Már előre is lehetett sejteni, hogy különleges lesz a 2021-es CES.
Hirdetés
2020 elején kezdték el lemondani a fizikai tech-rendezvényeket a szervezők, az év középre pedig egyértelművé vált, hogy a virtuális események nem csak elővigyázatosságból maradnak meg még egy ideig. Ezek elvégre olcsóbb és kényelmesebb megoldást jelentenek sok cégnek, és így lehet, hogy sokáig nem térnek vissza a nagy rendezvények hagyományos formában.
Több mint két évtized után nincs CES Las Vegasban, a rendezvény 100 százalékban virtuális. Pedig a tavalyi show a becslések szerint egy 290 millió dolláros gazdasági hatást generáló rendezvény volt, több mint 170 000 résztvevővel.
A CTA szerint tavaly 4419 kiállítóval lehetett számolni (a külső shopok ebben nincsenek benne). Idén mindössze 1900 vállalat vesz részt a virtuális eseményen, és a The Wall Street Journal szerint a legtöbb mindössze 1200 dollárt fizet ezért. Ez soknak hangzik, de normál esetben az utazás, szállás és étel a dolgozók számára, összehasonlíthatatlanul többe kerülne.
Azt persze még nem igazán tudják, hogy mennyire hatékonyak ezek az online prezentációk: elvégre így nem lehet körbe sétálni, megnézni a termékeket, nincs meg az az élmény, ami egy ekkora showra jellemző. Vagyis az érdeklődőknek weboldalakon kell kattintgatni, virtuális bemutatókat és weblapokat kutatva.
Nem csak ilyen téren evezett azonban ismeretlen vizekre a tech-szektor. Az LG a CES-re szánt nyitóbeszédén egy virtuális influenszert használt új termékek bemutatására. Reah Keem egy DJ, rajong az utazásért, a zenéért, és szomorú, hogy nem utazgathat. Fontos adalék azonban, hogy nem valódi személyről van szó, Reah Keem egy virtuális influenszer. Ilyen megoldást sok márka használ már termékek népszerűsítésére vagy csak reklámbevételek szerzésére, mert a jelek szerint sok ember bolondul a virtuális celebekért is. Technológiai gyártó azonban nem igazán használt eddig ilyen megoldást termékbejelentésre.
Az LG CLOi UV-C robotjait azonban a virtuális influenszer mutatta be, majd hozzátette, hogy mennyire várja, hogy ismét utazhasson a valódi világban (ami elég meghökkentően hangzik). A virtuális „személy” már több mint 6000 követővel rendelkezik az Instagramon. Azt egyelőre viszont senki sem tudja, hogy megversenyeztetik-e a közösségi médiában a többi híres virtuális influenszerrel, mint Miquela Sousa (Lil Miquela) vagy Shudu. A szakértők szerint rövidesen trend lesz az effajta megoldásokból.