Újabb nehézsúlyú harcos az „Egy jelszó mind fölött!” táborában

Hirdetés

Beigazolódtak a sejtések, melyek nemrég felmerültek, amikor a Google, az IBM és a VeriSign bejelentették, hogy tárgyalásokat folytatnak arról, hogy belépnek az OpenID támogatóinak sorába. A Yahoo Inc. tegnap közleményben tudatta, hogy a jövőben ők is támogatják az OpenID digitális azonosító keretrendszert, s ennek pozitív hatásait minden regisztrált Yahoo-azonosítóval és -jelszóval rendelkező felhasználó (pontos adatokat nehéz hitelesen említeni, de szinte biztos, hogy 200 millió felett van a számuk) is megtapasztalhatja – vagyis hogy az internetezőknek jelentősen kevesebb új jelszót és azonosítót kell majd használni a különböző szolgáltatások igénybevételéhez.

E a változás következményeként a közös jelszókezelő béta-verziója január 30-ától lesz elérhető a cégen belüli különböző oldalak esetében, s egyetlen Yahoo-azonosítóval több regisztrációt követelő oldalra (például a Yahoo keresője, levelezése vagy a Flickr) is be lehet jelentkezni (ilyen lehetőség már a nagy konkurensek esetében is létezik, akiknél elegendő egyetlen regisztráció, hogy a cég által kínált összes online szolgáltatást igénybe lehessen venni). Emellett, azon cégek esetében, akik szintén támogatják az OpenID-t, be lehet majd lépni ugyanezzel a jelszóval, hiszen megjelenik egy olyan opció, hogy: „Belépés a Yahoo ID-vel”. A Plaxo és a JanRain is bejelentette, hogy feltehetően már a béta-változat indulásakor csatlakozik a Yahoo közös jelszókezelési rendszeréhez.

Ash Patel, a Yahoo infrastruktúráért és platformokért felelős alelnöke nagy reményeket fűz a változtatáshoz, mivel úgy véli, az internetezők számara komoly teher a számtalan azonosító és jelszó használata. Scott Kveton, az OpenID Alapítvány vezetője is elégedettségét fejezte ki, amikor kommentálta a Yahoo lépését, hiszen így a világ egyik legnagyobb – az Egyesült Államokban különösen erős bázissal bíró – internetes szolgáltatója támogatja az egységes jelszókezelés projektjét.

A Yahoo a saját implementációját az OpenID Alapítvánnyal szoros együttműködésben dolgozta ki, s a munkát a múlt hónapban fejezték be, melynek eredményeképpen – a cégvezetők szerint legalábbis – különösen kényelmesen használható és komoly adatvédelemi megoldásokkal ellátott rendszert sikerült kialakítani, melyről a Yahoo egy külön weboldalon tájékoztatja rendszer használóit.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények