Kevesebb vonalon kevesebbet beszélünk

A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai alapján úgy tűnik, a lakosság egyre kevésbé tart igényt a vezetékes fővonalakra, az xDSL vonalak száma viszont dinamikusan nő. Közel 14 ezerrel csökkent a bekapcsolt vezetékes fővonalak száma júniusban és párhuzamosan negatív tendenciát mutat a háztartások telefonellátottsága is – áll az NHH jelentésében.

Akik még igényt tartanak vezetékes telefonjukra, azok is kevesebbet beszélnek, az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama a májusi 209,4 percről 199,9 percre, a kezdeményezett hívások átlagos időtartama 3,08 percről, 3,04 percre csökkent júniusban.

Az ISDN-fővonalak aránya nem változott áprilisban, ez a mutató maradt 16,61 százalék. Az elmúlt öt hónapban több mint 47 ezerrel nőtt viszont a széles sávú internet-hozzáférést biztosító xDSL – jobbára ADSL – vonalak száma, ami 19 százalékos emelkedést jelent.

Azóta történt

Előzmények