Igaznak bizonyult a korábbi pletyka, ugyanis a cégek tegnap bejelentették, hogy az Ericsson megállapodott a Microsofttal annak TV-megoldásokat kínáló Mediaroom üzletágának felvásárlásáról. Az új akvizíció révén az Ericsson piaci részesedése több mint 25%-osra nő az IPTV és a több képernyős megoldások terén, így a vállalat a szektor vezető szállítójává válik. A tranzakció lezárása 2013 második felében várható. A Mediaroom, melynek központja a kaliforniai Mountain View-ban található, világszerte több mint 400 embert alkalmaz.
Per Borgklint, az Ericsson vezető alelnöke és az üzlettámogatási rendszerek üzletág vezetője az ügylet kapcsán így nyilatkozott: „Az Ericsson hálózatba kapcsolt társadalomra vonatkozó jövőképe szerint 50 milliárd eszköz csatlakozik majd széles sávú és mobil kapcsolatokon, illetve a számítási felhőn keresztül. A jövőbeni videodisztribúció hasonló hatással lesz a fogyasztói viselkedésre, mint a mobil hangátvitel volt.”
A globális IPTV-piac a becslések szerint 2013-ban eléri a 76 milliós előfizetőszámot és 32 milliárd dolláros bevételt, 2015-re pedig 105 millió előfizetőt és 45 milliárd dolláros összbevételt.