A visszafogott elemzői várakozásokat is alulmúló negyedik negyedéves eredményről számolt be a HTC. Bár a vállalat mérlege látszólag újra pozitív (2013 harmadik negyedévét 100 millió dolláros veszteséggel zárták), a mostani 10 millió dolláros nyereség azonban csak a maradék Beat Electronics részvények eladásából származó egyszeri jóváírásnak köszönhető, amivel a HTC végleg kiszállt a Beatsből, melyben két éve szerzett 51 százalékos tulajdonrészt 300 millió dollárért.
A 2012 negyedik negyedévében még 34 millió dolláros „valós” (tehát ténylegesen telefongyártásból és értékesítésből származó) profitot elérő HTC részesedése az okostelefonok piacán két év alatt a 2011-es 10 százalékról 2 százalék közelébe csökkent, a vállalat részvényei 90 százalékot zuhantak, piaci kapitalizációja így mindössze 4 millárd dollárra csökkent. A most lezárt negyedévben az üzemi veszteség 52 millió dollár volt, ami jól mutatja, hogy a HTC 2013 végére odáig jutott, hogy a gyártásból és értékesítésből származó bevétel már a napi működési kiadásokat sem fedezi, dacára annak, hogy az év első felében piacra kerülő „megváltó”, a HTC One egyöntetűen nagyon jó kritikákat kapott. A csúcsmodell azonban nem nagyon fogyott, ahogy variációi (a Mini és a Max) sem, a Facebook-telefon First pedig rövid idő alatt csúfosan megbukott.
A HTC minden eszközzel próbálja menteni a menthetőt, de jó kérdés, hogy a mostani helyzetben érdemes-e 12 millió dollárt költeni Robert Downey Juniorra, a Samsung mindent elborító marketingjének tükrében ugyanis nem tűnik valószínűnek, hogy a HTC helyzetét egy globális viszonylatban elég jelentéktelen reklámkampány oldja meg. A tajvani vállalat sorsa sokban hasonlít a BlackBerryéhez, egyetlen lényeges különbséggel – a BlackBerrynek van egy egész jól jövedelmező nagyvállalati szolgáltatása, a HTC-nek viszont a készülékgyártáson kívül semmije sincs.