Hirdetés

Merre tart az Oracle hazai képviselete?


Klotz Tamás

– Tavaly az Oracle-csoport megerősítette vezető helyét az információs rendszerek világpiacán. Ez a hazai vállalkozás életében is hasonlóan alakult? – fordultunk Klotz Tamáshoz, az Oracle Hungary Kft. marketingigazgatójához.

– Természetesen. Ezek az Oracle technológiai fejlesztései és cégfelvásárlásai Magyarországon is meghozták a várt eredményeket. A termékportfólió bővült és erősödött. Az Oracle a világ első számú adatbázis-szállító cége, felhasználói között megtaláljuk a verseny- és közszféra vezetői vállalkozásait, szervezeteit.

– Az Oracle 13 éve van jelen Magyarországon. Mit emelne ki ebből a majd másfél évtizedből?

– Az első dolog, amit kiemelnék, hogy a magyar gazdaság szereplőinek is feltétlenül szükségük van a legmodernebb technológiákra tevékenységük hatékonyabbá tétele érdekében. Az Oracle sikerét elsősorban azok a kínálatában fellelhető termékek adták, amelyek a mindenkori legújabb technológiát képviselték és kiszolgálták a felhasználók minden igényét. Mindez azonban önmagában nem elegendő. Ahhoz, hogy a piacon 10-15 év távlatában használhatóak maradjanak az informatikai rendszerek, megfelelő támogatást kell nyújtani a vásárlóknak. Ezeknek a szolgáltatásoknak szintén rendkívül magas színvonalúnak, gyorsnak, megbízhatónak kell lenniük. Az Oracle indulásától kezdve egyedülálló támogatást nyújtott, ami lépést tart a gazdasági környezet rohamos fejlődésével. A változás csupán annyi, hogy ma már magasabb szintű modernebb eszközök segítségével, az interneten keresztül is elérhetőek a szolgáltatásaink. További sikertényező a Oracle részvétele a hazai felsőoktatásban több egyetemmel állunk kapcsolatban. Mindezek eredményeként viszonylag hamar olyan erős lojális üzleti partneri kört, jelentős tudásbázist sikerült kialakítani, olyan partnercégeink vannak, hogy közösen igen jó eséllyel indulunk a magyar piacon meghirdetett projektek megszerzéséért. Partnerek nélkül ez nem működne. Eközben folyamatosan bővült a vállalkozásunk, az elmúlt években nem voltak leépítések, átalakítások persze történtek, de ez elkerülhetetlen a gyorsan változó piaci körülmények között.

– A bővülő termék- és szolgáltatási portfólió és az aktív partneri hálózat közösen növeli az önök által nyújtott hozzáadott értéket?

– Az környezet változásához az elmúlt időszakban saját technológiánk fejlesztésével, a partnerhálózat erősítésével, illetve újabb és újabb cégfelvásárlásokkal alkalmazkodtunk. Az általunk végrehajtott projektek hozzáadott értéke ezzel arányban egyre nagyobb. Az Oracle olyan világcég, amelynek szakembergárdája és tudásbázisa folyamatosan bővül. A felvásárolt cégektől azokat az embereket igyekszünk átvenni, akik a megfelelő szaktudással rendelkeznek. Soha nem piacot hanem know how-t vásárolunk, következésképpen az vállalatunk ily módon esősorban értéktermelő képességében javul.

– Hogyan javítják saját üzletágaik szakembereinek együttműködését?

– Nemrégiben érdekes kezdeményezés indult a vállalaton belül. A munkatársaink olyan kérdésekre kezdtek közösen választ keresni, mint hogy hogyan csináljunk még innovatívabb céget, hogyan tartsuk fenn a motivációt az érdeklődést a munka iránt? A társaság különböző osztályain dolgozó szakemberek az e problémákkal foglalkozó közösségekben megosztják egymással ötleteiket, tudásukat, elképzeléseiket, ami igen hasznos. Nagyon fontos, hogy az Oracle különböző osztályain dolgozó munkatársak különböző aspektusból látják ezeket a problémákat és nézőpontjaik összevetése új szemlélet kialakulását eredményezheti.

– Milyen terveik vannak 2006-ra?

– Az első és legfontosabb, hogy az üzleti alkalmazások piacán folyamatban lévő konszolidáció egyik vezető cége legyünk. Más szóval az üzleti alkalmazások területén tovább akarjuk erősíteni a pozícióinkat. A másik nagy terület, amelyen tovább kívánunk lépni, az az úgynevezett middleware szoftverek szakága. Sok változás és előrelépés történt e téren az utóbbi években, amelyek nyomán jó esélyét látjuk e szakterület fejlődésének.


Gál Róbert

Azóta történt

Előzmények