Interaktív hirdetéseket hoz az Xbox 360 a tévébe

Nemrég írtunk arról, hogy a Microsoft levédetett egy technológiát, mely a Kinect segítségével még hatékonyabbá teheti majd a célzott hirdetéseket, ám ez még a jövő zenéje. Az viszont már biztos, hogy ősztől egy vadonatúj interaktív hirdetési modellt vezetnek be az Xbox 360-as játékkonzoloknál.

A Microsoft megegyezett a Toyotával, a Unileverrel és a Samsung Mobile-lal, hogy az új, NUads-nek elnevezett hirdetési rendszerben együttműködnek. Az új, interaktív reklámokat azok láthatják, akik az Xbox segítségével egy alkalmazást használva néznek tévét vagy videót az Egyesült Államokban.

A NUads lehetőséget biztosít arra, hogy a felhasználók kérdésekre válaszoljanak a hirdetéshez kapcsolódva (a Toyota például megkérdi a nézőket, hogy a cég legközelebb milyen régi eszközt élesszen újra az e célból indított projektjében). A felhasználók vagy a kontroller gombjával, vagy pedig – Kinect esetében – mozdulattal, gesztussal választhatják ki a nekik tetsző választ. A cégek természetesen marketingokokból gyűjtik ezeket az adatokat.

Az új szolgáltatással kapcsolatban Ross Honey, a 40 milliós előfizetői táborral rendelkező Xbox Live illetékes menedzsere elmondta, hogy az interaktív hirdetések már eddig is jelen voltak a weben, és ők most ezt a módszert át kívánják vinni a televízióra is. Honey azt is kifejtette, hogy ki akarnak hasítani egy szeletet az USA tévés hirdetési piacából – ez nem lesz könnyű feladat, mivel az évi 68 milliárd dolláros üzletben hatalmas a verseny.

Azóta történt

Előzmények