Hirdetés

Lemaradhat Kínától az amerikai önvezetés és a nyugati EV-ipar

Az amerikai önvezetőszektor kormányzati támogatást sürget, mert nagyon lemaradhatnak Kínától. A nyugati gyártók kétségbeesetten igyekeznek behozni a kínai EV-gyártók árelőnyét.

Az amerikai önvezetőszektort képviselő csoportok szerint az amerikai közlekedési minisztériumnak támogatnia kell az önvezető autók fejlesztését, ellenkező esetben nagyon lemaradnak a kínai riválisokkal szemben.

A közlekedési miniszternek címzett levélben az Autonomous Vehicle Industry Association, és az Alliance for Automotive Innovation is kritikus pontot emlegetett, amelyben erős kormányzati vezetésre van szükség a verseny megőrzéséhez, főleg azért, mert Kína komoly befektetéseket és fejlesztéseket eszközöl. A csoportok szerint az önvezető autók az emberi hibák és figyelmetlenségek kiküszöbölésével életek ezreit menthetik majd meg minden évben.

A törekvéseiket persze árnyalja pár botrány, például a GM alá tartozó Cruise ügye, amely önvezető technológiája jelenleg kockázatot jelent az emberekre a hivatalos állásfoglalás szerint.

A robottaxik fejlesztése és ennek jogi környezete évek óta nem lép előre az USA-ban, a nyilvánosság bizalmát és a helyzetet pedig erősen visszavetette a Cruise gondja.

A másik oldalról arra sürgetik az USA-t, hogy tegyen többen az önvezető járművek biztonságossága kapcsán.

Ezzel párhuzamosan az olcsóbb kínai EV-k miatt a hagyományos és nyugati gyártók kétségbeesetten igyekeznek költségeket és árakat csökkenteni, az elérhetőbb árú EV-ket nagyságrendekkel hamarabb akarják elhozni.

Ezért a beszállítóktól, akkugyártóktól, chipgyártóktól is remélnek költségmegtakarításokat. Szakértők szerint ha nem lépnek, veszítenek a kínai gyártókkal szemben – de a drága EV-k miatti kereslet-visszaesés is aggasztja az ágazat szereplőit, ezért is lépnének. Mindenhol sürgős lépéseket eszközölnek, a Renault 40 százalékkal csökkentene költségeket, és hozná le az árakat a benzines autók szintjére. A Stellantis és a CATL pedig európai gyárat építenek az olcsóbb LFP-akkukhoz. A Citroën 23 300 eurós e-C3 SUV-t mutatott, a Volkswagen és a Tesla 25 ezer eurós EV-t fejleszt.

Azóta történt

Előzmények