Hirdetés

A MENTA konferencián hirdették ki a 2021-es Gyurós Tibor-díj nyerteseit

Az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért szakmai zsűrije idén is a MENTA konferencián jelentette be az év menedzsere, az év digitalizációs projektje, az év innovációja díjak nyerteseit, és nevezte meg 2021 digitálisoktatás-nagykövetét.

A MENTA konferencia első napja a hagyományoknak megfelelően idén is a Gyurós Tibor-díjak átadásával zárult, amellyel 2001 óta a hazai IKT-szektorban meghatározó szakemberek és kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalkozások tevékenységét ismeri el az IVSZ. A MENTA sárvári helyszínén ünnepélyes keretek között adták át négy kategóriában a szakmai zsűri által huszonharmadik alkalommal odaítélt elismerést.

Hirdetés

A Gyurós Tibor-díj 2021-es nyertesei:

Az év menedzsere: Nyisztor József, a Training360 ügyvezető igazgatója
Nyisztor József közel harminc éve foglalkozik informatikai képzésekkel, cégtársaival tíz évvel ezelőtt alapította meg a mára piacvezetővé vált Training360 Kft.-t. A vállalat az elmúlt évtizedben több mint százezer ember számára tartott informatikai képzéseket: ezek közt számos olyan tréning is megtalálható, amelyek korábban nem voltak elérhetők Magyarországon. A pandémia kitörésekor a Training360 mindössze három nap alatt volt képes átállni a hagyományos képzésekről online platformon zajlóra, társadalmi szerepvállalási projektje keretében pedig mintegy háromezer hazai informatikatanár számára biztosított ingyenes képzést százmillió forint értékben.

A digitális oktatás nagykövete: Zsigó Zsolt, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Technikum és Kollégium mesterpedagógusa
Zsigó Zsolt harminc éve dolgozik jelenlegi munkahelyén matematika-fizika-informatika szakos tanárként, több évtizedes tevékenysége révén a Bánki Donát Műszaki Technikum az ifjúsági innováció és műszaki fejlesztés egyik fontos bázisává válhatott Magyarország keleti régiójában. Munkamódszerének három pillérét a személyre szabott tehetséggondozás, az általános iskolai mentorprogram, illetve a fiatalok vállalkozóvá válásának segítése képezi. Ez utóbbi területen jelent segítséget a technikum általa életre keltett Digitális Közösségi Alkotóműhely, illetve a BánkiHUB mint középiskolai innovációs ökoszisztéma, egy hazai vállalkozással való kapcsolódást biztosító innovációs csomópont. Ez utóbbi két helyszín a tanulmányi versenyekre való felkészítés két fontos hazai műhelye.

Az év innovációja: YourAnastomosis
A YourAnastomosis-projekt 2018-ban azzal a céllal indult, hogy az orvosi képzésben innovatív oktatási megoldásokat állítson elő. Célja olyan adatok gyűjtése, amelyek alkalmazása elengedhetetlen az orvostechnológiai iparágban működő vállalkozások digitális transzformációjához. A vállalkozás egy olyan innovatív megoldást dolgozott ki és vitt piacra, amely eredményesebbé és biztonságosabbá teszi a sebészeti eljárások elsajátítását. A sebészek valós műtéti eseteket megjelenítő, bárhol, bármikor elérhető szimulátorokon és érimitációkon gyakorolhatnak, amelyek után személyre szóló visszajelzést kapnak az érvarratkészítési technikájukról és az érvarratok várható működéséről. A projekt célja egy olyan digitalizációs eszköz széles körben történő elérhetővé tétele, amely a műtéti eredményeket, valamint a műtéti teljesítmény értékelését adatok formájában és skálázható módon teszi hozzáférhetővé. A fejlesztések elősegítik az egészségügy és egészségipar digitális fejlődését okos eszközökkel történő egészségügyi mérések alkalmazása és fejlesztése révén.

Az év digitalizációs projektje: CHEQ vállalati belső kommunikációs platform
A CHEQ a Talk-A-Bot vállalati belső kommunikációs eszköze, amelyet elsősorban ipari, logisztikai és kereskedelmi cégek számára fejlesztettek, mivel az ilyen szervezetek számos alkalmazottja irodán kívül dolgozik, ami megnehezíti a velük való kommunikációt. A CHEQ a legolcsóbb okostelefonokon is jól működő Viber platformját használja, használóinak nem szükséges azon kívül más applikációt telepítenie. Segítségével a kékgalléros dolgozók valós időben értesülhetnek a vállalat legfontosabb eseményeiről, megkaphatják a fizetési papírokat, intézhetik a szabadságukat és egyéb HR-ügyeiket. A CHEQ fejlesztői a pandémia kitörésekor bevezették a platform ingyenesen használható, egyszerűsített változatát, így segítve a hazai vállalatokat. A CHEQ Krízis nevű platformot alig egy hónap alatt már 25 ügyfél több mint 36 ezer munkatársa használta, 60 százalékuk pedig később előfizetett a teljes csomagra, amelyet jelenleg több mint 50 cég mintegy 80 ezer munkatársa használ – a fejlesztők pedig már a globális piacot tervezik meghódítani a Microsoft Teamsre adaptált változattal.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IVSZ

Azóta történt

Előzmények