A WarnerMediához tartozó HBO Max streamingszolgáltatás az ünnepek alatt is tudta bővíteni az előfizetőinek számát – pedig a riválisainál a növekedés megtorpant.
Hirdetés
Az HBO Max sikere állítólag az új, népszerű tartalmaknak köszönhető, mint a Szex és New York folytatása vagy a Mátrix: Feltámadások. Így végül 2021-et 73,8 millió előfizetővel zárta a streamingszolgáltatás, amely szeptemberben még 69,4 millión állt. Jason Kilar, a WarnerMedia ügyvezetője szerint azonban a plafon még sokkal távolabb van annál, mint gondolnánk.
Az HBO Max azonban így is jócskán le van maradva a piacvezető Netflixtől, amely 214 millió előfizetővel rendelkezik. A Disney+ eközben 118 millió ügyféllel bír. A Disney+ növekedése ugyanakkor a cég negyedik pénzügyi negyedévében jelentősen lelassult, csak 2,1 millió új előfizetőt gyűjtött. A Netflix 2021 első felében tapasztalt nagy lassulást a növekedésben, végül a Squid Game miatt azonban októberben fellendülést jelentett, egy negyedévben 4,4 millió új előfizetőt szerzett.
Az HBO Max menetelésének egyik oka az is, hogy már nem csak az USA-ban, hanem 46 országban érhető el a szolgáltatás. Kilar szerint idén folytatják a terjeszkedést, idővel 190 országban szolgáltatnának.
Az AT&T még tavaly májusban jelentette be, hogy a WarnerMedia kiválik a cégből, és egyesül a Discoveryvel. Az üzletet 2022 közepén zárhatják le.