Hirdetés

Kézikönyv a hatékony távmunkához a cégeknek és munkavállalóknak

Az Extreme Digital honlapjáról bárki ingyenesen letöltheti a Hogyan dolgozz otthon? című kézikönyvet, amely a hibrid modellben működő e-kereskedő saját tapasztalatain alapul.

A jelenlegi koronavírus-járványt megelőzően az Extreme Digitalnál korábban még sosem volt szükség arra, hogy a munkatársak tömegesen dolgozzanak távmunkában, ám a fertőzésveszély miatt a vállalat ezen a héten teljes back-office csapatát távmunkára állította át néhány napos előkészületet követően.

A csaknem kétszáz fős stáb tagjai napi munkájuk során mintegy félezer beszállító partnerrel van napi kapcsolatban, hogy folyamatosan lekövethesse az aktuális piaci igények alakulását, így például a fertőtlenítő és tisztítószerek iránti megnövekedett igényt. Az Extreme Digital munkatársai a Microsoft Teams platformját, a Slack kollaborációs platformot és a Skype-ot használják a távmunka során. A felhőalapú szolgáltatások mellett keretrendszer, miniszabályozás és új folyamatok kialakítására is szükség volt ahhoz, hogy a gyakorlatban is hatékonyan működhessen a cég.

Ahhoz, hogy az egyes projektek otthonról menedzselve se csússzanak el, önmagában nem volt elegendő a felhőalapú szolgáltatások bevezetése, a működés struktúráját is átdolgozták. A cég a csoportvezetők számára napindító és -záró videokonferenciát vezetett be, a dolgozók a nap végén feladatriportokban számolnak be napi tevékenységükről. Ezért döntött úgy az Extreme Digital vezetése, hogy más hazai vállalkozásokkal, magánemberekkel is megosztja a távmunkából való hatékony működési struktúráját. A segédanyagot az Extreme Digital honlapjáról ingyenesen le lehet tölteni.

Az első próbanapot a stáb egyik fele, a másodikon a másik fele dolgozott otthonról, segítve a kezdeti technikai buktatók legyőzését. Összességében a home office-os működés alatt a munkatársak hatékonyabban szervezik naptáraikat, és sokkal több esetben dolgoznak együtt kiscsoportban, mint az irodában. Ahogy a többi hazai online kereskedő, így az Extreme Digital forgalma is megnövekedett a koronavírus-vészhelyzetben, mivel a magyar vásárlók is megértették, hogy jelenleg az internetes vásárlás a termékek beszerzésének legbiztonságosabb módja. Bár az Extreme Digital szaküzletei az előírásoknak megfelelően naponta 15 órakor bezárnak, a kiszállítást ezt követően is végezhetik a futárcégek.

A vásárlás biztonságának biztosításáért minden tőlünk telhetőt megtesz az Extreme Digital: futárai és a munkatársai számára maszkot biztosít, folyamatosan egészségügyi méréseket végez a körükben, a munkafolyamatokat pedig úgy szervezi, hogy a lehető legizoláltabban végezhessék el azokat a dolgozók. A vállalat raktáraiban egy külsős céggel minden nap kórházi fertőtlenítéssel védi az árut, csomagokat és berendezéseket a kórokozóktól. Minden telephelyen és a raktárakban is napi négyszer végeznek takarítást, minden közös helyiségben, érintkezési ponton elérhetők kézfertőtlenítők.

Az Extreme Digital COVID-19 vírussal kapcsolatos, rendszeresen frissített biztonsági tájékoztató oldala itt található:

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények