Hirdetés

JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció

Az abszolút nyertes a világjárást és a pénzügyi tudatosságot támogató Team Discover lett, míg a közönség kedvencévé a The Bridge munkaerőpiaci applikációt választották.

Október 22. és 24. között ismét Budapestre érkezett a JunctionX, mely az utóbbi években a nemzetközi szakmai közösség egyik legnépszerűbb hackathon-sorozatává vált.

Közép-Kelet-Európába a CraftHub csapata hozta el a nagy tömegeket megmozgató megmérettetést, mely a járványhelyzet miatt részben az EPAM székházában, részben pedig a digitális térben várta az indulókat. A JunctionX ezúttal sem okozott csalódást: a több mint 300 résztvevőből összeálló csapatok 30 pályamunkát nyújtottak be a szakmai partnerek által prezentált kihívásokra, közülük pedig végül 6 projektet díjazott a vállalati techszakértőkből álló zsűri és a csapatok.

Valós problémákra valós megoldások

A versenyzők a 48 órás megmérettetés első napján ismerhették meg részleteiben a JunctionX Budapest idei kihívásait, ezt követően pontosan 2 nap állt rendelkezésükre, hogy az ötlet megszületésétől kezdve a technikai megvalósításig összeállítsák teljes projektjüket. A 2 perces patche videó mellett az elkészített forráskódot is le kellett adniuk, ezzel győzhették meg a zsűri tagjait arról, hogy a gyakorlatban valóban alkalmazható innovációt készítettek, mely tényleges megoldást kínál az általuk felvetett problémára.

A Varian kihívása a daganatos betegek terápiájának hatékonyabb követését és az orvos-páciens kommunikáció könnyítését célozta, míg a Vodafone a már meglévő ügyfélkapcsolati alkalmazását szerette volna továbbfejleszteni, hogy az interaktívabb legyen és még intenzívebb felhasználói élményt nyújtson.

„Az ezekben a kategóriákban nyertes HealthTracer és Vodafone Treasure Hunt projektek nagyon jól megmutatják, hogy miért is szeretjük annyira a JunctionX és a hozzá hasonló hackathonok megvalósítását. Öröm látni az új ötletek születését, a lelkes szakembereket, a verseny végén pedig a valódi értéket képviselő, közös kihívásokat kezelő technológiai innovációk születését. Hisszük, hogy az együttműködés, a tudásmegosztás hozzásegít minket ahhoz, hogy hatékonyabban kezeljük a ránk váró globális problémákat, és ennek főszereplői a fiatalok és az információs technológia lesznek” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

A világjáróknak segít az abszolút győztes fejlesztés

A JunctionX Budapest vállalati partnerei által szponzorált kihívások nyertesei 1500-2000 euró értékű nyereménnyel gazdagodhattak a győzelemmel, és lehetőséget kaptak arra, hogy a hackathon harmadik napján élőben, nemzetközi közönség előtt prezentálhassák fejlesztésüket. A nézők és a zsűri itt már kérdéseikkel is megizzaszthatták a döntő résztvevőit, azonban a Team Discover és a The Bridge projekteket készítő csapatokat nem tudták zavarba hozni: előbbi az Wise kihívásának győzteseként a JunctionX Budapest idei fődíját is elvitte, utóbbi pedig az EPAM kihívásán diadalmaskodott, majd a közönségdíjat is kiérdemelte. A két nyertes csapat összesen 7000 eurót vihetett haza, a fődíjat a Google ajánlotta fel, míg kommunikációs fronton a Bosch és az Erste is segítette a szervezőket.

„A Team Discover napjaink globalizációs jelenségére kínált megoldást: alkalmazásuk segítségével a világutazók könnyen felmérhetik a helyi piaci árakat, megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és az applikáción keresztül be is szerezhetik a kívánt terméket – nincs több valutaváltás és becsapott turista. Az EPAM kihívása a jelen munkaerőpiaci problémáira reflektált, erre adott frappáns választ a The Bridge nevű fejlesztés, mely az 50-es, 60-as éveiben járó, nagy tapasztalattal rendelkező, de foglalkoztatás szempontjából hátrányból induló csoportnak kínál platformot a kapcsolatépítésre” – mondta el Baccifava Médea.

Hirdetés

Előzmények