Dízelgenerátorral készül az áramszünetekre egy nagy felhőszolgáltató

A francia OVH arra készül, hogy dízelgenerátorokkal oldja meg a lehetséges áramszünetekből eredő fennakadásokat.

Miközben egyes szereplők, szervezetek tartottak a felhőszolgáltatóknak való egyre nagyobb kitettségtől, most az aggodalmaik bizonyos szempontból felerősödhetnek.

Hirdetés

Erre példa, hogy az Európa vezető felhőszolgáltatójának tartott OVHcloud attól tart: az idei évben áramszünetek várhatóak. Erre pedig igyekeznek felkészülni, méghozzá dízelgenerátorokkal, közölte a vezérigazgató.

Bár a nehéz télre készülő Európában Franciaország kevésbé van rossz helyzetben, mint szomszédjai, a kormánya így is arra figyelmeztette a cégeket, hogy prioritás szerinti energiaszolgáltatás is előfordulhat, és felszólították a vállalatok a fogyasztás csökkentésére. Az OVHcloud ugyanakkor alapszintű infrastruktúra a kormány szerint, így az átlagnál védettebb az áramszünetek kapcsán. Ami azt illeti, lista készül a kritikus szektorokról és cégekről, amelyek nem szenvedhetnek el áramszünetet – a cég viszont így is a legrosszabbra készül, közölte az igazgató, miután a pénzügyminiszterrel közösen átadtak egy újabb adatközpontot.

A dízelgenerátorokat 1-2 havonta tesztelik majd, de előre közölték, hogy ilyen alternatív energiaforrást nem tudnak sokáig használni, ezeket a rendszereket nem hetek kiszolgálására tervezték.

A helyi pénzügyminisztérium szerint a telekommunikáció és a felhő kulcsfontosságú része annak, hogy Franciaország működjön, de az óvintézkedések ellenére minden a tél erősségén múlhat.

Az EB becslése szerint a felhőipar az EU teljes energiafogyasztásának 4 százalékát teszi ki, ez az arány harmadával emelkedik majd 2030-ig. Az OVH számára a helyzet azért is kritikus, mert igyekezne megszorongatni a piacvezető amerikai riválisokat (Amazon, Microsoft, Google) – a francia kormány pedig szeretné amerikai helyett helyi tárolókon tudni az érzékeny adatait, mert tart azok ellopásától. Az OVH viszont így is törpének számít: a május végén zárult negyedévben 202 millió eurós eladást generált, míg az Amazon felhős ágazata önmagában közel 20 milliárd dollárt hozott június végével záruló 3 hónap alatt.

Azóta történt

Előzmények