Jön a Google+-ba ágyazott Google Music

A Google letölthető, megvásárolható zenéket kínáló online boltja akár a következő két hét folyamán elindulhat – értesültek a mindig jól informált The Wall Street Journal munkatársa belső forrásból.

A Google Music amerikai tesztüzeméről májusban az IT café is beszámolt, akkor megírtuk, hogy az elképzelések szerint ez egy olyan felhőalapú zenetár-szolgáltatás, amely lehetőséget ad a felhasználóknak arra, hogy digitális zenei gyűjteményüket – jelenleg legfeljebb 20 ezer dalt, azt viszont ingyen – feltöltsék a vállalat szervereire, majd azokat az arra alkalmas számítógépeken streamként hallgathassák. Ez béta-verzióban most is elérhető, de a mostani tudósítás viszont inkább egy iTunes-féle valódi zeneboltról szól, ahol egy online boltból vásárolhatóak meg a zeneszámok. Ez némileg meglepő, ugyanis májusban még azt nyilatkozták a Google vezetői, hogy bár szerettek volna egy „zeneraktárat”, a kiadókkal nem tudtak megállapodni. A Journal információi szerint viszont az átfazonírozott Google Music már inkább a kereskedésre koncentrál, kihasználva a Google+ lehetőségeit.

A leírás szerint a közösségi oldal tagjai a Google+-on belül ismerőseiknek ajánlhatnának zenéket, ezeket a dalokat az ismerős egy alkalommal ingyenesen meghallgathatná, majd a szolgáltatás felajánlaná az mp3 formátumban történő vásárlást, valószínűleg a ma általános 99 dollárcentes áron. Az információk szerint a szolgáltatás akár már a héten vagy a jövő héten is elindulhat, ez még azoktól a tárgyalásoktól függ, melyek a szerzői jogok kapcsán most is folynak a nagy kiadókkal. A forrás szerint az amerikai piac 87 százalékát lefedő négy legnagyobb kiadó közül az EMI Grouppal és a Universal Music Grouppal előrehaladottak a tárgyalások, emellett két, a független kiadókat képviselő csoport is támogatja a kezdeményezést.

A másik két nagy, a Sony Music Entertainment és a Warner viszont komoly kifogásokat emelt a modell kapcsán, velük valószínűleg nem tudnak a következő két hétben megállapodni. A Sony például az olyan meglévő Google-vállalkozások szerzői jogi védelmével elégedetlen, mint a YouTube, a Warner ellenben azért húzódozik, mivel szerintük az iTuneshoz képest töredéknyi jövedelemhez jutnának csak ebben a konstrukcióban. Az indulás attól függ, hogy a Google vállalja-e a kockázatot, és esetleg két kiadó támogatásával is elindítja az ajánlásokra épített üzletet.

Ez a modell nem egyedülálló, például a Spotify és a RIM is nemrég kezdett bele a közösségi oldalakon zajló kampányába, de azt még nem tudni, hogy az egymásnak ajánlgatott zenékre építve lehet-e sikeres üzletet felépíteni.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények