A kínai EV-gyártók eddig is igyekeztek fokozni az EV-piacon az árversenyt, a jelentések szerint azonban most egy új típusú árháború indul el. A BYD közölte, hogy a 10 ezer dollárnál olcsóbb EV-k zömébe is beépíti a fejlett vezetéstámogató funkcióit.
Hirdetés
Az úgynevezett God’s Eye fejlett vezetéstámogató rendszer a nagyjából 14 ezer dollártól árazott modellekben már elérhető, de ez alatt is beépítették már három modellbe. A legolcsóbb a Seagull.
A BYD korábban csak a 30 ezer dollárnál drágább modellekben kínálta az ilyen funkciókat (mint az autópályán való önvezetést emberi felügyelet mellett). A Tesla Kínában a 32 ezer dollártól elérhető autóiban kínál ilyesmit.
Az Xpeng, a MONA és a Leapmotor is hozott már olcsóbb EV-ket okos funkciókkal, de a legolcsóbb eddig a 15 ezer dolláros SAIC-féle Baojun Yunhai volt.
Elemzők szerint a BYD most minden árszinten elérhetővé tenné a technológiát, nem csak a csúcskategóriában. Ezzel új típusú árháború indulhat, és még DeepSeek-párhuzamot is vonnak egyesek.