Érzelemelemző technológia Kinectre

Egy nemrég befogadott szabadalom járta be a napokban a szaksajtót, mivel a leírás alapján arra lehet következtetni, hogy a Microsoft egy újabb technológiával igyekszik növelni a célzott hirdetések hatékonyságát, ugyanis a Kinect érzékelőjét kívánják felhasználni arra, hogy a felhasználó arckifejezése és testbeszéde alapján befolyásolják a reklámozási folyamatot.

Kinect

A leírás szerint a Kinect kamerája a felhasználók reakcióit (mimika, beszéd, mozgás) figyeli, rögzíti, majd küldi elemzésre, hogy meghatározzák: az illető boldog, zavart, semleges, mérges stb. A lényeg az, hogy ezek után a hirdetési motor a felhasználó érzelmi állapota, illetve a hirdetők által elérni kívánt érzelmi hatást, illetve ajánlatot összekombinálva választja ki az oda küldendő reklámokat (például boldognak, elégedettnek tűnő embereknek nem fogyókúrás szereket, hanem új kütyüket ajánlanak).

Azóta történt

Előzmények