A SAIC Motor és a Huawei az új együttműködésük keretében globálisan is versenyképes, okos EV-ket ígérnek. Ilyen célból egyre több gyártó szerződik le a Huawei-jel, amely egyre meghatározóbb a vezetési technológiák piacán beszállítóként.
Hirdetés
A SAIC azt reméli, hogy Kína autóipara így még előrébb lép, és eljut egy új, intelligens korszakba is. A gyártás, beszállítói lánc, sales terén is együttműködnek a felek, amire szükség is lehet.
Az árháború és nagy verseny közepette tavaly 20 százalékkal estek a SAIC eladásai, a Volkswagennel közös vállalkozásuk 5,5, a GM-mel közös 56,5 százalékos mínuszt hozott eladásokban. Az EU-ban pedig a legnagyobb, 35,3 százalékos vámot vetették ki a gyártóra.
A Huawei egyébként számos kínai, állami tulajdonú gyártóval együtt dolgozik: ilyen a Changan, Dongfeng és BAIC Motor is. A Changan a Huawei és a CATL együttműködésében korábban Avatr EV-ket hozott, míg a Dongfeng-féle Seres legsikeresebb autói is kaptak Huawei vezetéstámogató rendszereket. A Huawei és a BAIC pedig a közös Stelato márkával újítottak nyáron.