Egy páros hatalmas üzletet csinált a virtuális ajándékokból

A Google két korábbi alkalmazottja a virtuális ajándékok ötletéből egy 18 ezer milliárd forintos üzletet épített ki.

A világon mindenhol, de Kínában különösen népszerű az online streaming.

A régióban ezen felül pedig a virtuális ajándékozás is egy egyre népszerűbb jelenség. Az élőben megtekinthető embereknek bárki küldhet virtuális ajándékokat, egy virtuális rózsát például 230 forintért vagy egy űrrakétát 23 ezer forintért. Az ajándék nem valós, csak egy szimbólum. A mögötte lévő pénz viszont valós.

Ebből lett sikeres és hatalmas a Kuaishou Technology. A cég két társalapítója, Su Hua és Cheng Yixiao pedig már több mint 1632 milliárd forintos vagyonnal rendelkeznek fejenként, a Bloomberg milliárdosok indexe alapján.

Su Hua programozóként tanult Kínában, majd Pekingben csatlakozott a Google dolgozóihoz, 2006-ban. Akkor évi 6,8 millió forintot keresett, ami az átlagfizetés nyolcszorosa volt. Később úgy döntött, saját üzletet szeretne, ekkor távozott az óriáscégtől, a globális pénzügyi válság közepén. A saját videohirdetős ötlete kudarcot vallott, azonban később a Baidu vállalatnál megismerkedett Chenggel. 2013-ban ők ketten át is alakították a GIF-készítő Kuaishou appot közösségi videós platformmá, majd a ByteDance és a Douyin (a TikTok kínai ikeralkalmazása) előretörésével a Kuaishou is tovább szárnyalt.

Popsztárok és nagy háttérrel rendelkező influenszerek igazoltak a platformra, majd igyekeztek egyre több bevételt kihozni a népszerűségből, például reklámslotokkal, appon belüli boltokkal. A bevételek kétharmadát viszont még így is a virtuális ajándékok vásárlásai adják. A cég az e-kereskedelemben és az online játékpiacon is bővítéseket tervez, tavaly pedig 9 hónap alatt 50 százalékkal nőttek az eladásai.

Azóta történt

Előzmények