Csalódottság övezi az OpenGL 3.0-t

Kiadták a Khronos Group néven ismert konzorcium által kezelt OpenGL szabvány legújabb, 3.0-ás változatát, ám a fejlesztőket nem nyűgözte le az új verzió. Az OpenGL 3.0 megjelenését eredetileg 2007 szeptemberére tervezte a csoport, viszont a rendszeres technikai problémák miatt közel egy évvel csúszott a már évek óta várt fejlesztés. A most kiadott változat a tervek szerint az API teljes újraírását is magába foglalta volna, hogy kisebb és hatékonyabb csomagok álljanak a szabványt alkalmazó fejlesztők rendelkezésére.

Mindamellett, hogy számos új funkcióval bővült a háromdimenziós standard, úgy tűnik, hogy a beígért változtatások nagy része elmaradt, ami miatt sokan csalódottságuknak adtak hangot. Többen arról beszélnek, hogy jobban megérné a Microsoft DirectX szabványára váltani, ami ugyan a redmondi cég tulajdonában áll, azonban sokkal kiforrottabb, mint a most kiadott OpenGL változat. A Khronos Group elsősorban azzal védekezik, hogy az API teljes átdolgozása komoly kompatibilitási problémákat eredményezhetett volna.

Barthold Lichtenbelt, az OpenGL munkacsoportjának elnöke elmondta, hogy a közzétett verzió egy nagyon fontos evolúciós lépés a szabvány életében, ami olyan funkciókat is magába foglal, melyek segítségével az OpenGL valódi csúcstechnológiát képviselhet a háromdimenziós grafika területén. Véleménye szerint a számítógépes megjelenítésben olyan jelentős változások következhetnek be, melyben a 3.0-ás változat lehet majd az egyik zászlóshajó, mivel az már most megfelelő „lendülettel” és felkészültséggel rendelkezik.

Dr. Jon Peddie, az egyik vezető piaci elemző cég elnöke szerint, az új szabványt körülbelül 60 millió eladott eszköz támogatja majd. A Peddie által vizionált nagy számot az is alátámasztja, hogy tegnap az OpenGL három legnagyobb partnere, az AMD, az Intel és az NVIDIA is bejelentette, hogy termékeik teljes mértékben támogatják majd a legújabb változatot is.

Azóta történt

Előzmények