Patreon-alternatíva online tartalomgyártóknak: Donably

A közösségi támogatói platformok piacán is erősödik a verseny.

Az online tartalmakat előállítóknak – a valódi kreatívoknak, nem pedig az influenszer karriert választóknak – rég feszítő problémája az, hogy: „igen, igen, jó cuccokat csinálok, de hogy lehetne ebből meg is élni?”

Hirdetés

Már több mint tíz éve, hogy a YouTube-on akkor már hat éve csatornát fenntartó Jack Conte zenésznek és vállalkozónak egy kiváló ötlete támadt: létre kell hozni egy olyan tagsági platformot, melynek a közösségépítés mellett fő célja, hogy az alkotók létre tudjanak hozni előfizetési rendszereket, népszerűsíteni tudják tevékenységüket, illetve a támogatók által felajánlott összegek zökkenőmentesen eljuthassanak a tartalmak előállítóihoz.

Ez a platform lett a Patreon, mely azóta igen nagy karriert futott be, népszerű a kreatívok körében.

Igen, de a Patreon természetesen üzlet, költségekkel, így a szolgáltatás fejében a támogatói, előfizetői összegek egy hányada a vállalkozásnál landol – épp úgy, ahogy a hasonló megoldásokat üzemeltető YouTube-nál vagy a PayPal Donate-nél. És az alkotók számára természetesen nem mindegy, hogy mekkora mértékű a levonás.

Ezt az igényt próbálja kihasználni a magyarul is hozzáférhető brit alternatíva, a Donably. A szolgáltatás mindazt tudja, amit a konkurensek – ám sokkal olcsóbban szolgáltatnak. Mindezt úgy sikerült elérniük, hogy faragtak a költségeken: nincs áfa, nincs tranzakciós díj, illetve nincs havidíj – a vállalkozás csak a jutalékát számolja fel. Ennek a hátterében az áll, a Barion pénzügyi szolgáltatóval állnak szerződésben, aki a felhasználók számára a bankszámlát és az ügyintézést biztosítja – áfa pl. ezért nincs, mert a támogatási összeg közvetlenül a tag számlájára érkezik.

A piaci versenyben erősítő Donably igyekszik más módokon is magához csábítani az ügyfeleket, hogy több szolgáltatást, támogatást nyújtanak mint a konkurensek (pl. PayWall szolgáltatás).

Látható, hogy normál körülmények között a verseny kikényszeríti a szolgáltatások színvonalának növelését, illetve a díjak csökkentését ebben az üzleti szegmensben is – már csak az a kérdés, van-e megfelelő kereslet, elegendő támogatni hajlandó felhasználó.

Előzmények