Kalifornia állami adatai alapján tavaly közel 3,3 millió mérföldet tettek meg az államon belül a teljesen önvezető autók – több mint ötször annyit, mint egy évvel korábban. Az adat azért érdekes, mert nagy az aggodalom az önvezetés körül a Cruise tavalyi balesete óta, de a kínai cégektől is sokan tartanak.
Az önvezetésben Kaliforniában a Cruise és a Waymo (General Motors és Google) domináltak, a megtett mérföldek 63 és 36 százalékát ez a két cég adta. A DMV szerint a 3,3 millió mérföldet biztonsági sofőr nélkül tették meg az önvezető járművek, San Francisco területén gyakori látvány a sofőr nélküli taxi. A biztonságot figyelő sofőrrel megtett önvezetős út mennyisége 5,7 millió mérföldre emelkedett az államban.
A technológia támogatói régóta hangoztatják, hogy az biztonságosabb lehet, mint az emberi sofőrök, akik lehetnek ittasak, írhatnak szöveges üzenetet, mobilozhatnak, elaludhatnak a kormány mögött – de felelőtlenül vagy drog hatása alatt is vezethetnek. Egyes lakosok, cégek és szervezetek viszont arra panaszkodnak, hogy a robotautók megzavarják a forgalmat és veszélyeztetik az embereket a vezetési stílusukkal és váratlan megállásaikkal.
A Cruise azóta is számos vizsgálat tárgya, de Kaliforniában 38 cégnek van engedélye sofőrös önvezetés tesztelésére. 6-nak pedig sofőr nélkülire is, ezek Waymo, Zoox (Amazon), Apollo (Baidu), Nuro, WeRide és AutoX. Sokan azonban a kínai önvezető autók miatt is aggódnak, nagyobb átláthatóságot követelte az adatok gyűjtése és tárolása kapcsán.