Hirdetés

Az elhangzott szavak alapján kereshetünk a hírműsorok anyagaiban

Hirdetés

Az internetes technológiai szolgáltatásokat nyújtó Digital Natives Szolgáltató Kft. a mindroom.hu címen helyezte üzembe médiakereső portálját, melynek segítségével a felhasználók az elhangzott szavak alapján kereshetnek videofelvételeket televíziós csatornák hírműsorainak anyagaiban. Az oldal beilleszthető közvetlenül a csatornák saját felületére is, ezzel a lehetőséggel a Duna Televízió és a Gazdasági Rádió élt elsőként hazánkban.

A mindroom.hu működése kézenfekvő: példának okáért az „ingatlanadó” szóra rákeresve az alkalmazás kilistázza az összes olyan híradófelvételt, melyben a szó elhangzott, sőt némely felvételt a kifejezés elhangzásától lehet lejátszani. A szolgáltatás beszédfelismerője a hangfájlokból szöveges fájlt készít, így a látogatók ugyanúgy tudnak keresni a videó és hanganyagokban, mint egy cikk szövegében. Mindemellett a szófigyelő technológia segítségével lehetőség nyílik arra is, hogy a felhasználó díjmentesen értesítést kapjon arról, ha az általa megadott kifejezések elhangoztak az elmúlt 24 órában, a heti értesítő pedig tömör, átfogó képet ad az elmúlt hét kiemelt témáiról.

Az oldalon hamarosan elindul a tartalomra célzott hirdetési rendszer is. „A műsorok mellett azok a hirdetések jelennek meg, melyek tartalmukban a legközelebb állnak a műsor témájához, így növekvő bevételekre számíthat a televízió az online felületeken” – beszélt a fejlesztés lényegéről Somos Sándor, a Digital Natives Kft. ügyvezetője. A mindroom.hu havonta összesítést is készít, így csaknekm 50 hírműsor havi 1100 adása alapján láthatóvá válik, mely témák uralják Magyarországon a közbeszédet.

Azóta történt

Előzmények

  • A gép keressen, ne az ember

    A jövő keresőalkalmazásai akár ki is találhatnák helyettünk, milyen kifejezések alapján szűkíthetünk a találati listán.