Megdobta az Apple nyereségét az iPod

Hirdetés

Az amerikai Apple Computer Inc. üzleti évének márciussal zárult második negyedében több mint háromszorosára, 46 millió dollárra növelte nettó nyereségét, miközben 4-ről 14 centre ugrott az egyszeri tételek nélküli részvényenkénti profitja. A cég maga korábban csak 8-10 centre, az elemzők pedig 10 centre számítottak. A korábban leginkább csak a Macintosh számítógépeiről ismert cég árbevétele közel harmadával, 1,91 milliárd dollárra emelkedett, felülmúlva az 1,81 milliárd dolláros piaci konszenzust. Ebben döntő szerepet játszott, hogy az iPod zenelejátszóból és annak februárban piacra dobott mini változatából minden várakozást meghaladva összesen 807 ezer darab fogyott, és az ebből származó árbevétel közel tízszeresére, 264 millió dollárra ugrott. Így 2001-es megjelenése óta már összesen több mint 2,8 millió iPod talált gazdára és az eladások meredeken emelkedő trendjét egyelőre erősíti, hogy az Apple tavaly beindította iTunes fizetős zeneletöltő szolgáltatását és az idén együttműködési megállapodást írt alá a Hewlett-Packarddal az iPodok értékesítéséről.

Az iBook notebookok eladásai 48 százalékkal, 223 millió dollárra nőttek, de a nagy haszonkulcsú Power Macekre sem lehetett panasz, hiszen ezekből ötödével több, 349 millió dollár árbevétel származott. Így végeredményben a teljes árbevételnek a 61 százalékát a különböző számítógépek, 14 százalékát az iPodok, a fennmaradó részt pedig a perifériák adták. A termékportfólió bővítése és az árbevétel növelése a jelek szerint sikeresebb, mint a riválisok minden áron a piaci részesedés javítására koncentráló stratégiája – értékeltek a Bloomberg által megkérdezett elemzők. A részvény árfolyama a tegnap délelőtti európai kereskedésben 10 százalékkal, 29,41 százalékra ugrott. Az Apple befektetőinek lelkesedése indokolt, hiszen a cég a folyó negyedévre 1,93 milliárd dollár árbevétel mellett 12-13 centes részvényenkénti profitot vár, holott a piaci konszenzus eddig csak 1,83 milliárd dollárról és 9 centről szólt.

Azóta történt