Egyértelműen a kéretlen tartalmak, a duplikált megjelenés és a honeytrap jellegű honlapok ellen lép fel a Google a legújabb keresőmotor-frissítéssel, ezzel jobb keresési élményt adva a felhasználóknak. A cég bejelentette a Google Penguin 3.0-t. Az algoritmushoz egy éve nem nyúltak, mióta megérkezett a 2.1-es frissítés.
Google Penguin 3.0 (forrás: Twitter)
Továbbra is a duplikált, illetve a „spam” jellegű linkek okozzák majd a legtöbb hátrasorolást, rosszabb esetben kizárást a találati listáról, a Google ugyanis tovább szigorította algoritmusát. A tavalyi évben érkezett frissítőcsomag hatásának csekély mértékére rengeteg cég panaszkodott. A mostani változtatások már az első a visszajelzések alapján is sokkal markánsabban hozzák pozícióba a megtisztított honlapokat, mint korábban. A Google külön felhívja a honlaptulajdonosok figyelmét, hogy amennyiben „az elkövetkezendő hetekben azt tapasztalják, jelentősen esik a látogatottság (és/vagy az organikus elérések száma), érdemes további tisztítási munkálatokat elvégezni”.
A Google egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Penguin frissítésének pontos dátumát, azonban azt elárulták, hogy már a múlthéten elkezdték kipörgetni, néhány héten belül pedig globálisan is teljesen lefrissül majd a Penguin. A frissítés tehát fokozatosan büntetni kezdi majd azokat a honlapokat, melyek még mindig rosszul konfigurált linkprofillal rendelkeznek. Hetekig tarthat azonban, mire a frissített motor elvégzi a szükséges változtatásokat és megtörténik a tényleges hátrasorolás. Érdemes lesz figyelni az organikus keresések alakulását a következő 4-6 hétben. Persze a „minőségi tartalmak”m penetrációjáért nem büntet a rendszer.
A Penguin 3.0 sokkal agresszívebben igyekszik betartatni bizonyos szabályokat a webmesterekkel, mint korábban, így érdemes újra végigfutni a hivatkozásokat, oldalakat, sőt, érdemes backlink-ellenőrző eszközöket is bevetni.
Annak ellenére, hogy a Twitter szinte felrobbant múlthéten a rengeteg boldog – vagy éppen nagyon haragos véleményektől, Pierre Far, a Google egyik munkatársa (Webmaster Trends Analyst) figyelmeztetett, ez csak egy frissítés, ami az angol nyelvű keresések mindössze 1 százalékát érinti.