Hirdetés

Folyamatban az Extreme Digital és az eMAG fúziója

Az egyesülét jóvá hagyta a Gazdasági Versenyhivatal, azonban idén még külön-külön Black Friday akciókkal készülnek az online felületeken.

Mint arról tavasszal már beszámoltunk, összeolvad a magyar Extreme Digital és a romániai székhelyű eMAG, a dél-afrikai Naspert csoport tagja. A pénzmozgás nélkül létrehozott új cégben 48 százalékos részesedése lesz az Extreme Digitalnak, míg a maradék 52 százalék az eMAG hazai leányvállalatának tulajdonában lesz. A fúziót nemrég a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyta.

Az idei Black Friday esemény kapcsán tartott sajtótájékoztatón Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-tulajdonosa elmondta: az új vállalatnál továbbra is ő fogja betölteni az ügyvezetői pozíciót, míg cégtársa, Kelemen Gyula az új cég pénzügyi igazgató tisztségét tölti be. Az eMAG korábbi hazai ügyvezetője, Catalin Dit az új vállalat kereskedelmi igazgatójaként folytatja majd a munkáját.

“Az új, közös vállalat létrejöttével gyakorlatilag megduplázzuk a megrendeléseink számát és a cég méretét is. Idén együttesen 80 milliárd forint körüli nettó árbevételt fogunk elérni. Elbocsátásokra sem az Extreme Digital, sem az eMAG oldaláról nem kell számítani, mivel a következő öt évben tervezett terjeszkedéshez mind a hatszáz munkatársunk munkájára szükség lesz.” - mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.

A magyar e-kereskedelem, az online piac mérete amúgy folyamatosan nő, négy év alatt a két és félszeresére hízott, de a teljes kiskereskedelmi szektornak még mindig csak 7 százalékát teszik ki az online piacterek. Csehországban ez a szám nagyjából 10, míg Angliában 18 százalékos, úgyhogy még mindig van hova fejlődni. A tíz legnagyobb online bolt adja a teljes magyar online forgalom 35 százalékát, ez éves szinten körülbelül 5 millió vásárlást és nettó 150 millió forintnyi költést jelent. Ebből kimutatható részt tesznek ki a Black Friday akciók is, amelyet az Extreme Digital és az eMAG idén még külön-külön tart. Ez előbbi vállalat 5 és 85 százalék közötti kedvezményekkel készül, amelyek között az eddig is slágertermékeknek számító televíziók, notebookok, okostelefonok, játékkonzolok, háztartási nagygépek és kapszulás kávéfőzők mellett szépségápolási és háztartási cikkek, valamint elektromos rollerek is jelen lesznek.

Előzmények