30 milliárd dollárt fizetett a YouTube tartalomgyártóknak az elmúlt 3 év alatt

Susan Wojcicki ügyvezető szerint tartalomgyártókhoz, művészekhez és médiavállalatokhoz került az a több mint 30 milliárd dollár, amit a YouTube csak az elmúlt 3 évben osztott szét.

A YouTube ügyvezetője, Susan Wojcicki egy levelet tett közzé a tartalomgyártók számára. Ez volt tőle idén az első ilyen levél.

Ebben Wojcicki elárulta, hogy a YouTube csak az elmúlt 3 év során több mint 30 milliárd dollárt fizetett ki tartalomgyártóknak, művészeknek és médiaszervezeteknek. Kitért ezen felül a YouTube növekedésére is.

2020-ban több mint megduplázódott azon új csatornák száma, amelyek csatlakoztak a cég Partner Programjához (ez teszi lehetővé a reklámbevételekből való részesedést). A YouTube ráadásul az amerikai GDP-hez 2019-ben úgy 16 milliárd dollárt tett hozzá. Wojcicki az Oxford Economics jelentését is megemlítette, amely szerint ez 345 000 teljes munkaidős állás fennmaradását segíthette.

A levél szerint a YouTube előtt sok munka áll átláthatóság terén, ráadásul az ügyvezető szerint ekkora méretek mellett nehéz feladat a tartalomgyártók számára is követni a változó közösségi irányelveket. Ezeket jobban szeretnék kommunikálni a jövőben, ha ugyanis egy csatornát 90 napon belül háromszor is figyelmeztetni kell, utána végleg megszüntetik. Sok csatornatulajdonos panaszkodik arra, hogy régi videók miatt büntetik meg, amint új szabályozás lép érvénybe.

Eközben a YouTube vezetőin egyre nagyobb a nyomás a megfelelőbb moderálás kapcsán, illetve a tévinformációk és álhírek terjedését sem sikerül kellő hatékonysággal kezelni. A platform most épp a koronavírus elleni oltásokkal kapcsolatos tévinformációk felkutatására fókuszál, egyensúlyt keresve a nyitottság és a felelősség között, miközben próbálnak eleget tenni a kormányzati előírásoknak.

Azóta történt

Előzmények