A Netflixre is jöhetnek a reklámok

A Netflix pénzügyi igazgatója közölte: egyelőre nem terveznek reklámokat, de „soha ne mondd, hogy soha”.

Spencer Neumann, a Netflix pénzügyi igazgatója a Disney várható terveire reagálva arról beszélt, hogy ők jelenleg nem terveznek olyan streamingcsomagot kínálni, amelyben reklámok is vannak. Azt azonban nem zárta ki, hogy a jövőben mégis bevezetnék a reklámokat.

Amikor arról faggatták, hogy később is reklámmentes marad-e a platform, mik a hosszabb távú terveik, azt reagálta: „soha ne mondd, hogy soha”. Azt ugyanakkor hozzátette, most még nem terveznek ilyesmit.

Mivel a befektetői várakozásokat nem teljesíti a Netflix növekedési görbéje, az HBO Max menetelése folytatódik, a Disney+ a nyakukban lohol, a Paramount+ terjeszkedik, továbbá az Amazon, a WarnerMedia és a Comcast is borsot törne a többiek orra alá; sokan sürgetik a Netflixet, hogy hozzon létre olcsóbb csomagot, reklámokkal, és növelje tovább a bevételeit. Idén közel 43 százalékkal zuhant meg a Netflix tőzsdei árfolyama.


[+]

A Disney egyébként épp a napokban jelentette be, hogy reklámokkal támogatott, olcsóbb csomagot kínálna a Disney+ szolgáltatás kapcsán. Ezzel sokan próbálkoznak az ágazatban, azt remélve, hogy még több ügyfelük lesz.

A Netflix Neumann szerint nem tiltakozik a hirdetések ellen, de most azokra koncentrál, akik ezeket nem akarják látni film- és sorozatnézéskor. Úgy hiszik, remek üzletet raktak össze, globálisan is jól skálázható előfizetői modellel. Ugyanakkor bármennyire is nem illik a képbe, nehezen tudják figyelmen kívül hagyni, hogy mit csinálnak a többiek. Reménykednek benne, hogy a mobilos játékok is nagy üzletet jelentenek majd a cégnek az évtized végére.

Azóta történt

Előzmények