Már a fejlesztők sem hisznek a Google+-ban

Nem kis kavarodást okozott egy Google-mérnök eredetileg nem a nyilvánosságnak szánt szövege, mivel Steve Yegge egyáltalán nem fogta vissza magát, amikor vállalata egyik nagy projektjéről a Google+-ról nyilatkozott: egyenesen „szánalmas utánlövésnek” nevezte a projektet. A dolog pikantériája, hogy a vihart kavaró írás a Google+-on jelent meg, csak helytelen jogosultsággal, így vált nyilvánossá. A botrány kirobbanása után Yegge törölte ugyan a szöveget, de az természetesen azóta számtalan helyen elérhető az interneten.

A mérnök kritikájának egyik alapeleme, hogy a Google-nál egyszerűen nem értik, félreértik a platform fogalmát, és ennek egyik fő oka, hogy a vezetői hármasnak (Larry Page, Sergey Brin és Eric Schmidt) sincs halvány elképzelése sem arról, hogy mi egy platform. A Google+-t különösen szerencsétlen, rövid távú gondolkodást tükröző, elkésett és rosszul kivitelezett elképzelésnek tartja, mely mögött az a téves képzet húzódik meg, hogy a Facebook sikerének az a titka, hogy egy nagyszerű terméket készítettek. Ugyanakkor arról van szó, hogy ők platformot építettek, nem pedig terméket készítettek, ám mivel a Google vezetői és fejlesztői termékcentrikusak, azt hiszik, ez a megoldás, holott platformot egész másképp kell létrehozni, mint egy terméket. Habár még nem teljesen reménytelen felvenni a versenyt a világ legnépszerűbb közösségi oldalával, de már alig maradt rá idő, hamarosan túl késő lesz – véli Yegge.

A mérnök törölte a bejegyzést, mivel nem a nyilvánosságnak szánta, de azt mondta a cégen belül újra elérhetővé teszi.

Habár egy – feltehetően valóban(?) – véletlenül kikerült belső megszólalásról van szó, az írásban megfogalmazott aggályok nem is annyira újak, legfeljebb most belső forrásból lehetett róla olvasni. A Google+ meglehetősen jó szakmai kritikákat kapott, ám nagyon nehezen, nyögvenyelősen indult el. A szabad regisztráció megnyitása után ugyan átmenetileg több mint ezer százalékkal nőtt a forgalma, ám egy-két héttel ez után már vissza is esett a korábbi mértékre. Bár sokan azzal érvelnek, hogy a Facebooknak is évekre volt szüksége a naggyá váláshoz, ám ma más a helyzet: nagyon úgy tűnik, hogy az átlagfelhasználóknak nem sikerült olyat kínálni a Google+-szal, mellyel tízmilliókat tudnának magukhoz csábítani.

A Google egyelőre még nem kommentálta a történteket.

Azóta történt

Előzmények