Egyre dögösebb a Kinect for Windows: megjelent az 1.5 SDK


A Microsoft tegnap jelentette be, hogy kiadták a Kinect for Windows fejlesztői környezet 1.5-ös verzióját, illetve további négy országban váltak elérhetővé a Kinect for Windows hardverei.

A frissítés tartalmaz néhány olyan új elemet, melyek tovább növelik a fejlesztők lehetőségeit. Ilyen például a Kinect Studio, mely lehetővé teszi a klipek felvételét, visszajátszását és javítását, de a legizgalmasabb az arckifejezések és az emberi test mozgásának követésére alkalmazott technológia továbbfejlesztése.

A kiadásról szóló hivatalos blogbejegyzés szerint a Face Tracking SDK biztosítja a fejlesztőknek, hogy valós idejű 3D-s követést valósítsanak meg: a technológia lehetővé teszi a fej helyzetének, a szemöldök mozgásának, a száj alakváltozásának követését stb. Egy másik elem, a testrészek követésére alkalmas Seated Skeletal Tracking pedig tíz ízületre koncentrálva figyeli az emberi testet, így lehetővé teszi a különféle testhelyzetekre optimalizált alkalmazások elkészítését – a közeli módban például egy asztalnál, a képernyőhöz közel ülő felhasználóra lehet méretezni a programot.

kinect for windows

A frissítés újabb nyelvi támogatásokat is hozott magával (francia, spanyol. olasz és japán), illetve egy, a regionális nyelvváltozatokat támogató csomag is belekerült.

A 249 dollárért árult Kinect for Windows hardver most már kapható Hongkongban, Dél-Koreában, Szingapúrban és Tajvanon, de a jövő hónap elején újabb 15 országban jelenik meg: Ausztriában, Belgiumban, Brazíliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Arab Emírségekben, Finnországban, Hollandiában, Indiában, Oroszországban, Norvégiában, Portugáliában, Svédországban, Svájcban és Szaúd-Arábiában.

Azóta történt

Előzmények