Jól értesült forrásoktól származó adatok szerint az X közösségi platform USA-ból származó reklámbevételei alaposan megcsappantak, mióta Elon Musk irányítja a vállalatot.
Hirdetés
A cégnek gondot okoz a hirdetők megtartása a tulajdonosváltás óta, a márkákat állítólag zavarják a gyakori és gyors változtatások Musk vezetése alatt. Tavaly decemberben éves összehasonlításban 78 százalékkal zuhantak meg a cég amerikai reklámbevételei, mondja a Guideline elemzőcég. A legfrissebb ilyen adatuk augusztusi, akkor az éves csökkenés 60 százalék volt.
Musk korábban elismerte, hogy gondban vannak az árbevétel terén, de ezért a hirdetőket befolyásoló aktivistákat hibáztatta, például az ADL-t – utóbbi visszautasít minden vádat.
Linda Yaccarino vezérigazgató egy múlt heti interjúban arról beszélt, hogy az utóbbi 12 hétben 1500 márka tért vissza a platformra, a top 100 hirdető 90 százalékával együtt, az X pedig már jövőre nyereséges lehet. Találkozott az X felvásárlását finanszírozó bankok képviselőivel is, akiknek elmondta, hogy milyen tervei vannak a vállalatnak, továbbá, hogy egy számjegyű százalékkal nőttek a bevételeik (reklám, előfizetés és adatlicencelés) a harmadik negyedévben, az előző negyedévhez viszonyítva.
Musk még júliusban váltotta le a Twitter nevét X-re, a cégből egy mindenes appot csinálna a kínai WeChat mintájára, számos szolgáltatással (például P2P-fizetésekkel és videós tartalmakkal is).
Musk feje az X kapcsán sok per miatt fájhat egyébként, és mindig vannak újabb problémák. Az amerikai tőzsdefelügyelet és Musk pere kapcsán például most a hatóság azt próbálja elérni, hogy tanúskodjon Musk az X felvásárlása kapcsán.