A Google, az IBM és a VeriSign is tárgyal arról, hogy a közeljövőben csatlakoznának az OpenID Alapítvány által támogatott kezdeményezéshez – adja hírül befolyásos forrásra hivatkozva a Techcrunch.
Az OpenID célja, hogy megszüntessék a regisztrációk, jelszavak, azonosítók jelenlegi kavalkádját, s a felhasználók egyetlen azonosítóval és jelszóval tudjanak minden webes szolgáltatást igénybe venni. A tervet támogatók között eddig a Microsoft, az AOL, a Plaxo és a Wikipedia mellett a Digg és a Technorati is szerepelt. A Google csatlakozása hatalmasat lendítene a projekt sorsán, s erre minden esély megvan, mivel a cég egyik vezető beosztású tisztviselője, Brad Fitzpatrick az OpenID egyik alapítója, így ő nyilván erősen lobbizik is a vállalaton belül a támogatás mellett.
Szintén tegnap hír az OpenID-vel kapcsolatban – bár a Wired tudósítása csak óvatosan fogalmaz –, hogy talán a Yahoo is – mivel a Flickr bizonyos módon támogatja az OpenID-t – a támogatók sorába léphet.
Megvalósul a mindenütt érvényes jelszó álma?
- Írta: Dajkó Pál
- Forrás: Techcrunch
- Kapcsolódó cégek:
- IBM
- Yahoo! Inc.
- VeriSign
Azóta történt
-
Újabb nehézsúlyú harcos az „Egy jelszó mind fölött!” táborában
A Yahoo viheti magával hűséges felhasználóit is, és így nagyot lendíthet az OpenID szekerén.
Tech 4
-
A nagyok összefogtak a közösségi oldalak szabványosítása érdekében
A Google még tavaly vetette fel az ötletet, s idén váratlanul az egyik konkurensének csatlakozásával jött létre az egyezség.
Tech 0
-
Egy jelszó nem jelszó
Unum signum nullum signum. Mégis: egy felmérés szerint a netezők közel fele mindenhol ugyanazt a kódot használja.
Biztonság 5
Előzmények
-
Törölheted az adataidat a kereső szerveréről
Az Ask.com az adatvédelemmel kampányol saját szolgáltatása mellett.
Tech 3
-
A Google keres a legtöbbet
Az internetvállalat globális piaci részesedése 60 százalék.
Közösségi média 0
-
A Google csatlakozott a Linux-barát közösséghez
Tegnap óta a Google is az Open Invention Network tagja.
Tech 0
Percről percre
gp Tíz éven át készült bábfilm elevenedik meg a képernyőkön – egy bábfilm, egy leegyszerűsített kalandjáték, és mindenek felett egy mese a boldogság kereséséről.
ma Idén az olcsóbb A-szériás modell sikerült jobban a Samsungnak, keveset kell feláldoznia annak, aki az A55 helyett az A35-öt választja.