bizony észnél kell lenni néha, hogy ne fogyjon el teljesen, amint lehetőségem nyílik rá, röpül a gépbe a 64 giga, komolyabb munkához az már egy komfortosabb mennyiség.
https://corona-renderer.com/
[ Szerkesztve ]
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
Integrált GPU-val mennyire esélyes a program futtatása? 3ds max 2017-ről lenne szó konkrétan egy és Sandy Bridge pentiumos igpu-ról.
-
lolmanned
csendes tag
Sziasztok!
Remélem nem buta kérdés, de ha én levideózok egy utcát például és szeretném ha egy autó elhaladjon (3d-s autó) akkor azt megtudom csinálni vagyis lehetséges? CGI féleség csak 3ds maxban lemodellezem az autót meganimálom és berakom a videóba. -
Rayyy
senior tag
Nem működött az STL sajnos... ami fura, mert egy másik forrásból is ezt tanácsolták. Eddig az IFC volt a legjobb. Lehet, hogy az STL-nek az a baja, hogy rengeteg (több ezer vagy tízezer) objektum van a cuccban külön és több, mint 5 millió poly... nem tudom. Neked mi volt a legbrutálabb scene, amit egyben át tudtál vinni STL formátummal Max-be?
Minden a legnagyobb render!
-
AKG
tag
Próbaként alkottam egy összeállítást solidban.
Mentettem stl-be.
Igazad van,jelenleg nem ette meg a max.
Viszont:
Ugyanazt exportáltam igs-be.
Láss csodát,megy.
Nem értem,miért,pedig biztos,hogy eddig stl volt a megoldás.
Annyi a bibi csak,hogy az egészet egybe group-olja.
De egy egyszerű ungroup,és máris alkatrész szinten vagyunk.
Onnan az egészet kijelölöm,majd convert to edítable poly,és máris textúrázom.[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Textúrázással kapcsolatban szeretnék érdeklődni!
Vegyük példának a 4k textúrát, ez 4096x4096 pixel, ez oké. Viszont nem tudom hány DPI-re állítsam. Maradjon alap 72-n vagy van egy pixel X pixel / DPI arány, amiről nem tudok?Segítséget előre is köszönöm!
HUN_Thorpedo
-
-
rlazol
addikt
Sziasztok!
Valamit bizonyára elállítottam, mert eddig ment, most nem.
Adott egy "BOX" amit felosztottam X-Y szegmensre, majd átalakítottam Editable Poly-vá, hogy vertex-enként módosíthassam. A bajom akkor van, amikor Full top nézetből kijelölök egy vagy több vertex oszlopot:már itt is látszik, hogy a két nyíl nem azonos hosszúságú ahogy kéne.
És amikor a kijelölt vertexeket egységesen az egyik irányba szeretném húzni:
mennek mindenfelé.
Eddig nem volt ilyen gondom, mi lehet az oka?
előre is köszönöm!
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
pikszel
őstag
Szia,
ez koordináta rendszer lesz, vagy csak be van kapcsolva a Snap (patkómágnes ikon).[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
rlazol
addikt
-
szabog4
aktív tag
Sziasztok!
(2014-es) Max-ben, miként lehet kideríteni, hogy fordítva van az adott polygon? Beraktam a modellem Substance Painterbe és ott jött ki a turpisság. (Esetleg egyszerre fordítsa 1 felé [kifele] a polygonokat?)
Segítséget előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
HUN_Thorpedo
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #7149 üzenetére
Szia.
A Normal módosítóval egységesítheted a poligonok normáljának irányát (Unify Normals).[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen