Hirdetés

Gyakrabban frissül majd a Google Chrome

Hirdetés

Chrome-logóA Google a múlt héten közölte, hogy a Chrome esetében áttér – vagy ha úgy tetszik: a korábbiaknál erősebben támaszkodik – a nyílt forrású szoftverek világában jól ismert „adj ki korán, adj ki gyakran!” fejlesztési modellre. Ennek a gyakorlatban az lesz a következménye, hogy felgyorsul a stabil kiadások megjelenési üteme: ideális esetben a főverziók körülbelül hathetente érkeznek majd, durván kétszer olyan gyakran, mint jelenleg. Mivel a főverziószám ugyanúgy lépni fog a fő kiadásokkal, mint eddig, a verziószám-mozgás is felgyorsul majd, és még az idén megjelenhet a böngésző 8.0-s változata.

Az arról beszámoló blogbejegyzésben Anthony Laforge programmenedzser három okot hoz fel a változás mellett. Mint írja: a kiadási ciklus rövidítésével az új funkciók azonnal eljutnak majd a felhasználókhoz, amint elkészülnek; a kiadási ciklus átláthatóbb és kiszámíthatóbb lesz; csökken a fejlesztőkre nehezedő nyomás. Utóbbi azért, mert ha egy új szolgáltatás nem készül el a tervezett határidőre, azt nyugodt szívvel eltolhatják a következőre, hiszen arra sem kell sokat várni.

Azóta történt

Előzmények