A UPC Magyarország Kft. március 31-től befejezte korábbi chello internetes csomagjainak (kiegészítő csomag, minimum, medium, extreme és professional) árusítását, és jóval gyorsabb le- és feltöltési sebességgel, de drágább havi díjjal új csomagokat vezetett be helyettük. Április elejétől már csak ezeket lehet megrendelni.
Hirdetés
Az régi és az azokat leváltó új csomagok jellemző adatait az alábbi táblázatokban foglaltuk össze:
új csomag | le-/feltöltés | akciós ár 1/2* | listaár |
chello start | 512 / 256 | 3000 / 2500 Ft | 4000 Ft |
chello bronze | 2048 / 1024 | 5000 / 4000 Ft | 8000 Ft |
chello silver | 10 240 / 2048 | 7500 / 6000 Ft | 10 000 Ft |
chello gold | 20 480 / 3072 | 9500 / 7600 Ft | 12 000 Ft |
régi csomag | le-/feltöltés | akciós ár | listaár |
kiegészítő | 128 / 64 | 2000 Ft | 5900 Ft |
chello minimum | 1280 / 256 | 3500 Ft | 7670 Ft |
chello medium | 5120 / 768 | 6000 Ft | 9500 Ft |
chello extreme | 10 240 / 1024 | 8000 Ft | 11 510 Ft |
chello professional | 20 480 / 1024 | 12 900 Ft | 28 790 Ft |
* Csak új előfizetőknek szóló és további feltételekhez kötött ár
Amint látható, a portfólióátalakítást úgy végezte el a szolgáltató, hogy a korábbi öt csomagja közül négynek a maximális sávszélességét legalább a duplájára emelte mind le- és feltöltési irányban, miközben az akciós havi díjakat 1500 forinttal – illetve a belépő csomag esetében 1000 forinttal – megemelte. (A hűségszerződés nélkül érvényes listaárak kisebb mértékben nőttek.) Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az új előfizetők egy bevezető akcióban – ha egy másik kábeles szolgáltatás mellé vesznek internetet, vagy egyszerre két szolgáltatást rendelnek a UPC-től – a korábbi csomagokéhoz hasonló árakon kétszeres sebességet kapnak.
Váltani is engedd...
Más a helyzet a meglévő UPC-ügyfelek esetében. Az áttérés az új csomagokra nem automatikus, minden előfizetőnek magának kell azt igényelni, és csak felfelé, drágább csomagra lehet módosítani. A fórumok vonatokozó topikjai arról tanúskodnak, hogy a módosítás feltételei nem világosak az előfizetők számára, de Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója azt mondja: e téren nincs változás, ugyanazok a szabályok érvényesek, mint eddig. „Akinek nincs (vagy lejárt a) hűségnyilatkozata, az bármelyik csomagra válthat. Aki még érvényes hűségnyilatkozattal rendelkezik, az a nyilatkozatban vállalta, hogy a hűségidő tartama alatt az általa előfizetett csomagnál alacsonyabb szolgáltatási csomagra nem fog váltani, ha pedig mégis, akkor köteles befizetni az általa igénybe vett kedvezményeket. Természetesen magasabb csomagra akkor is válthat, ha érvényes hűségnyilatkozattal rendelkezik” – foglalta össze lapunknak a szabályokat. Kivételt ez alól a chello professional csomag jelent, amelyről lehet goldra is váltani.
Azok az előfizetők, akik nem akarnak most csomagot módosítani, amíg tart a hűségszerződésük, a megszokott áron használhatják régi előfizetésüket. Ha a szerződés lejár, akkor dönthetnek: vagy listaáron viszik tovább a régi csomagjukat, vagy választanak egyet az újak közül.
A UPC kábeles telefonszolgáltatásának előfizetői bázisát 50 százalékkal, internet-előfizetőinek számát pedig egyharmadával növelte az elmúlt egy évben: ma 300 ezer család használja a cég internetszolgáltatását és 150 ezer a kábeles telefonját. A 700 ezer kábeltévés előfizetővel rendelkező szolgáltató esetében ez azt jelenti, hogy csaknem minden második ügyfele internetet is előfizet és minden ötödik felhasználója egyben a telefonszolgáltatást is tőle rendeli meg.