A Billboard szerint a SoundCloud hamarosan új üzleti modellt alkalmazhat, amelynek keretében a rajongók közvetlenül a kedvenc zenészeiknek adhatnak pénzt.
Állítólag a vállalat számos alternatív üzleti modellt tanulmányoz, egyelőre egyik mellett sem kötelezték el magukat végleg a vezetők. Fejleményt a jelenlegi negyedév vége előtt ígérnek a témában.
Amennyiben a fentebb említett modellt indítanák el, akkor a SoundCloud az első olyan streamingplatform lenne, amely a művészek közvetlen támogatását lehetővé tenné. Jelenleg ugyanis még a legtöbb ilyen vállalathoz hasonlóan a SoundCloud is inkább csak közvetítő a művészek és az előfizetők között, a bevételek nagyja az előfizetésekből érkezik, és a legnagyobb forgalmat generáló zenészekhez, együttesekhez jut el.
Ez a modell a kisebb szereplők számára nem túl előnyös, és sokszor alig eredményez bevételt. A világjárvány során ez még nagyobb probléma, mivel koncertek és turnék nem igazán vannak.