Elindul a Google Ad Exchange – DoubleClick reloaded

A Google tegnap bejelentette, hogy jelentős mértékben átalakítják internetes hirdetési gyakorlatukat, ami nagy vonalakban azt jelenti, hogy a tavaly felvásárolt DoubleClick korábbi technológiáján javítva, azt saját megoldásaikkal kiegészítve a grafikus hirdetések piacára is belépnek.

A tavaly márciusban több mint hárommilliárd dollárért felvásárolt DoubleClick jó üzlet volt a Google számára, mivel e cég technológiája kiválóan kiszolgálta a vállalat igényeit, noha kezdetben leginkább csak abban segített, hogy a kereső találatai összerendezhetőek legyenek szöveges hirdetésekké, valamint ezek menedzselését is megkönnyítette. A Google vezetői feltehetően úgy gondolták – talán már a felvásárlás idején –, hogy a mindinkább kép- és videoigényű felhasználók esetében hatékonyabb lehet a grafikus megjelenítés. A tegnapi bejelentéskor Neil Mohan, a Google termékmenedzselésért felelő alelnöke elmondta, jelentős újításról van szó, amely keretén belül összehangolják a DoubleClick rendszerét a Google már meglévő megoldásaival.

ad_exchange

Ez nem csak azt jelenti, hogy a grafikus hirdetések számára megnyitják az utat, hanem azt is – hiszen ebben a keresőcég a legjobbak közé tartozik –, hogy az új verzióban a hirdetők számára olyan lehetőségeket biztosítanak, melyek akár monopohelyzetbe is hozhatják a Google-t ezen a piacon. Ezek közül a két legfontosabb: a célzott hirdetések magas szintű megoldása, illetve egy fejlett eszköztár a hirdetési hatékonyság ellenőrzésére; az „új DoubleClick” – hivatalos nevén Ad Exchange – össze lesz kapcsolva a Google már bevált rendszereivel, az AdWordsszel és az AdSense-szel. A változtatást a cég szerint az indokolja, hogy az online hirdetések több mint negyven százaléka azért nem éri el célját, mivel a hirdetők nem ismerik a hatékony reklámozási technológiákat, illetve nem áll rendelkezésükre ilyen megoldás.

Az Ad Exchange-nek nevezett lehetőség valóban nevezhető akár forradalminak is, mivel az eddigi lehetőségek kombinációja valami egész új környezet megteremtéséhez vezetett. A Google egy olyan könnyen kezelhető, számtalan ponton testre szabható hirdetési lehetőséget hozott létre, amely első ránézésre roppant vonzó lehet a hirdetők számára, akik egyrészt könnyedén tudnak tervezni, ugyanakkor minden lehetőségük megvan arra, hogy kampányaik hatását pontos statisztikákkal mérjék.

A Google elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt roppant fontosnak tartja a változtatást, s optimistán azt nyilatkozta, hogy az új megoldás „a cég legújabb milliárdos üzlete lesz”.

Azóta történt

  • A Google megvette a reCaptchát

    Két legyet egy csapásra: az internetvállalat nem csupán szolgáltatásainak védelmi szintjét növelheti, hanem könyvdigitalizációs programjában is hasznosítani tudja a reCaptchát.

  • A vállalatok rámozdultak a Google Docsra

    A szolgáltatás egyelőre nem szorítja ki a Microsoft Office-t a munkahelyekről, azzal párhuzamosan használják – de egyre több helyen.

  • Jegyzeteljünk a weboldalakra: ez a Google Sidewiki

    A Google megindította őszi dömpingjét, egyszerre több fronton támadnak, de a legfontosabb talán a böngészők és a Wikipedia összeházasítása.

Előzmények