Számlás ügyfelei húzták fel a Pannon teljesítményét

A Pannon előfizetőinek száma az idei harmadik negyedévben 34 ezerrel nőtt, míg a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva a vállalat 171 ezer új számlás előfizetőt szerzett. Ezzel a számlás ügyfelek teljes ügyfélkörön belüli aránya 4 százalékponttal, 38 százalékra javult. A cég állítása szerint sikerült megőriznie nyereséges ügyfeleit és csökkentenie a lemorzsolódás mértékét. A társaság piaci részesedése a negyedév végén 33,4 százalék volt. Részben a számlás előfizetők számának köszönhető a január és szeptember közötti időszak 3,1 százalékos árbevétel-növekedése, de a gyarapodás a kapcsolódó forgalombővülésre is visszavezethető, ugyanakkor az árcsökkenéssel a beszélgetés célú hívások árbevétele némiképp visszaesett.

Az arpu-index (az egy előfizetőre eső átlagos havi bevétel) a számlás ügyfelek körében elért alacsonyabb átlagár ellenére az előző évi szinten maradt. Az egy főre jutó átlagos forgalom (ampu) 2005 harmadik negyedévéhez viszonyított 8 százalékos növekedése csaknem teljes mértékben ellensúlyozta az árcsökkenés hatását. A cég javuló költséghatékonysága is hozzájárult az emelkedő, 10 százalékos nominális EBITDA-mutatóhoz és a 2,5 százalékponttal magasabb EBITDA-rátához. A Pannon a harmadik negyedévben tovább építette mobil szélessávú hálózatát, és csaknem teljes lefedettséget ért el az EDGE-technológia terén. A Pannon az UMTS-lefedettséget is tovább bővítette, illetve Budapesten és környékén fejlesztette.

Azóta történt

Előzmények