Az LG Electronics úgy döntött, hogy a tavalyi 51 milliárd dollárról 2030-ra közel 79 milliárd dollárra növeli az éves, globális árbevételét. Ennek keretében pedig az ügyfelektől is többet kér majd, ugyanis előtérbe helyezi a reklámokat és az előfizetéseket, a tévéknél és a háztartási eszközöknél egyaránt. A stratégia részeként továbbá a webOS rendszer más tévémárkák készülékein és egyéb termékeken is megjelenhet.
William Cho vezérigazgató szerint az LG egy „smart life solution”-vállalattá alakulna az üzleti portfólió kiterjesztésével és az új üzleti modellel. Folyamatos profitgenerálást ígérő, platformalapú szolgáltatási üzleti modellt vezetnek be, ami tartalmakra, szolgáltatásokra, előfizetésekre is kiterjed. Az LG teljesen új arculatot akar.
Hirdetés
Az átalakulás első lépcsőjét a tévés üzletág jelenti, ez egy média-és szórakoztatószolgáltatássá változik. Változik a webOS, így kiterjesztik majd az OLED és QNED tévéken is a tartalmakat, a szolgáltatásokat és a reklámokat. A webOS jelenleg bő 200 millió tévén fut, de más márkák és eszközök is megkapják a következő 5 évben.
Havonta fizetni kell majd a beépített funkciókért?
A legaggasztóbb része az új trendnek az, amitől egyesek már régóta tartanak: meglévő, beépített funkciók válhatnak havidíjassá. Az LG háztartási eszközein is előtérbe kerülnek majd az előfizetések. A cég szerint fejleszteni szeretnék az LG ThinQ UP háztartási eszközöket, így a vásárlás után is frissíthetőek lesznek az eszközök funkciói. Home as a Service platformként személyre szabhatóságot, előfizetéses szolgáltatásokat terveznek, a funkciók a ThinQ appon át lesznek frissíthetőek.
Sok más laphoz és szakértőhöz hasonlóan a The Verge már akkor emlékeztetett: az LG az autóipar által favorizált üzleti modellhez nyúlhat, vagyis meglévő funkciókért kérne havidíjat, olyanokért, amelyek hardveresen adottak, már beépítettek (az autók kapcsán még az ülésfűtés, kulcs nélküli indítás is ilyen lenne – feltéve, hogy a borzalmasan magas áremelések és vételárak mellett ezt le tudják erőszakolni a gyártók a vevők torkán).
A szakértők szerint a fogyasztók nem fogadják majd jól az ilyen újításokat, a The Register pedig sok máshoz hasonlóan kiemelte, hogy mostanra annyira sok szolgáltatás váltott előfizetéses rendszerre, hogy az embereknek elegük van az előfizetésekből. Ezzel párhuzamosan az amerikai hatóságok több cég ellen is vizsgálódnak, ugyanis nem elég, hogy minden előfizetéses, de gyakran beleegyezés nélküli szolgáltatásokat számláznak ki vagy éppen szándékosan megnehezítik a lemondást.