Megveheti a Microsoft IPTV-üzletágát az Ericsson

Belsős forrásokra hivatkozva írta meg a Bloomberg, hogy tárgyalások folynak az Ericsson és a Microsoft között, és az üzlet megkötését már a következő hetekben bejelenthetik. Az árat a MediaRoom üzletág elmúlt három éves árbevétele alapján egymilliárd dollár fölé várják az elemzők.

Az Ericsson ezzel olyan szoftveres platformhoz juthat, mellyel az általa gyártott hálózati eszközöket kiegészítve teljes körű megoldást tud nyújtani az IPTV-szolgáltatóknak. A Microsoft pedig megszabadulhat a MediaRoom divíziótól, mely az utóbb években egyre kevesebb figyelmet kapott az anyavállalattól, mert az az Xbox Live! rendszerére fókuszálva próbál teret nyerni a televíziós tartalmak piacán.

Jelenleg mintegy 100 millióan használnak valamilyen IPTV szolgáltatást, ami több mint duplája a 2010-es adatnak, ami 46 milliós felhasználói bázist mutatott. Elemzők szerint a növekedés üteme a következő években ennél jóval alacsonyabb lesz, de 2017-ig még így is 17%-os éves emelkedés várható az előfizetők számában.

A hírt sem az Ericcson, sem a Microsoft nem kommentálta.

Azóta történt

Előzmények