Már csak pár év, és az autók beszélgetni kezdenek

Tegnap számoltunk be arról, hogy az amerikai közlekedési minisztérium (US Department of Transportation – DOT) New Yorkban elindított egy pilot projektet, melyben négyszáz önkéntes vezetési szokásait elemzik egy éven át, hogy az eredmények alapján javítani tudják a város közlekedési rendszerének minőségét.

Hirdetés

Ám mára az is kiderült, hogy New York egy másik, még nagyobb projekt helyszíne lesz: a kormány bejelentette, hogy az okos városok fejlesztési koncepciója keretében kibővítik az egymással kommunikáló járművek (connected car) tesztjét, és New Yorkban 10 ezer jármű bevonásával tesztelik a technológiát.

A minisztérium megbízásából már jó ideje folynak a fejlesztések és tesztek a michigani Ann Arborban – de ott „csak” 113 ezren élnek, a körülmények és a kihívások nem hasonlíthatóak New Yorkéhoz. A pilot projektet az M2M (machine-to-machine) mintájára V2V-nek (vehicle-to-vehicle) nevezték el, és keretében olyan technológiával látják el a tízezer járművet, melynek segítségével azok képesek lesznek egymással, illetve a városi infrastruktúrával kommunikálni.

A V2V fejlesztése 2012-ben indult, a Michigani Egyetem kutatóinak segítségével 3000 járműre szereltek szenzorokat, majd teszteket végeztek. A rendszer két fő részből áll: az autók egymással kommunikálnak rádiójelekkel, itt az egymás viselkedésének a kontrollálása a cél, illetve egy másik technológia segítségével figyelik a közlekedési infrastruktúra jelzéseit, a stoptáblákat, a közlekedései lámpákat stb. A michigani tesztek sikeresnek bizonyultak, hamarosan 9 ezer autó vett részt a projektben.

New York mellett két másik város is kap hasonló állami támogatást V2V-fejlesztésre és tesztre: Wyomingban a teherforgalom, Tampában a gyalogosforgalom lesz a tesztek és vizsgálatok középpontjában.

Azóta történt

Előzmények