Zöld lámpát kaptak az egymással kommunikáló autók

A múlt héten az Egyesült Államok közlekedési minisztériumának vezetője, Anthony Foxx a Szilícium-völgyben tartott beszédében bejelentette: a kormányzat kiemelt célja, hogy a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében a járműautomatizálás terén – különösen az autók közötti gépi kommunikáció (vehicle-to-vehicle communication – V2V) területén – a közeljövőben, mihamarabb történjenek fejlesztések, és ezt a minisztérium minden eszközzel támogatja is.

A miniszter kiemelte, hogy figyelemmel kísérik a vállalatok ez irányú fejlesztéseit, és az egyre nagyobb számú sikeres és ígéretes projekt alapján úgy ítélik meg, hogy fordulóponthoz érkeztek ezek a technológiák, közel vannak ahhoz, hogy bevezessék őket a közúti forgalomban is.

A felkészülés és a zökkenőmentes bevezetés érdekében a minisztérium több lépést is tett – közölte Foxx. Először is benyújtottak egy olyan V2V-szabályozási javaslatot, mely – közelebbről nem részletezett időponttól kezdve – megkövetelné a gyártóktól, hogy az új autókban már alapfelszerelés legyen a V2V technológia biztosítása.

A miniszter elmondta, hogy három fontos lépésben indítják el a folyamatot:

  • a hatóság vezetője a nemzeti közlekedésbiztonsági szervezetet (National Highway Transportation Safety Administration – NHTSA) utasította, hogy gyorsítsák fel azt a folyamatot, melynek során kidolgozzák a bevezetés menetrendjét
  • a minisztérium készen áll arra, hogy megkezdődjenek az esetleges zavarokat, ütközéseket kiszűrő rádiófrekvenciás tesztek, és ha az egyéb illetékes hatóságokkal megegyezésre jutnak, ezeket 12 hónap alatt le is bonyolítják
  • a miniszter felkérte az NHTSA-t, hogy dolgozzák ki azt a szabályozási keretet, mely biztosítja és serkenti a V2V technológiák fejlesztését

Azóta történt

Előzmények